Elendigt castede skuespillere
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-05-04 23:09

Jeg læste engang bogen Bonfires of Vanity, som jo som bekendt senere
udkom som film og da læste bogen vidste jeg godt at den ville komme som
film og derfor gjorde jeg mig jo diverse tanker om hvem der ville være
perfekt i rollerne.

Bogen indeholder ret gode beskrivelser af personerne og blandt andet den
elskerinde, som Sherman McCoy (hed han ikke det) har, er sådan en lækker
latinobabe............. mums.

Men i filmen har de valgt Melanie Griffith til den rolle, hvilket jo nok
er noget af det længste man kan komme fra en mørklødet skønhed.

Madeline Stowe kunne har været et valg, men Salma Hayek eller Penelope
Cruz ville have været endnu bedre.

Andre film som næsten bliver ødelagt af castingen eller hvor en
byttebytte købmand havde været bedre ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-05-04 00:32

On Sat, 22 May 2004 00:08:39 +0200, jesper@XXXXXXXXXgylling.net
(Jesper Haaber Gylling) wrote:

> [...]
>
>Men i filmen har de valgt Melanie Griffith til den rolle, hvilket jo nok
>er noget af det længste man kan komme fra en mørklødet skønhed.

'You know I'ma sucker for a soft dick, Sherman' sagt med Melanies
lillepigestemme - det fungerede helt fint for mig, men jeg havde
heller ikke læst bogen.

>Madeline Stowe kunne har været et valg, men Salma Hayek eller Penelope
>Cruz ville have været endnu bedre.

Penelope Cruz?! Hun ligner jo en frø! Næ, hvis man skal have gnavet
gren af en latinobabe, er JLo til hver en tid et bedre valg. Eller
Rosario Dawson!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Søren Andersen

Dato : 22-05-04 07:37

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> 'You know I'ma sucker for a soft dick, Sherman' sagt med Melanies
> lillepigestemme - det fungerede helt fint for mig, men jeg havde
> heller ikke læst bogen.

> Penelope Cruz?! Hun ligner jo en frø!

Fuldstændig enig, jeg har aldrig fattet hvad det er folk ser i hende !

> Næ, hvis man skal have gnavet
> gren af en latinobabe, er JLo til hver en tid et bedre valg. Eller
> Rosario Dawson!

Rosario er da vist mere neger end hun er latiner !

Fra : Mads TJ

Dato : 22-05-04 08:28

"Søren Andersen" <na@nospam.com> wrote in message
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Fuldstændig enig, jeg har aldrig fattet hvad det er folk ser i hende !

> Rosario er da vist mere neger end hun er latiner !

hvad med Rosie Perez så?

Fra : -V-

Dato : 22-05-04 09:07

Mads TJ wrote:
> hvad med Rosie Perez så?

Hvis hun kunne finde ud af at holde sin kæft, så måske.

Hendes dialekt (Noo Jawk-something) driver mig til vanvid. Kan *slet* ikke
holde ud at høre på hende.

-V-

Fra : Morten Steen

Dato : 22-05-04 09:59

> Hendes dialekt (Noo Jawk-something) driver mig til vanvid. Kan *slet* ikke
> holde ud at høre på hende.

Og så er hun grim.

Morten

Fra : Jacob Andersen

Dato : 23-05-04 17:38

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Hvis hun kunne finde ud af at holde sin kæft, så måske.
>
> Hendes dialekt (Noo Jawk-something) driver mig til vanvid. Kan *slet* ikke
> holde ud at høre på hende.

Noo Joisie tror jeg.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : -V-

Dato : 23-05-04 17:45

Jacob Andersen wrote:

> Noo Joisie tror jeg.

Bliver du sur, hvis jeg siger at du har uret?

"Du har ikke ret!".
http://www.imdb.com/name/nm0001609/

-V-

Fra : Jacob Andersen

Dato : 24-05-04 00:05

> Bliver du sur, hvis jeg siger at du har uret?

Ja

> "Du har ikke ret!".
> http://www.imdb.com/name/nm0001609/

Der var du sgu tæt på at sige jeg havde uret.
Dog kan jeg forsikre dig om at jeg ikke tog fejl og at jeg vitterligt troede
det var New Jersey. Brooklyn passer dog fint ind også.

/Jacob

Fra : -V-

Dato : 24-05-04 01:08

Jacob Andersen wrote:

> Der var du sgu tæt på at sige jeg havde uret.
> Dog kan jeg forsikre dig om at jeg ikke tog fejl og at jeg vitterligt
> troede det var New Jersey. Brooklyn passer dog fint ind også.

Jeg tror dig, når du siger at du kan kende forskel på New Jersey og
Brooklyn/Bronx.

Nu har jeg aldrig været i Det Store Forjættede Land, så min ekspertise på
det felt er overordentligt begrænset. Jeg vil forsøge at råde bod på det til
efteråret, hvor jeg skal bruge en uges tid på vestkysten og en uge i NYC.
Det bliver sikkert skide sjovt.

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-05-04 10:28

-V- wrote:

> [...]
> efteråret, hvor jeg skal bruge en uges tid på vestkysten og en uge i NYC.

Ja, der er vist ingen gletchere på de kanter :)

(Undskyld...)

/David

Fra : -V-

Dato : 24-05-04 11:07

David Rasmussen wrote:

> Ja, der er vist ingen gletchere på de kanter :)

Heh. Den var sgu meget sjov.

> (Undskyld...)

No offense taken.
Jeg er tværtimod forundret over, at der ikke er flere der griner og råber
"Tosse!".

-V-

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-04 18:18

Jacob Andersen wrote:

> Noo Joisie tror jeg.

Snarere Brooklyn eller Da Bronx.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-05-04 10:36

On Sat, 22 May 2004 09:27:37 +0200, "Mads TJ"
<ingen@mail.overhoved.et> wrote:

> [...]

Ifølge ImDb er hun af puertoricansk og cubansk afstamning, men jo, hun
har negroide træk. Det undrer mig også, at hun er castet som Roxanne i
Oliver Stones Alexander-film. Roxanne var da vist makedoner og ikke
spor negroid.

Men pyt. Nydelig er hun i al fald.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 11:51

Niels Søndergaard wrote:

> Penelope Cruz?! Hun ligner jo en frø! Næ, hvis man skal have gnavet
> gren af en latinobabe, er JLo til hver en tid et bedre valg. Eller
> Rosario Dawson!

Penelope Cruz er heller ikke mit førstevalg. Salma Hayek er et meget
bedre bud. Men Rosario Dawson?!?!?!??!?!?!??!??!!!!?? Nu må du fandme
tage dig sammen Niels... Hun er ikke nogen latino-babe. Hun er en
narkoluder.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 11:55

David Rasmussen wrote:

> [...]
> bedre bud. Men Rosario Dawson?!?!?!??!?!?!??!??!!!!?? Nu må du fandme
> tage dig sammen Niels... Hun er ikke nogen latino-babe. Hun er en

Nej, hvor pinligt... Jeg antog per refleks (latino etc.) at du mente
Rosie Perez... Jeg har ingen holdning til Rosario Dawson.

/David

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-05-04 12:31

On Sat, 22 May 2004 12:54:46 +0200, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Nej, hvor pinligt... Jeg antog per refleks (latino etc.) at du mente
>Rosie Perez... Jeg har ingen holdning til Rosario Dawson.

Det var bedre. Se 25th hour. Hun er ikke alene smuk, hun spiller også
fremragende.

Hvis du er til mere actionprægede film, så se "The Rundown", som
faktisk er overraskende god, selv om en tumpet bøf kaldet The Rock har
hovedrollen. Det skyldes mest gode præstationer fra Rosario og ikke
mindst Christopher Walken som overskurk.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 12:42

Niels Søndergaard wrote:

> Det var bedre. Se 25th hour. Hun er ikke alene smuk, hun spiller også
> fremragende.

Jeg har set den. Den var god, og dog manglede jeg stadig et eller andet.
Og jeg kan ikke huske hendes præstation. Men alligevel: Spike Lees bedste.

> [...]
> hovedrollen. Det skyldes mest gode præstationer fra Rosario og ikke
> mindst Christopher Walken som overskurk.

Okay. Den vil jeg holde øje med. Christopher Walken er altid fænomenal.

/David

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-05-04 14:21

Niels Søndergaard skrev:

> Det var bedre. Se 25th hour. Hun er ikke alene smuk, hun spiller også
> fremragende.

I dén film er ALT fremragende. Rosario er derudover også ganske god i
den gamle, kontroversielle "Kids".

> [...]
> hovedrollen. Det skyldes mest gode præstationer fra Rosario og ikke
> mindst Christopher Walken som overskurk.

Ja, den er ikke så dybt åndssvag, som man skulle tro. Men jeg synes
ikke, det er Rosario, der redder den - mere dens selvironiske tilgang
til genren. Og Seann William Scott har jeg aldrig kunnet snuppe. Desuden
havde jeg et meget ambivalent forhold til at se Walken nedværdige sig
selv og sit store talent til at spille med i en, ja, dum film.

--
Mvh. Peter

Fra : Peter G

Dato : 22-05-04 14:00

Niels Søndergaard skrev:

> Penelope Cruz?! Hun ligner jo en fr›! N‘, hvis man skal have gnavet
> gren af en latinobabe, er JLo til hver en tid et bedre valg. Eller
> Rosario Dawson!

Julia Carmen (Milagro Beanfield War, Fright Night II).

Hubba hubba.

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Jesper

Dato : 22-05-04 23:32

Peter G <PeterG@despammed.com> wrote:

> Julia Carmen (Milagro Beanfield War, Fright Night II).
>
> Hubba hubba.

Enig!
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Christian

Dato : 22-05-04 11:37

On Sat, 22 May 2004 00:08:39 +0200, jesper@XXXXXXXXXgylling.net
(Jesper Haaber Gylling) wrote:

>Andre film som næsten bliver ødelagt af castingen eller hvor en
>byttebytte købmand havde været bedre ?

Matt Damon som David Webb i "Manden uden navn" er helt hen i vejret.
Han er langt fra den person man har på nethinden efter at have læst
bogen. Til filmens forsvar skal dog nævnes, at den stort set kun har
navnet til fælles med bogen.

Ben Affleck som Dæmonen. Han er alt for fimset til at være en
superhelt.

Denzel Washington som Gray Grantham i Pelican Brief.

Arnold Schwarzenegger som Ben Richards i "The running man"

James Spader i *.*

/Christian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 22-05-04 12:33

On Sat, 22 May 2004 12:37:05 +0200, Christian <christian@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>Han er langt fra den person man har på nethinden efter at have læst
>bogen. Til filmens forsvar skal dog nævnes, at den stort set kun har

For det første spiller han Jason Bourne, for det andet gør han det
ganske fremragende.

Og hvad har du dog imod James Spader?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kasper Larsen

Dato : 22-05-04 14:49

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> For det første spiller han Jason Bourne, for det andet gør han det
> ganske fremragende.

Selv om jeg i underbevistheden foreventede at Jason Bourne skulle ligne
Richard Chamberlain, er Matt Damon faktisk meget overbevisende og jeg glæder
mig meget til 2'eren.

Kasper

Fra : Christian

Dato : 22-05-04 19:30

On Sat, 22 May 2004 13:32:40 +0200, Niels Søndergaard

>For det første spiller han Jason Bourne, for det andet gør han det
>ganske fremragende.

Det var lidt en provokation fra min side, for i bogen er han netop
*ikke* Jason Bourne.

>Og hvad har du dog imod James Spader?

Den kan jeg ikke argumentere mig fra, for han er en af de få
skuespillere der irriterer mig grænseløst ved sin blotte
tilstedeværelse. Jeg "tror" ikke på hans skuespil - når jeg ser ham,
betragter jeg en mand der spiller en rolle.

/Christian

Fra : Morten Bowman

Dato : 22-05-04 20:57

> [...]
>tilstedeværelse. Jeg "tror" ikke på hans skuespil - når jeg ser ham,
>betragter jeg en mand der spiller en rolle.

Sjovt nok, så er han en af de skuespillere hvis film bare skal ses, imo.
Hans blotte tilstedeværelse er nok. Lidt ligesom Mickey Rourke og Michael
Keaton.

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jacob Andersen

Dato : 23-05-04 17:42

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> For det første spiller han Jason Bourne, for det andet gør han det
> ganske fremragende.

Jeg var i hvert fald positivt overrasket over hvor overbevisende han gjorde
sig som actionskuespiller.
Min yndlings "Matt Damon-film" er nu stadig Rounders.

/Jacob

Fra : Jesper

Dato : 22-05-04 23:32

Jesper Haaber Gylling <jesper@XXXXXXXXXgylling.net> wrote:

> [...]
> Cruz ville have været endnu bedre.
>
> Andre film som næsten bliver ødelagt af castingen eller hvor en

Skal jeg nævne miscasting så må det være Jack Nicholson som ung(?!)
viril elsker i "The Postman Always Ring Twice" (1981).

Et andet eksempel er Mary Elizabeth Mastrantonio som Lady Marion i
"Robin Hood - Prince of Thiefs", den rolle er hun ganske enkelt alt for
gammel til at spille.