dvd film opbevaring
Fra : bubba ho tep

Dato : 23-05-04 00:26

Hej alle sammen.
Nu skal i høre jeg har et lille problem, min kæreste har sagt til mig
at nu gider hun sku ikke se på alle de dvd film der ligger og flyder
alle vegne så nu skal der styr på dem, det kan jeg sådan set godt
forstå jeg ville sku også godt have orden på dem, og det er så her i
kan hjælpe, med nogle gode forslag til hvordan man bedst opbevare sine
dvd film. problem 1: jeg har ikke så meget gulvplads så det skal helst
være noget der kan hænge på væggen det må gerne være en form for
kasse/hylde hvor der er låger på. Problem 2: der være plads til lidt
over 1000 dvd film og de holderer jeg har set kan der sku ikke være
meget i.
Jeg ser frem til nogle gode forslag.

MVH
Bubba

Fra : Jesper

Dato : 23-05-04 07:24

bubba ho tep <bubbafet1@UNO6Tmsn.com> wrote:

> [...]
> kasse/hylde hvor der er låger på. Problem 2: der være plads til lidt
> over 1000 dvd film og de holderer jeg har set kan der sku ikke være

Hvis ikke det går din ære for nær så kan du putte dine DVD'er i CD
mapper med plads til 200 i og covere kan du putte i plastchatekker i
ringbind og så skrotte dine 1000 amerycases.

Alternativt kan du jo finde en kæreste der er mere tolerant over for en
hobby med volumensyge.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-05-04 09:46

> Alternativt kan du jo finde en kæreste der er mere tolerant over for en
> hobby med volumensyge.

hehe - *nikker anerkendende i din retning*

"jeg kan simpelthen ikke indrette stuen når dit anlæg absolut skal stå
mellem højttalerne - yadda yadda yadda!" - kender nogen den phrase?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 23-05-04 10:04

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse

> "jeg kan simpelthen ikke indrette stuen når dit anlæg absolut skal stå
> mellem højttalerne - yadda yadda yadda!" - kender nogen den phrase?

Hm... hvad med at købe nogle længere højttalerkabler?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-05-04 17:06

Mikkel Møldrup-Lakjer escribió / skrev

> Hm... hvad med at købe nogle længere højttalerkabler?

Kan du lige få dine prioriteter på plads!

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-05-04 20:14

> Hm... hvad med at købe nogle længere højttalerkabler?

det ødelægger jo surrounden hvis setuppet er i udu!

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-05-04 07:14

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message news:<40b0f7f9$0$494$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> det ødelægger jo surrounden hvis setuppet er i udu!

Hvis højttalerne står, hvor de skal, er det vel ligegyldigt, hvor
anlæg (forstærker) står?

Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 28-05-04 16:44

> Hvis højttalerne står, hvor de skal, er det vel ligegyldigt, hvor
> anlæg (forstærker) står?

ja, jeg siger osse bare at tv'et skal være mellem højttalerne

Fra : J

Dato : 23-05-04 21:11

> [...]
>
> "jeg kan simpelthen ikke indrette stuen når dit anlæg absolut skal stå
> mellem højttalerne - yadda yadda yadda!" - kender nogen den phrase?

Løsningen på WAF-problemet: Projektor!
Min spritnye Infocus Screenplay 4800 fylder godt nok mindre end min gamle
50" bagprojektions-Pioneer!

-Og så et par gode, små højttalere og en god aktiv subwoofer, så er I begge
glade!

Det løser godt nok ikke software-problemet

Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 21:23

> [...]
begge
> glade!
>
> Det løser godt nok ikke software-problemet

Hvordan løser man så problemet med FAAF (Financial Advisor Acceptance
Factor) ?

Venlig hilsen, Martin Skovbo

Fra : J

Dato : 23-05-04 22:01

"Martin Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/punktum/dk> skrev i en meddelelse

> begge

> Hvordan løser man så problemet med FAAF (Financial Advisor Acceptance
> Factor) ?
>
> Venlig hilsen, Martin Skovbo

Tja.... Min 50 " Pioneer kostede 25.000,- for knap fem år siden. Infocus'en
kostede 9360,- for en uge siden. Hvis det bliver ved på den måde koster en
1000" 3D-skærm med indbygget duft 14,95 om et par år!

Ellers er der jo altid "The Bill & Ted-approach": Sell some more blood!

Med hensyn til software: En god ven foreslog tidligere i dag at lægge sine
DVD'er på en harddisk. Med de diskstørrelser og -priser vi efterhånden har
fået var det måske en løsning. Jeg er sikker på at Blockbuster gerne vil
medvirke...

Jonas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-05-04 12:08

"J" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
begge
> glade!
>
> Det løser godt nok ikke software-problemet

Hej Jonas!

Godt nok highly Off Topic.

Er du tilfreds med den Infocus ScreenPlay 4800 (Aka Infocus X1)
Overvejer den selv, men er usikker endnu.
Et godt råd til DVD-opbevaring er at købe en af de her høje smalle
reolskabe, der normalt er en del af et reolsystem med plader mellem 2
højskabe.
Hiv hylderne ud og lav så mange skuffer, du kan få plads til. Og skrot så de
forpu**** Cases - CD-lommer i god kvalitet er sagen, og så DVD-profiler til
at holde styr på sagerne.
Med lidt held får du plads til 4500 DVD'er på 45x45 cm.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 24-05-04 19:25

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jonas!
>
> Godt nok highly Off Topic.
>
> Er du tilfreds med den Infocus ScreenPlay 4800 (Aka Infocus X1)
> Overvejer den selv, men er usikker endnu.

Ja, bestemt! Grunden til at det lige blev den og ikke X1 skyldes at det var
den Fona havde, og det var der jeg havde penge til gode for mit kaputte
bagprojektions-TV. Første gang jeg har hørt om nogen der havde gavn af en
tillægsforsikring!
Men kvaliteten er i top og de meget omtalte regnbuer findes ikke, så vidt
jeg kan se. Den er desuden acceptabelt støjsvag.

> [...]
til
> at holde styr på sagerne.
> Med lidt held får du plads til 4500 DVD'er på 45x45 cm.

Tja, jeg ved sgu' ikke... En af de bedste ting ved at elske film er jo
muligheden for at komme til at samle, og det er da federe at have de der
flotte bokssæt stående end en flok ringbind med lommer i, synes jeg.

Jonas - som SLET ikke har 4500 DVD'er

Fra : David T. Metz

Dato : 28-05-04 00:06

J wrote:
> Men kvaliteten er i top og de meget omtalte regnbuer findes ikke, så
> vidt jeg kan se.

Godt for dig. Sørg for aldrig at søge information om hvad man skal gøre for
at se dem. Spørg ikke, led ikke.

David

Fra : J

Dato : 30-05-04 09:24

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Godt for dig. Sørg for aldrig at søge information om hvad man skal gøre
for
> at se dem. Spørg ikke, led ikke.
>
> David

Hehe... Jeg har faktisk set ret godt efter, så mon ikke det er en af de der
"forskel på folk"-ting?
Det siges at mellem 10 og 20 procent ser regnbuer, resten ikke. Jeg er vist
en af resten!

Jonas

Fra : David T. Metz

Dato : 30-05-04 11:22

J wrote:

> Hehe... Jeg har faktisk set ret godt efter, så mon ikke det er en af
> de der "forskel på folk"-ting?
> Det siges at mellem 10 og 20 procent ser regnbuer, resten ikke. Jeg
> er vist en af resten!

Det er nu mere mit indtryk at det er en træningssag - som de fleste andre
visuelle perceptionsfænomener. Jeg kunne ikke selv se dem, men under en demo
af en dlp-projektor nævnte jeg så "regnbuefænomenet" for en sælger, der så
forklarede mig at jeg bare skulle [slettet af censuren] for at se dem.
Derefter kunne jeg. Nu har jeg en lcd-projektor.

David

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-04 11:42

bubba ho tep (slet UNO6T) wrote:
> [...]
> kasse/hylde hvor der er låger på. Problem 2: der være plads til lidt
> over 1000 dvd film og de holderer jeg har set kan der sku ikke være

Jeg har 550 film og gad heller ikke de der plasticcovers længere. Var ved at
løbe tør for skabsplads. Istedet købte jeg dvdlommer med plads til 2
dvdskiver og papircoveret i en lomme på fronten. De kan købes for ca 45 kr.
for 25 lommer hos www.titan-edb.dk
Lommerne kan du se på http://www.am-denmark.com/

--
/Martin Møller

- Ved svar via email - fjern SPAMFILTER i emailadressen.

Fra : Morten Bowman

Dato : 23-05-04 17:14

On 22 May 2004 23:25:30 GMT, bubba ho tep <bubbafet1@UNO6Tmsn.com> (slet
UNO6T) wrote:

> [...]
>kasse/hylde hvor der er låger på. Problem 2: der være plads til lidt
>over 1000 dvd film og de holderer jeg har set kan der sku ikke være

Jeg har købt nogle A5-mapper. Jeg folder så coveret og lægger i sammen med
filmen i papirlomme eller en plasticlomme til 2 skiver.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : bubba ho tep

Dato : 25-05-04 22:31

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev:
> [...]
>ho tep <bubbafet1@UNO6Tmsn.com> (slet

>Jeg har købt nogle A5-mapper. Jeg
>folder så coveret og lægger i sammen med

Jeg siger tak for forslagene.

MVH
Bubba

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 23-05-04 16:58

"bubba ho tep (slet UNO6T)" <bubbafet1@UNO6Tmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kasse/hylde hvor der er låger på. Problem 2: der være plads til lidt
> over 1000 dvd film og de holderer jeg har set kan der sku ikke være

Har du kigget hos ikea ? de har nogle ret gode løsninger.

- Det skulle da i øvrigt forbydes at ha så mange film, når jeg ikke har !

MVH

Morten