PPPoA eller PPPoE
Fra : Zapster

Dato : 02-05-01 09:13

Hejsa

Jeg har bestilt en Proaccess linje hos TDC og ville høre om der er nogle der
ved om den Tbase-10 port der er på Siemens kabel modemmet kører PPPoA eller
PPPoE. Og om den i det hele taget er enablet ?

\Zapster

Fra : Bobby McFr@g'it

Dato : 02-05-01 09:35

"Zapster" <Zapster@zapster.dk> wrote in message

> [...]
eller
> PPPoE. Og om den i det hele taget er enablet ?

Det er det IKKE. Du ska' køre via routeren. Jeg tror at TeleDK har købt
modemerne uden den extra option. Mit PACCESS modem har ihvert intet
elektronik siddende unden det blokerede t-base stik.

- Bobby

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 02-05-01 10:22

Hej,

> Det er det IKKE. Du ska' køre via routeren. Jeg tror at TeleDK har købt
> modemerne uden den extra option. Mit PACCESS modem har ihvert intet
> elektronik siddende unden det blokerede t-base stik.

Der er ikke længere nogen teknisk grund for ikke at køre over
ethernetporten, og de nyeste modemmer NT4/45 skulle nemt kunne gøre det.

Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC
Internet."

Fra : Christian Erritsø

Dato : 02-05-01 10:35

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> wrote in message
<snip>
> Der er ikke længere nogen teknisk grund for ikke at køre over
> ethernetporten, og de nyeste modemmer NT4/45 skulle nemt kunne gøre det.

<snip>

Korrekt, men såvidt jeg ved er den disablet fra centralen når vi snakker
Pro@ccess. Den nye version af NetExpres bruger 10baseT porten i stedet for
ATM porten.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 02-05-01 11:47

Hej,

> Korrekt, men såvidt jeg ved er den disablet fra centralen når vi snakker
> Pro@ccess

Den er ikke disablet i CPE udstyret, men på den definerede protokol.

- Hardware auktion : http://maegbaek.dk/auktion
-

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:34

"Ole M. Madsen" <ole@maegbaek.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke længere nogen teknisk grund for ikke at køre over
> ethernetporten, og de nyeste modemmer NT4/45 skulle nemt kunne gøre det.

Du kan ikke uden videre lave et routet net over PPPoE

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Zapster

Dato : 02-05-01 13:24

> [...]
eller
> PPPoE. Og om den i det hele taget er enablet ?

Hmm...

Det der var min plan var at købe en lidt billigere router der understøtter
PPPoA eller PPPoE i stedet for at købe en dyrer Cisco router. Det jeg så
prøver på at finde ud af er om man kan koble denne på den medfølgende
Siemens "box"´s TBase-10 port. Eller hvilke andre muligheder der er for
noget i samme stil.

\Zapster

Fra : Christian Erritsø

Dato : 02-05-01 14:30

> [...]
> prøver på at finde ud af er om man kan koble denne på den medfølgende
> Siemens "box"´s TBase-10 port. Eller hvilke andre muligheder der er for

Hvis du har bestilt Pro@ccess, så er de eneste 2 routere der med sikkerhed
kan fungere Cisco 1401 eller Speedstream 5711. Jeg ved der findes folk der
har forsøgt med forskellige indstikskort o.l., men jeg har ikke hørt om
andre løsninger der er lykkedes.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Zapster

Dato : 02-05-01 14:36

"Christian Erritsø" <christiane@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Med venlig hilsen
> Christian Erritsø
> "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Jeg læste bare på den tyske hjemmeside med PPPoE (meneer jeg at det heder)
programmet er at det også var testet med TDC Pro@ccess med et positivt
resultat. Derfor fik jeg denne idé.

\Zapster

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 02-05-01 14:54

Hej,

> Jeg læste bare på den tyske hjemmeside med PPPoE (meneer jeg at det heder)
> programmet er at det også var testet med TDC Pro@ccess med et positivt
> resultat. Derfor fik jeg denne idé.

Det lyder umiddelbart som vanvid. Jeg ved dog, at den gode Bjørn C. har sat
en Pro@ccess linje op på en BSD box.

Fra : Zapster

Dato : 02-05-01 15:03

> [...]
>

> --
> Med venlig hilsen
>
> Ole Madsen / "Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC

Jeg snakkede med en Zyxel tekniker i danmark som skrev dette. Og jeg
undskylder hvis Zyxel tager det ilde op at jeg paster hvad en af deres
tekniker har skrevet til mig =) :

"En ting jeg skal gøre mig sikker er at det er Ethernet fladen på dit

Siemens

modem som du bruger og ikke ATM25 stikket. er det ethernet har vi følgende

løsninger som virker:

P310 Router

P314 Router med 4 ports switch

P316 Router med trådløst Interface (802.11b)

ZyWALL 10 Firewall med router

Alle disse modeller virker som router til dit ADSL Siemens Xpresslink modem

(via Ethernet porten) og understøtter PPPoA, PPPoE mm."

Derfor fandt jeg at dette projekt kunne være sjovt at prøve, og ikke det
rene vandvid ;)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:36

Og der går den netop galt, idet det er ATM25 stikket der bruges ved P@

Fra : Jesper Skriver

Dato : 02-05-01 15:28

On Wed, 2 May 2001 15:35:57 +0200, Zapster wrote:

>Jeg læste bare på den tyske hjemmeside med PPPoE (meneer jeg at det heder)
>programmet er at det også var testet med TDC Pro@ccess med et positivt
>resultat. Derfor fik jeg denne idé.

Det vil ALDRIG komme til at virke på en Pro@cess ADSL linie, da den ikke
kører PPP, og ethernet porten ikke bruges til noget der.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Christian Erritsø

Dato : 02-05-01 20:20

"Zapster" <Zapster@zapster.dk> wrote in message
<snip>
> Jeg læste bare på den tyske hjemmeside med PPPoE (meneer jeg at det heder)
> programmet er at det også var testet med TDC Pro@ccess med et positivt
> resultat. Derfor fik jeg denne idé.
<snip>

Jeg har hørt om et program der hedder RasPPPoE. Det skulle efter sigende
kunne bruges sammen med NetExpres (hvis man har den routerbaserede version),
men kan ikke bruges med Pro@ccess.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 13:35

"Zapster" <Zapster@zapster.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste bare på den tyske hjemmeside med PPPoE (meneer jeg at det heder)
> [...]

Mon ikke det var NE2 der var prøvet med?
P@ har aldrig kørt nogen form for PPP