router problemer
Fra : Christian Epstein

Dato : 21-05-04 23:42

Kære NG

Jeg sidder stadig og tumler med min gamle router (har skrevet et indlæg
i sikkerhed) og er kommet frem til følgende (har reset'ed routeren) kan
pinge routeren (192.168.254.254) men kan ikke komme i kontakt med den.
Når jeg prøver at kontakte den på ip gennem Firefox/IE får jeg
connection refused fejl...

Hvad skal jeg gøre, routeren skal bruges til en webserver så jeg skal
have åbnet en port...

HJÆLP
Christian

--
Skrevet Med Venlig Hilsner i Thunderbird af Christian Epstein

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-05-04 03:53

Christian Epstein <C.Epstein_NOSPAM_@gmx.net> wrote:

> [...]
>pinge routeren (192.168.254.254) men kan ikke komme i kontakt med den.
>Når jeg prøver at kontakte den på ip gennem Firefox/IE får jeg

Jeg ved ikke hva' du kommer i kontakt med på 192.168.254.254, men det er næppe routeren

Prøv at tilslutte en computer på routerens LAN-side uden at tilslutte routeren til noget som helst andet !!!!

- Først tænder du routeren, og dernæst tænder du computeren...

Nu bør computeren få ip-adresse mv fra routerens indbyggede DHCP-server - Når computeren er startet op kører du IPCONFIG /ALL på
en kommandolinie. Din computer skulle gerne få en ip-adresse a la 192.168.x.y med standardgateway 192.168.x.1 - Standardgateway er
din router !!! Hop ind i routerens opsætning og lav de ændringer du har behov for med det samme.....

Hvis ikke dette fungerer: ip-adresse bliver i retning af 169.254.x.y med standardgateway 0.0.0.0 er routerens DHCP-server
de-aktiveret - Så nulstiller du routeren ved at holde reset-knappen inde i mindst 15 sekunder, derefter starter du forfra....

Held og lykke

<mlr>

Fra : Hans

Dato : 22-05-04 20:52

Christian Epstein wrote:
> [...]
> Firefox/IE får jeg connection refused fejl...
>
> Hvad skal jeg gøre, routeren skal bruges til en webserver så jeg skal

Hvis det er en Speedstream 57xx router som tidligere har kørt på en TDC
forbindelse, så er flere porte allerede forwardet:

192.168.1.2 SMTP Port 25
192.168.1.3 HTTP Port 80
192.168.1.4 FTP Port 21
192.168.1.4 DNS Port 53

Den eneste mulighed du har for at komme i kontakt med den er via
konsolkablet, da web og telnet via lan nok er slået fra.

/ Hans