Renovering af motor
Fra : Morten Mikkelsen

Dato : 23-05-04 13:54

Hej i gruppen

Vi er ved at købe en Scampi 30 IV

Så er spørgsmålet er der her nogen med erfaring i renovering af Yanmar 1GM,
jeg kan sagten finde nogen der gør det, men kan det betale sig, og hvad
koster det.

Alle erfaringer er velkommen

Mvh Mikkel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 15:19

Uheldigvis faldt Morten Mikkelsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Vi er ved at købe en Scampi 30 IV
> Så er spørgsmålet er der her nogen med erfaring i renovering af
> Yanmar 1GM, jeg kan sagten finde nogen der gør det, men kan det
> betale sig, og hvad koster det.

Du bør i hvert fald overveje, om det er en god ide..

En scampi 30 vejer 3400 kg og motoren yder 7,5 hk når den er i sin
bedste tilstand. Det er en lille motor til en stor båd, og der er
næppe tvivl om, at den ofte kommer på arbejde..

Er der plads i forkahytten, så er det måske en ide at sætte en større
motor i.

Claus

Fra : Jens Mogensen

Dato : 24-05-04 18:09

Der er - lige- plads til en Vetus M2.06 på 16 HK, efter lidt ombygning. -
De sælges til ca. 35 t. - Og der fungerer godt i en Scampi !

mvh
jens

> [...]
> næppe tvivl om, at den ofte kommer på arbejde..
>
> Er der plads i forkahytten, så er det måske en ide at sætte en større

---
Udgående mail er tjekket, og fri for kendte virus.