Brug af FTP server
Fra : Peter Weise

Dato : 23-05-04 19:12

Hej,

Jeg har fået en router og efter den er kommet på kan jeg ikke arbejde med
min FTP server.
Jeg får kontakt med den men efter ca. 10 sec. fremkommer følgende:

Der opstod en fejl ved åbning mappen på FTP-serveren. Sørg for, at du har
tilladelse til at pbne denne mappe.

Detaljer:

200 Type set to A

200 PORT command successful

425 Unable to build data connection: Connection refused

Jeg har i NAT sat min private IP og port 20 og 21.

Hvad kan der være galt?

Hilsen

Peter.

Fra : Henning

Dato : 23-05-04 21:42

On Sun, 23 May 2004 20:11:57 +0200, "Peter Weise" <PeterW@ofir.dk>
wrote:

>Hej,
>
>Jeg har fået en router og efter den er kommet på kan jeg ikke arbejde med
>min FTP server.

Via Internet Explorer eller et "rigtigt" ftp-program?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Weise

Dato : 23-05-04 22:48

> Via Internet Explorer eller et "rigtigt" ftp-program?

Tak for din interesse...

Det er via Internet Explorer.

Peter.

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-05-04 09:32

"Peter Weise" <PeterW@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kan der være galt?

Sidder du på indersiden og forsøger at connecte ?
Bruger du i så fald LAN adressen eller WAN adressen ?
Det lyder korrekt som du har gjort mht. NAT men
hvis du sidder på indersiden og forsøger at connecte
via din WAN adresse kræver det at din router understøtter
loopback hvilket nok er tvivlsomt.

ellers må du gerne komme med en nærmere beskrivelse
af scenariet hvis ikke det var det der var problemet.
--
Peter J

Fra : Peter Weise

Dato : 25-05-04 10:10

"> Sidder du på indersiden og forsøger at connecte ?

Ja, min PC har tildelt en privat ( LAN ) IP fra routeren.

> Bruger du i så fald LAN adressen eller WAN adressen ?

Min PC har en privat tildelt IP

> Det lyder korrekt som du har gjort mht. NAT men
> hvis du sidder på indersiden og forsøger at connecte
> via din WAN adresse kræver det at din router understøtter
> loopback hvilket nok er tvivlsomt.

Hvad indebærer loopback?

Fra : Peter Jensen

Dato : 25-05-04 11:54

> Hvad indebærer loopback?

Det jeg egentlig fiskede efter er om du sidder
på samme netværk som den ftp-server du forsøger
at connecte til eller om du sidder andetssteds
og connecter via internet.

Hvis du sidder på samme netværk prøver du så
med FTP-serverens LAN-IP eller med den eksterne IP ?
Hvis du prøver med den eksterne IP kræver det som sagt
at routeren kan lave loopback.
Det er en klassisk problemstilling.

--
Peter J

Fra : Peter Weise

Dato : 25-05-04 18:56

> Det jeg egentlig fiskede efter er om du sidder
> på samme netværk som den ftp-server du forsøger
> at connecte til eller om du sidder andetssteds
> og connecter via internet.

Jeg sidder andetsteds. FTP serveren er et sted ude på nettet.

Fra : trille

Dato : 25-05-04 21:32

Du skal åbne port 21, i din router.

Frode