Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE kan ikke åbne visse websider. Har jeg e~
Fra : Salva

Dato : 21-05-04 21:00

Hvordan kan det være, at der er visse side som www.icq.com og www.adobe.com
osv. som jeg ikke kan se?
Jeg kan pinge websitene men hvis jeg skriver http://adobes-ipadresse får jeg
samme fejl op at siden ikke kan vises.

Jeg har prøvet kommandoen ipconfig /flushdns og ipconfig /registerdns ude
resultat.
Min ven, som har samme internetudbyder og bruger samme navneserver, har
ingen problemer med at åbne siderne, så problemet må vel ligge hos mig.

Hvad kan jeg tjekke efter evt. resette osv. for at kunne se disse sider
igen??

Jeg bruger IE nyeste version på WinXP

-salva

Fra : John

Dato : 22-05-04 01:05

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen problemer med at åbne siderne, så problemet må vel ligge hos mig.
>
> Hvad kan jeg tjekke efter evt. resette osv. for at kunne se disse sider

Hej Salva!

Dine IE sikkerheds-indstillinger står muligvis for højt, stil dem til
"standard-niveau". Bruger du Zonealarm Pro firewall, kan for højt
sikkerheds-niveau hér også gi' problemer.

Manglende Java kan være en tredje grund. Hér kan du vælge Microsoft eller
Sun, begge er gratis: http://majorgeeks.com/download3942.html

Endelig kan du mangle Flash-player og Shockwave-player, som begge kan hentes
gratis her: http://www.macromedia.com/

Mvh John

---

Fra : Salva

Dato : 22-05-04 11:20

> [...]
> Sun, begge er gratis: http://majorgeeks.com/download3942.html
>
> Endelig kan du mangle Flash-player og Shockwave-player, som begge kan

Nej, det er ikke mit sikkerhedsniveau eller firewall. Har prøvet at slå dem
fra.
Java virker på andre sider og flash har jeg også installeret.

Når jeg prøver at slå www.adobe.com op siger den bare, at siden ikke findes
og får MSN søgesiden frem

Ret mystisk
Det må vel være et eller andet med DNS?!?!

-salva

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 22-05-04 11:54

On Sat, 22 May 2004 12:19:38 +0200, Salva wrote in
dk.edb.internet.software.browser <_OFrc.850$Ik1.616@news.get2net.dk>:

>Når jeg prøver at slå www.adobe.com op siger den bare, at siden ikke findes
>og får MSN søgesiden frem

Hvad sker der hvis du i stedet skriver_
http://192.150.19.60 i din browser?

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Salva

Dato : 23-05-04 13:09

> Hvad sker der hvis du i stedet skriver_
> http://192.150.19.60 i din browser?

Hvis jeg skriver ipadresse i stedet for får jeg samme meddelelse, at siden
ikke kan vises.
Hvis jeg skifter over på min VPN forbindelse så virker det!!

-salva

Fra : John

Dato : 22-05-04 12:13

> [...]
dem
> fra.
> Java virker på andre sider og flash har jeg også installeret.

Jeg har næsten ikke flere bud.... måske din internet-udbyders hotline? De
folk er utrolig dygtige og meget tålmodige. Sidste bud: Har du scannet for
virus? Mvh John

---

Fra : Salva

Dato : 23-05-04 13:10

> Jeg har næsten ikke flere bud.... måske din internet-udbyders hotline? De
> folk er utrolig dygtige og meget tålmodige. Sidste bud: Har du scannet for
> virus? Mvh John

Ja, jeg må prøve at ringe til dem.
Der burde ikke være virus på computeren.

Tak for svarene :)

-salva

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-04 23:14

On Sat, 22 May 2004 12:19:38 +0200, "Salva" <salvanone@hotmail.com>
wrote:

>Nej, det er ikke mit sikkerhedsniveau eller firewall. Har prøvet at slå dem

Din firewall hopper ikke fra lige med det samme. Den skal ofte bruge
noget tid (et par timer). Har du ofret den tid det tager?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Salva

Dato : 27-05-04 21:20

> Din firewall hopper ikke fra lige med det samme. Den skal ofte bruge
> noget tid (et par timer). Har du ofret den tid det tager?

Nej, jeg har ikke prøvet at slå den fra i længere tid.
Men det er lidt mystisk, for hvis jeg åbner min VPN forbindelse og derved
også bruger en anden DNS server, så er der ingen problemer.
Det er også kun på bestemte sider. Jeg vil ikke mene at min firewall blokere
til de sider, da jeg ikke kunne finde på at blokere dem...

Mystisk!

-salva