Hvad så når man skal på ferie??
Fra : Frk. Clausen

Dato : 23-05-04 21:06

Mig og min kæreste har kigget på kat nogle forskellige steder, og har fået
to gode tilbud, hvor deres misser bare er rigtig nuser.

Men vi er meget bekymrede for hvad vi skal gøre med hensyn til hvis vi tager
væk i et par dage.

Det er faktisk det eneste der afholder os fra til at tage den endelige
beslutning til at sige ja til et par søde misser.

Hvad gør I??

/Kristina

Fra : Gaby

Dato : 23-05-04 21:32

Hejsa
Jeg får min bror og svigerinde ud som "barnepiger" til Miv. De sover her
ikke, men de er omkring hende og leger med hende i nogle timer og sørger
selvfølgelig for frisk vand, mad og ser kattebakken efter. Vi har dog kun
været væk fra en dag til den næste, men der var ikke noget at mærke på vores
tiger - hun sov da vi kom hjem og løftede bare lige hovedet i erkendelse af
at vi var kommet, hvorefter hun sov videre.
Ellers kan en rar nabo også hjælpe. Det er jo vigtigst at der er frisk vand
og mad, for jeres misser vil jo have hinanden som selskab.

Alt mulig held og lykke

Lyse hilsner
Gabrielle

Fra : zasha

Dato : 23-05-04 21:34

> [...]
>
> Det er faktisk det eneste der afholder os fra til at tage den endelige
> beslutning til at sige ja til et par søde misser.

Hej Kristina :)

Jeg har nogle gode naboer, der går ind til dem flere gange om dagen og
sørger for mad og kæleri...
Det gør de med glæde og mine katte elsker dem, så det er jo perfekt :))

Jeg har også passet Svedsken i en uge, hvor hendes slaver var i Italien, så
holdt jeg ferie hos Svedsken på Vesterbro, og mine naboer passede mine
katte.

Det var første gang jeg holdt ferie på Vesterbro....*smil* og det var ikke
så ringe endda...specielt ikke fordi jeg j havde Svedsken i en dejlig lang
uge (det er min eks-kat, der blev bort-adopteret pga. samværsproblemer med
mine to andre katte)

Og ellers har jeg et par katte-gale veninder, der garanteret gerne kikke de
forbi ... folk er meget hjælpsomme :))

Så jeg ville ikke lade det være det afgørende punkt...det er et lille
problem, der nemt kan løses *smil*

Held og lykke med "familieforøgelsen"
--
Hilsen Miver og specielt Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk

Fra : Mette B

Dato : 23-05-04 21:43

> [...]
>>
> Det er faktisk det eneste der afholder os fra til at tage den endelige
> beslutning til at sige ja til et par søde misser.

Hej Kristina

Vi har haft katte i mange år, og har ligeså lang tid haft kattelem. Så
når vi er taget væk, kan de stadig gå ud og ind som de plejer. Vi har
lukket af til noget af huset, og ladet dem være i resten med masser af
mad, nogle gode tæpper m.m.

Min svigermor er så kommet cirka hver anden dag og har fodret, nusset og
ellers set til at de havde det godt.

Men jeg tror det er gået rigtigt godt fordi de var to, som så kunne
holde hinanden med selskab

Miav og Poteklask

Mette B

Fra : Kate

Dato : 23-05-04 22:33

"Frk. Clausen" <Gidinna@hotmail.com> wrote in

> Hvad gør I??

Som de andre skriver. Lader kattene være hjemme og får en god veninde
til at komme og fodre, nusse og hvad der ellers hører til.
Jeg tager sjældent afsted i længere tid af gangen fordi efter ca. 4
dage savner jeg mit hjem og mine kræ, meget

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Frk. Clausen

Dato : 24-05-04 10:55

Vi bor jo på kollegie, så kan ikke bar lade en lem stå åben da det er
indekatte.

Min kæreste er bare utrolig bange for om de ikke tager skade eller noget,
selvom jeg har forklaret ham, at de ikke lider af at man tager afsted et par
dage.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 24-05-04 12:18

Hej Kristina,

der findes masser af gode løsninger.

Først og fremmest er det naturligvis et hit med 2 indekatte i stedet for en.
Og så skal kattene iflg. dyreværnsloven vist nok tilses mindst en gang i
døgnet - for en ordens skyld.

Vi er så priviligerede at vi har hele 2 kattesittere der nærmest slås om at
få lov til at passe kattene. Vi har været væk i op til en uge, og de har
ikke lidt nogen nød overhovedet. Vores ene kattesitter er vores underbo, og
hun smutter gerne op og hygger om kattene 2 gange dagligt. En morgentur hvor
hun bare lige ordner bakker og tjekker at der er mad og vand, og så tager
hun en bog eller avisen med op om eftermiddagen eller aftenen og leger og
nusser med kattene en times tid. Det er helt perfekt - også for misserne. De
tager ikke skade af sådan en ferie - når bare der er nogen, der gider komme
og være selskabelige

Til efteråret skal vi sandsynligvis på ferie i 14 dage, og det synes jeg er
lige længe nok. Så jeg vil forsøge at finde nogen, der gider bo i vores
lejlighed og passe både den og kattene i de 2 uger.

Ellers er alternativet at finde en kattepension, man stoler på - men nr. 1
for mig vil altid være at kattene kan være i eget hjem.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Jolleh

Dato : 24-05-04 15:21

Vi bruger kattepensioner og dyrehospitalet. ;)

/Josefine

Fra : tommy

Dato : 25-05-04 22:55

Jeg får en ven eller et familiemedlem til at kigge forbi en halv time om
dagen, hvor de giver dem vådkost og tømmer kattebakke.
Hvis du har min. 2 katte, vil det aldrig være et problem at lade dem være
alene, så længe at de har masser af tørkost og vand tilstede.
Held og lykke

Fra : Annette

Dato : 30-05-04 15:32

Inden jeg anskaffede mig kat gjorde jeg samme overvejelser, og faldt i den
forbindelse over disse to pigers helt formidable tilbud:
http://miver-service.siamis.com/index.html

Jeg har endnu ikke haft behov for at gøre brug af deres service, men det vil
absolut være et sted jeg vil undersøge når den tid kommer :)

Dertil vil jeg sige at jeg endnu ikke har mødt katte, der ikke kunne klare
et døgn alene.

Mvh
Annette

Fra : maz

Dato : 31-05-04 21:36

Frk. Clausen wrote:
> Men vi er meget bekymrede for hvad vi skal gøre med hensyn til hvis
> vi tager væk i et par dage.

Dyr SKAL - i henhold til Dyreværnsloven - tilses minimum 1 gang i døgnet og
have frisk vand og mad.
Få evt en nabo, veninde, familie til at se efter kattene og være der nogle
timer pr dag..

/M