David Lynch i Århus
Fra : Morten Bowman

Dato : 22-05-04 20:53

Hejsa
Ja så var David Lynch et smut i Århus på hans, og prof. Hagelin's ,
fredsturné.
Kongstanken er at trancendental meditation, vil gøre verden mere fredelig.
Lynch har mediteret siden 'Eraserhead', dvs. 1977

Men lidt kom man dog ind på film:

Han afslørede f.eks. at hans primære inspiration til Lost highway var O.J.
Simpson-sagen!? Han undrede sig over hvordan han kunne gå fra en retssal
hvor han var anklaget for vold og direkte ud på golfbanen?

At efter at have fået afslag på at lave Mulholland Drive som en serie, men
endelig fik midler til at lave den til en film så anede han ikke hvordan han
skulle skrive den. Han satte sig ned og mediterede, og efter 4 minutter så
'wusshhh' så var den der.

Der kommer IKKE en ny Twin Peaks (og hvorfor i alverden skulle der også
det?)

At han har snakket lidt med nogle folk i Polen (fandt ikke præcis ud af hvem
de var), og at der var snak om nogle post-produktions faciliteter.

Han virkede sim en meget ydmyg, lun og genert mand.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 11:16

Morten Bowman wrote:

> [...]
> skulle skrive den. Han satte sig ned og mediterede, og efter 4 minutter så

For at dække over min misundelse over at du har mødt David Lynch, så vil
jeg lige nævne at de oplysninger altså er old news for Lynch-fans. Han
har sagt begge dele i interviews for flere år siden.

Ang. finansieringen af Mulholland Drive, så havde Roger Ebert en
interessant teori om at Lynch i virkeligheden godt vidste, at den
tv-serie aldrig ville blive til noget. Men at han bare tog al den
finansiering han kunne få, for at kunne lave den film, han hele tiden
havde planlagt.
--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Kasper Bang

Dato : 24-05-04 12:16

Karsten Strandgaard Jørgensen    <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote:
> For at dække over min misundelse over at du har mødt David Lynch, så vil
> jeg lige nævne at de oplysninger altså er old news for Lynch-fans. Han
> har sagt begge dele i interviews for flere år siden.

Det har du ret i. Men du kan godt være misundelig over, at der faldt
flere andre lunser af til os tilstedeværende Lynch-fans. Bl.a. fik jeg
ham på det nærmeste til at sige, at en ny film er på vej. O.k.,
indrømmet: lidt søgt. Men da jeg spurgte, om hans nyerhvervede grund i
Polen bl.a. skulle bruges til filmproduktion, svarede han "some
post-production facilities". Det må da betyde, at der planlægges en ny
film. Det er da i hvert fald med i min aftenbøn.

MVH/Kasper Bang

Fra : Mads TJ

Dato : 24-05-04 12:58

"Kasper Bang" <johnnyhefty@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> post-production facilities". Det må da betyde, at der planlægges en ny
> film. Det er da i hvert fald med i min aftenbøn.

Nåhh... var det dig?? næsten forrest i højre side

Fra : Kasper Bang

Dato : 25-05-04 10:18

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> wrote:
> Nåhh... var det dig?? næsten forrest i højre side

Mja, ca. midt i højre side.
Jeg ville egentlig gerne høre mit eget spørgsmål igen, fordi det gik
sgu så stærkt. Jeg havde ikke helt tænkt det igennem, men greb chancen
da ordet blev frit - tænkte at det var om at komme til, inden for
mange fik armen i vejret. Stod også og svingede med mikrofonen i den
hånd og fadbamsen i den anden, he-he.

MVH/Kasper Bang

Fra : Peter Holm

Dato : 30-05-04 18:56

Kasper Bang wrote:

> Mja, ca. midt i højre side.
> Jeg ville egentlig gerne høre mit eget spørgsmål igen, fordi det gik
> sgu så stærkt.

Det var ikke dig der mente, at Lynch havde spillet rollen som Gordon Kennedy
i TP? Det gav sgu et sæt i mig, da jeg hørte det, og Lynch's ansigt vred sig
også meget besynderligt. *s*

Mvh
Peter

Fra : Kasper Bang

Dato : 07-06-04 11:55

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:
> Det var ikke dig der mente, at Lynch havde spillet rollen som Gordon Kennedy
> i TP? Det gav sgu et sæt i mig, da jeg hørte det, og Lynch's ansigt vred sig
> også meget besynderligt. *s*

Nope!
Nå, så var det ikke kun mig, der hørte ham sige "Gordon Kennedy" i
stedet for "Gordon Cole". Og var det ikke oven i købet ham, der kaldte
sig præsident for en TP-klub? Småpinligt!

MVH/Kasper Bang

Fra : Peter Holm

Dato : 07-06-04 13:03

Og var det ikke oven i købet ham, der kaldte
> sig præsident for en TP-klub? Småpinligt!

Jo, det var netop ham. Jeg fik helt koldsved af det :)

Mvh
Peter

Fra : Mads TJ

Dato : 24-05-04 13:00

er du så mon på et af de nederste billeder?

http://www.cinemaonline.dk/vis_artikel.asp?id=9029155

Fra : Kasper Bang

Dato : 25-05-04 10:52

"Mads TJ" <ingen@mail.overhoved.et> wrote:
> er du så mon på et af de nederste billeder?
>
> http://www.cinemaonline.dk/vis_artikel.asp?id=9029155

Eeeej, cool! Det er jeg faktisk - det er min nakke + lyseblå skjorte
man ser på det nederste billede. Kan også lige skimte den fremstrakte
arm med Mulholland Dr.-coveret. Var lidt træt af, at batteriet i mit
kamera var dødt, men så fik jeg da alligevel et billede ud af det.

MVH/Kasper Bang