Erfaring med Ardeche området i frankrig.
Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 07:20

Hej

Vi påtænker at tage en tur til Ardeche området i frankrig, hvor vi vil leje
et mobil home. Sidste år var vi i Nice og jeg husker stadig med rædsel
priserne på dagligdagsvare.
Er der nogen der har erfaringer med Ardeche området ?? Er madvare mm. dyre i
forhold til Danmark ?? Og er der nogle campingpladser der kan anbefales. Vi
har 2 børn, så der må gerne være en plads med poolområder, samt
underholdning om aften.

Med venlig hilsen

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 16:54

> [...]
Vi
> har 2 børn, så der må gerne være en plads med poolområder, samt

Vi var der for nogle år siden og har ellers ferieret i Frankrig de sidste
mange år. Jeg syntes generelt at prisniveauet på dagligvarer (og mange andre
ting) ligger meget tæt op ad det danske, selvfølgelig med undtagelse af de
sædvanlige øl-vin-spiritus mm. Nogle ting er selvfølgelig lidt billigere og
andre ting er dyrere end herhjemme. Vi har aldrig været ved rivieraen, men
det er jo et populært sted og andre fortæller da også at priserne på alting
er høje.

Vi skal til Ardeche igen i år og det er jo et rigtig flot område. Sidst vi
var der boede vi på en mindre campingplads med pool, hyggelig nok men vi har
dog valgt noget andet denne gang.
Jeg kan desværre ikke sige så meget om stedet endnu, men hvis du venter til
august kan du få en frisk "anmeldelse"
Stedet vi har valgt hedder Soleil Vivarais
http://www.camping-soleil-vivarais.fr/default.asp?lg=k Og du kan booke
mobilhomes og standpladser (hvis du har eget "udstyr") hos bl.a.
www.friferie.dk Vi har, som noget nyt, prøvet at booke en standplads gennem
dem (efter at have tjekket at priserne var de samme...) om det er en fordel
ved jeg ikke, men nu prøver vi.
Jeg kan iøvrigt kun anbefale området, men det siger vel sig selv når det er
anden gang vi tager derned...

Mvh. Per Olsen.

Fra : Per Skjødt

Dato : 23-05-04 18:02

Hej Søren, var i området for første gang i 2002 og jeg kan garantere at det
ikke var sidste gang, et utroligt smuk/specielt område vi lå på denne plads
: http://www.ardechois-camping.com vi var flere familier af sted og med en
del børn campingpladsen var ikke specielt billig men rigtig god til børn,
der blevt arrangeret en masse for dem.
Kort sagt prøv området, det er rigtig godt og spændende.

Mvh. Per Skjødt

Fra : Søren

Dato : 24-05-04 12:57

> Vi påtænker at tage en tur til Ardeche området i frankrig

Jeg var dernede sidste år i august måned. Det hele var lidt afbrændt af
solen, og var lidt trist at se på. Jeg vil mene at Ardeche er flottest at se
først på sommeren, mens lavendelmarkerne blomstrer.

Vi boede hos Zahias og Allan. Deres campingplads mangler dog lidt
aktiviteter til små børn.
http://www.jorgensen.fr/residence/DKcamping.htm

Fra : Tommy Hansen

Dato : 24-05-04 15:51

"Søren" <nospam_svu@ccieurope.com> skrev i en meddelelse news:40b1e31b$0$242
> Vi boede hos Zahias og Allan. Deres campingplads mangler dog lidt
> aktiviteter til små børn.
> http://www.jorgensen.fr/residence/DKcamping.htm

Jeg kan kun anbefale Sahia's og Allans plads La Residence i St. Remeze.

At dér ikke er aktiviteter for børn er jeg ikke enig i.

Der er svømmepøl, actiontur for børn, kanotur på Ardeche-floden plus en
masse forskelligt i området.

Læs evt. om vore ture dernede på : http://home13.inet.tele.dk/kth/ - se
under campingture.

Mvh. Tommy

Fra : Søren

Dato : 25-05-04 11:50

> Jeg kan kun anbefale Sahia's og Allans plads La Residence i St. Remeze.
>
> At dér ikke er aktiviteter for børn er jeg ikke enig i.

jeg skrev "små børn"

Fra : Tommy Hansen

Dato : 25-05-04 14:40

> jeg skrev "små børn"

Undskyld, Søren - det overså jeg

Fra : Søren

Dato : 27-05-04 09:27

> Undskyld, Søren - det overså jeg

alt forladt, men jeg giver dig ret i at de gør rigtig meget for de størrer
børn, og forældrene til dem.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-05-04 14:11

"sj" <rathje_snabela_vip_dot_cybercitydot_dk> wrote in message

> [...]
> anbefales. Vi har 2 børn, så der må gerne være en plads med
> poolområder, samt underholdning om aften.

Der har inden for det sidste års tid været en tråd om Ardeche. Prøv google.

vh

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Harry

Dato : 28-05-04 09:10

> [...]
> forhold til Danmark ?? Og er der nogle campingpladser der kan anbefales. Vi
> har 2 børn, så der må gerne være en plads med poolområder, samt

Der ligger på følgende link en række oplysninger på Ardeche:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/ardeche.htm

Men husk: at jo nærmere du kommer havet vil priserne på dagligvarer og
overnatningsafgifter stige. Men ærlig talt: hvormeget kan I nå at
spise på en ferie til at det giver et større udslag på feriebudgettet?

Fra : Harry

Dato : 30-05-04 10:05

> [...]
> forhold til Danmark ?? Og er der nogle campingpladser der kan anbefales. Vi
> har 2 børn, så der må gerne være en plads med poolområder, samt

Prøv at kigge på dette link:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/frankrig.htm
På denne side findes meget godt fransk, bl.a. et link til noget om Ardeche.