Skærme
Fijala 3554
monitor problemer
Fra : Erik Birkholm

Dato : 22-05-04 11:48

Hej, min monitor en ganske almindelig 17" ca tre år gammel, er pludselig
begyndt at lave en mærkelig facon på skærmbilledet ,som hverken jeg eller
andre har kunnet rette op på, samtidig går uret fuldstændig forkert, selv om
jeg stiller den engang imellem.
Det med skærmbilledet begyndte tilfældigvis da jeg fik afinstalleret norton
antivirus og installeret mcafee ( købt i A-Z ); men det skulle vel ikke have
noget med det at gøre. Jeg ville blive meget glad, hvis der er nogle der
måske vidste nogle mugligheder.

Hilsen Erik Birkholm
erik.birkholm@tiscali.dk

Fra : Mads TJ

Dato : 22-05-04 16:15

"Erik Birkholm" <6x103997@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
have
> noget med det at gøre. Jeg ville blive meget glad, hvis der er nogle der

er der ikke noget med, at det med uret har muligvis noget at gøre med, at
batteriet på bundkortet er ved at være fladt??

Mvh
Mads TJ

Fra : N_B_DK

Dato : 23-05-04 00:30

In news:<ndGrc.1429$Vf.35333@news000.worldonline.dk>
> [...]
> hverken jeg eller andre har kunnet rette op på, samtidig går uret
> fuldstændig forkert, selv om jeg stiller den engang imellem.

Det at uret går forkert har intet med monitorer at gøre, men prøv at sætte
monitoren til en anden computer, for derved at kunne udelukke den, eller
bekræfte at det er i den fejlen ligger.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 15:41

Uheldigvis faldt N_B_DK over tastaturet og skrev derved følgende:

> Det at uret går forkert har intet med monitorer at gøre, men prøv at
> sætte monitoren til en anden computer, for derved at kunne udelukke
> den, eller bekræfte at det er i den fejlen ligger.

Eller starte op i fejlsikret tilstand.....

Claus

Fra : N_B_DK

Dato : 23-05-04 16:28

In news:<c8qd69$14fl$1@news.cybercity.dk>
Claus Tersgov <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> Eller starte op i fejlsikret tilstand.....

Det hjælper ingenting, hvis det er grafikkortet der er defekt.
--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kay

Dato : 23-05-04 20:27

N_B_DK wrote to everybody in dk.edb.hardware.skaerm :

> Det hjælper ingenting, hvis det er grafikkortet der er defekt.

Næææh men, det er jo heller ikke meningen det skal hjælpe... Det er
f e j l f i n d i n g

/kay

Fra : N_B_DK

Dato : 23-05-04 22:14

In news:<Xns94F2DA23F8FA3Mkaymaildk@130.133.1.4>
Kay <G.i.n@ping.dk> wrote:

> Næææh men, det er jo heller ikke meningen det skal hjælpe... Det er
> f e j l f i n d i n g

Nu er jeg udlært Radiomekaniker, og har derved lært hvordan man fejlfinder,
men du mener ikke det vil være en god ide at sikre sig at det faktisk er
monitoren der er noget galt med, det kunne jo også nemt være grafikkortet
eller styresystemet..

Har siddet med rep af monitorer for IBAS, mens de stadig havde deres
afdeling i Hørsholm, så jeg har set de fleste fejl og ved derfor af erfaring
at fejlen ikke altid ligger i monitoren, og man kan ligeså godt udelukke så
mange ting som muligt fra starten.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Kay

Dato : 24-05-04 00:19

> [...]

> erfaring at fejlen ikke altid ligger i monitoren, og man kan ligeså
> godt udelukke så mange ting som muligt fra starten.

Jeg tror det ville være en god ide, at trykke F8, før man løfter sin mås
mere end 2 milimeter fra sædet. Fejlsikret tilstand (i vga mode) kunne
hinte om problemet lå i styresystemet.. Ellers giver jeg dig ret.. Det er
vist bare et spørgsmål om prioritering der bestemmer hvad man vil udelukke
først..
Undskyld for den dårlige tone..

/Kay