Jesper Klein sang
Fra : Krumme

Dato : 22-05-04 12:23

Min søster har skrevet til mig. Jeg klipper/klistrer lige. Jeg er
fuldstændig blank. Jeg aner ikke hvilken sang det er hun er på jagt efter.
Nogen der kan hjælpe?

Jeg har forsøgt at finde endnu en sang på nettet uden held. Det er en
gammel Jesper Klein sang. Han sang den til sin kæmpestore bamse. Det kan
du jo nok ikke huske...Det var en serie børneprogrammer, hvor han boede
sammen med bamsen i et hus. Om morgenen sang han "Nu må vi se at komme i
gang med en komme i gang sang". Om aftenen sang han så den sang, jeg
leder efter. Det var en godnatsang til bamsen, og han spillede på et
klokkespil. Nå men den ligger nok derude i cyberspace et sted.

mvh:
Krumme

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-05-04 18:55

> [...]
> leder efter. Det var en godnatsang til bamsen, og han spillede på et
> klokkespil. Nå men den ligger nok derude i cyberspace et sted.

det har været oppe at vende før - jeg havde (har) selv problemer med at
finde nogle familiemedlemmer der overhovedet kan huske den udsendelse, men
jeg husker den godt - det foregik i en slags "gennemsigtigt" hus med helt
sort baggrund ala Anna og Lotte (sådan husker jeg det i hvert fald) - jeg
ved også hvilken melodi du mener - jeg har den dog ikke, men ville selv
gerne høre den igen.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Søren Rohde

Dato : 22-05-04 21:07

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> skrev i en meddelelse

> jeg husker den godt - det foregik i en slags "gennemsigtigt" hus med helt
> sort baggrund ala Anna og Lotte (sådan husker jeg det i hvert fald)

Nemlig - så Dogville er laaangt bagefter. Jeg kan desværre ikke huske
sangen.

Mvh. Søren

Fra : CC

Dato : 22-05-04 22:48

Husker linierne:
Bamse nu skal vi til at sige godnat,
det er slut med dagens pjank og pjat,
CC

Fra : Lars Raaby

Dato : 23-05-04 08:53

Krumme skrev bl.a.:
> [...]
> efter. Det var en godnatsang til bamsen, og han spillede på et
> klokkespil. Nå men den ligger nok derude i cyberspace et sted.

Den udsendelse kan jeg godt huske og bare DR ville sende den
igen.
Var det ikke noget med at han spillede på tuba eller var det
naboen som var pølsemand som spillede på den?

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-05-04 09:43

> Var det ikke noget med at han spillede på tuba eller var det
> naboen som var pølsemand som spillede på den?

jo det er vist rigtigt - klein kan i hvert fald spille tuba - han kan vist
spille alt - men nu du nævner det synes jeg osse jeg kan huske det.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 24-05-04 02:44

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@c.dk> wrote in message news:<40b06415$0$463$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> jo det er vist rigtigt - klein kan i hvert fald spille tuba - han kan vist
> spille alt - men nu du nævner det synes jeg osse jeg kan huske det.

Serien hed: Helmer har et hus. Jesper Kleins godnatsang til Bamse er
udkommet på CD for en 6-7 år siden. Den er på en opsamlingsCD fra
Medley: Gotha kult kitsch og b-sider.
mvh ole

Fra : Krumme

Dato : 24-05-04 07:16