Filmmiljøet Kbh. vs. Århus
Fra : Dan

Dato : 23-05-04 05:02

Har I nogen bud på, hvor stort filmmiljøet er i Kbh. sammenlignet med
Århus/Østjylland? Produktionsselskaber? Festivaler? Er der meget meget
bedre? Jeg skriver musik og overvejer lidt, om jeg skal blive boende i Århus
eller rette blikket mod Sjælland.

På forhånd tak

Dan

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 24-05-04 06:21

"Dan" <langenaese@r_e_m_o_v_e__t_h_i_s_yahoo.com> wrote in message
> [...]
> Århus/Østjylland? Produktionsselskaber? Festivaler? Er der meget meget
> bedre? Jeg skriver musik og overvejer lidt, om jeg skal blive boende i

Det er uden tvivl størst hvad angår alt, I Københavnsområdet. I Vestdanmark
er det tæt på ikke-eksisterende, men der er nogen der kæmper hårdt for
sagen. Nils Malmros har f.eks. altid lavet film i og omkring Århus og har en
til på bedding.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-05-04 14:38

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spamikl@post.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> sagen. Nils Malmros har f.eks. altid lavet film i og omkring Århus og har en

Hvis du vil snuse lidt til, hvad der foregår i Århus, kan du holde øje
med Filmby Århus' hjemmeside (http://www.filmbyaarhus.dk). Under
"aktuelt" er der f.eks. p.t. et par nyheder om fremtidige
produktioner. Og selvfølgelig kan det ikke på nogen måde sammenlignes
med filmmiljøet i København (og Hvidovre/Avedøre), men der er da
ambitioner om, at der skal til at ske noget.

MVH/Kasper Bang