Tool til at se alle IP's på alle hjemmenet~
Fra : MIC

Dato : 23-05-04 08:23

Jeg mangler et (freeware) tool til at se alle IP's på alle hjemmenetværkets
computer.

Jeg kører med DHCP router og WinXP

mvh MIC.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 23-05-04 08:53

MIC wrote:
> Jeg mangler et (freeware) tool til at se alle IP's på alle hjemmenetværkets
> computer.
>
> Jeg kører med DHCP router og WinXP

Se det i routerens tabel over uddelte adresser.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : MIC

Dato : 23-05-04 09:53

> Se det i routerens tabel over uddelte adresser.
Tak for det. Det er brugbart.
Men kender du evt. et program der viser det på desktoppen?
mvh MIC

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 23-05-04 14:30

> [...]
> inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og
> formulere sig, så andre kan læse og forstå hvad du skriver.

Er dette et kvalitetskrav der skal være opfyldt før man må stille spørgsmål?
Kurt

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 03-06-04 08:17

Kurt Pedersen wrote:

> Er dette et kvalitetskrav der skal være opfyldt før man må stille spørgsmål?

Hvorfor tror du dét?

Det er et personligt opkast imod det generelt høje niveau af sprogsjusk,
man finder på USENET.

FUT: dk.kultur.sprog

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-05-04 10:02

"MIC" <NOSPAM@NOSERVER.COM> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler et (freeware) tool til at se alle IP's på alle
hjemmenetværkets
> computer.
>
> Jeg kører med DHCP router og WinXP
>
> mvh MIC.

Du kan prøve med det her: http://www.rawlogic.com/products.html

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This mail was scanned by Norton Antivirus 2003®

Fra : Esben

Dato : 23-05-04 11:40

"MIC" <NOSPAM@NOSERVER.COM> skrev i en meddelelse
> Jeg mangler et (freeware) tool til at se alle IP's på alle
hjemmenetværkets
> computer.

GFI Languard

--
Esben

Fra : Henning

Dato : 23-05-04 16:35

On Sun, 23 May 2004 09:22:48 +0200, "MIC" <NOSPAM@NOSERVER.COM> wrote:

>Jeg mangler et (freeware) tool til at se alle IP's på alle hjemmenetværkets
>computer.

Vær obs på, at det du søger faktisk er et port-scanningsværktøj.
"Kommer" du til at gå udenfor dit eget netværk er det strafbart at
gøre det du søger!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Mikkel

Dato : 14-06-04 21:20

On Sun, 23 May 2004 17:34:55 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

>Vær obs på, at det du søger faktisk er et port-scanningsværktøj.
>"Kommer" du til at gå udenfor dit eget netværk er det strafbart at
>gøre det du søger!

portscanning er mange porte på 1 ip
hvilket jo ikke er tilfældet her.
Der søges en IP scanner indenfor en range

http://www.lookatlan.com

gratis og kan en masse, også portscanne men det kan man jo undlade
hvis/når man er på offentligt net

--
Mikkel Rømer Jespersen
Mikkel**privaten.mine.nu -- Ændre ** til @

Fra : Jep

Dato : 24-05-04 12:32

Free Tools

http://www.foundstone.com/index.htm?subnav=resources/navigation.htm&subcontent=/resources/freetools.htm

SuperScan klarer hvis din opgave ... og lidt til, da du kan se hvilke
porte der står åbne og svarer.