Lan..... hvordan
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 22-05-04 05:34

vi er lige en fem stykker som vil mødes og spille computer på netværk.
vi har en swictch, som jeg forestillede mig at vi bare puttede vores kabel i
allesammen.
men er vi så kørende eller kræver det yderligere opsætning.
jeg har absolut ingen erfaring indenfor netværk, er der et sted man kan læse
om opsætningen eller er der en venlig sjæl som gider at skrive et par linier
til mig, så ville det være dejligt.

god weekend
Carsten

Fra : Mig

Dato : 22-05-04 10:06

"Carsten Jørgensen" <kasse@karise-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
læse
> om opsætningen eller er der en venlig sjæl som gider at skrive et par

Nu skriver du ikke noget om hvilken Windows I kører.Det er mest bøvlet at få
Win9X til at køre sammen med Win2000/XP i forbindelse med fil-deling.

Men hvis I kun skal spille netværk,så burde der ikke være de store
problemer.

Alle maskiner skal have TCI/IP protokol lagt ind men det er den som regel
osse fra standard.

På WinXP maskiner er det en god ide at slå den indbyggede Firewall.
Og vær I glad for at I har en switch istedet for at koble det sammen med BNC
kabler som jeg var med til i mine unge dage

Fra : news

Dato : 22-05-04 12:47

"Mig" <123@123.dk> wrote in message

> På WinXP maskiner er det en god ide at slå den indbyggede Firewall.

er det ikke ret voldsomt ? - kan man ikke blot slå den fra ? )

Hilsen Tr

Fra : Mig

Dato : 22-05-04 12:50

"news" <pbk3111@pbk.dk> skrev i en meddelelse

> "Mig" <123@123.dk> wrote in message

> er det ikke ret voldsomt ? - kan man ikke blot slå den fra ? )
>
> Hilsen Tr

OMG jo du har ret...

Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 23-05-04 19:18

"Mig" <123@123.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

BNC
> kabler som jeg var med til i mine unge dage

og hvordan slår man så den indbyggede firewall fra, jeg vidste ikke
engang
at der var en indbygget firewall

Carsten Jørgensen

Fra : Thomas Skyt

Dato : 24-05-04 13:16

On Sun, 23 May 2004 20:18:20 +0200, Carsten Jørgensen wrote:

> og hvordan slår man så den indbyggede firewall fra, jeg vidste ikke
> engang
> at der var en indbygget firewall

Der er en parameter et-eller-andet-sted i indstillingerne til
netværkskortet; der hvor du også kan indstille TCP/IP tingene.

/Thomas

Fra : Mads Bahrt

Dato : 22-05-04 11:14

Se http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/tcp_ip_manuel_konfig.php