Skærme
Fijala 3554
17" CRT - gerne sort
Fra : Klavs

Dato : 22-05-04 21:46

Hej alle

Jeg kunne godt bruge lidt råd til hvilken CRT-skærm jeg bør vælge. De skal
være 17" (eller måske 19") og allerhelst sort eller grå (eller en
kombination).

Indtil videre har jeg fundet denne:

Hvad siger I til den og har I bud til gode alternativer?

Fra : JRS -8260

Dato : 23-05-04 16:27

"Klavs" <1@1.net> skrev i en meddelelse
> Indtil videre har jeg fundet denne:
>
> Hvad siger I til den og har I bud til gode alternativer?

Når den skal være sort er det lidt svært. Men hvis det var mig ville jeg
ihvetfald holde mig fra den du har i kiggerten dér. Den kan højest køre
1280x1024 ved 67hz .. Det er bare ikke noget.
De fleste (med mindre de har dårligt syn) vil køre 1280x1024 på en 17" og
der er 67hz altså ikke ligefrem behageligt at kigge på.

Hjalp en veninde for lidt tid siden med at finde en sort skærm (det skal det
jo åbentbart absolut være for tiden) og hun havde også fundet den du kigger
på. Det blev dog til sidst til at hun fik sig en tft-skærm, da det ikke
rigtigt var til at opdrive en sort crt-skærm med ordentlige specs. Ved tft
er der masser af sorte / metallic skærme at vælge imellem.

MVH
JRS

Fra : Klavs

Dato : 23-05-04 17:23

"JRS -8260" <jrsFjernMig@joso.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtigt var til at opdrive en sort crt-skærm med ordentlige specs. Ved tft
> er der masser af sorte / metallic skærme at vælge imellem.

Ja skal de være hvide (beige) er der mange gode alternativer. Samsung's
959NF er jo et godt alternativ. Hvad er der af holdninger til denne og
findes den også som 17"?

Fra : JRS -8260

Dato : 23-05-04 17:38

> Ja skal de være hvide (beige) er der mange gode alternativer. Samsung's
> 959NF er jo et godt alternativ. Hvad er der af holdninger til denne og
> findes den også som 17"?

757NF er derhen ad, og ser umiddelbart ikke så ringe ud :

Hvis den hellere skal være sort kunne du også kigge lidt på hp/compaq's
skærme, fx disse:

Nok mest den sidste .. Ved ikke om de stadig gør det, men ellers har
Compaq's skærme efter min viden været Samsung med compaq sticker på..
Tror faktisk ikke du ville gå helt galt i byen med den sidste.. Vil mene det
er dem der bliver brugt på min uddannelse (Århus erhvervs akademi).. Og de
er da helt ok..

MVH
JRS

Fra : Klavs

Dato : 23-05-04 21:27

> [...]
det
> er dem der bliver brugt på min uddannelse (Århus erhvervs akademi).. Og de

Lige nu er jeg faktisk meget til Samsung's 757NF eller 959NF. Det virker som
om at skærme med sort eller sølv kabinet er tæt på uopdrivelige - desværre.
:-/

Jeg kan se Samsung 959NF til omkring 2300,- på nettet herhjemme, men hvad
med i udlandet? I Tyskland står den til omkring 1900,- men det er uden porto
som nok hurtigt løber op. Nogle som vil dele erfaringer med hensyn til køb
af skærm i udlandet?

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 24-05-04 00:45

"Klavs" <1@1.net> wrote in message
> [...]
som
> om at skærme med sort eller sølv kabinet er tæt på uopdrivelige -

IBM og Iiyama har da sorte CRT skærme

Fra : Lasse Nygaard

Dato : 24-05-04 00:47

Og Viewsonic: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=24488

Fra : Nickie Katharina Fns~

Dato : 09-06-04 18:34

> [...]

som
> om at skærme med sort eller sølv kabinet er tæt på uopdrivelige -

Hej Klavs

Hvis du ikke allerede har fået købt dig en skærm, så er HP v72 også en
mulighed. Kabinettet er mørkt blågråt bagtil/sølv fortil. Rigtig flot!
Opløsningen er max.1280x1024 ved 60 Hz. Check EdbPriser
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=52124. Prisen er ca. 1300 kr. Og
så følger der endda 2 hæderlige højttalere med (harman/kardon)

Jeg er glad for min, farverne er gode og jeg har ikke haft problemer p.g.a.
de 60 Hz, selv ikke efter mange timers gloen.

Hilsen
Nickie Fønshauge