kat i transportkasse - hvordan? endnu en g~
Fra : jytte jensen

Dato : 21-05-04 16:53

hej allesammen.
Hvordan "propper" man en kat ind i transportkasse ? Jeg vil gerne høre
helt konkret hvordan. Hun skal til dyrlæge for at blive steriliseret og
skal møde fastende, så den med mad eller godbidder duer vist ikke.

Venlig hilsen
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ditte Hansen

Dato : 21-05-04 17:05

"jytte jensen" <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> helt konkret hvordan. Hun skal til dyrlæge for at blive steriliseret og
> skal møde fastende, så den med mad eller godbidder duer vist ikke.

Hej

Mine katte fiser gerne selv der ind, de synes vist det er meget sjovt.
Men du kan jo lade den stå fremme nogle dage inden I skal afsted, på den
måde kan de jo vænne sig til det.
Ros katten når den er der inde, nus med den, mens den er derinde.
Du kan jo lokke den ind med mad imens I øver.
Et håndklæde med din lugt kan også lokke.

Hilsen Ditte

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 21-05-04 21:59

Hej Ditte,
Hvis du har en katteseng som den der er i mit album "hjemmelavede
katteting" er det ingen sag at putte den lille skat i kassen; sæt katten
i kattesengen, hold sammen for oven og ind med det hele... der er
dejligt trygt og varmt, så det er bare af sted -:)
Held og lykke med det.
/Elisa

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ditte Hansen

Dato : 21-05-04 22:03

"Elisa Buchardt" <elisa_buchardtKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i kattesengen, hold sammen for oven og ind med det hele... der er
> dejligt trygt og varmt, så det er bare af sted -:)

He he

Nu var det ikke mig der havde problemet.

Hilsen Ditte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-05-04 18:16

On 2004-05-21 17:52:37 +0200, jytte jensen <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> said:

> [...]
> helt konkret hvordan. Hun skal til dyrlæge for at blive steriliseret og
> skal møde fastende, så den med mad eller godbidder duer vist ikke.

Jaeh, mine ved udmærket når de skal lukkes inde dér - så de vil heller
ikke ind godvilligt, selv om kasserne bruges til huler til daglig.
Jeg stiller kassen på et bord i en god højde (spisebord) i god tid før
vi skal afsted og lader den stå til katten slapper lidt af overfor den.
Når det er ved at være tid, samler jeg katten op i mine arme og putter
den _baglæns_ ind i kassen. Forlæns kan den nemlig lettere stritte imod
med alle ca. 8 poter
Når katten er inde, holder jeg den derinde med den ene hånd på brystet
og lukker lågen / sætter lågen på med den anden. Men mine katte er så
heller ikke typen, der bider eller kradser. De stritter bare imod..
--
Knus fra Ann R

Fra : Allan

Dato : 21-05-04 20:06

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> og lukker lågen / sætter lågen på med den anden. Men mine katte er så
> heller ikke typen, der bider eller kradser. De stritter bare imod..

Hørt
Det er det samme her. Og det er svært at hente en mis ud fra under sengen,
Der har 8 poter.
plantet i gulvtæppet
Kattene kan vist mærke på en hvad der skal ske.

Mvh Allan

Fra : jytte jensen

Dato : 22-05-04 19:00

> [...]
> jytte jensen
> - Tøm kattebakken ved privat svar

> tak for jeres gode ideér. Jeg har købt en transportkasse som kan åbnes
foroven med et låg, så tager jeg hende op, hun kan heller lide at blive
båret rundt på, men det går nok og så sætter jeg hende ned og smækker låget
i !
og bagefter fortæller jeg mig selv, at hun jo ingen skade lider ved det
osv. for jeg ved helt bestemt, jeg vil føle mig lidt brutal ved den
handling.

Fra : Kate

Dato : 22-05-04 22:21

jytte jensen <merkur11KATTE@BAKKEesenet.dk> wrote in

> og bagefter fortæller jeg mig selv, at hun jo ingen skade lider
> ved det osv. for jeg ved helt bestemt, jeg vil føle mig lidt
> brutal ved den handling.

Jeg synes nu også at jeg føler mig lidt hård når jeg sådan smækker
lågen bag mine katte, men jeg _ved_ med mig selv at jeg gør det for
deres skyld og det milder lidt tanken

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : tommy

Dato : 25-05-04 22:46

Hej Jytte

Du skal bare vikle katten ind i et håndklæde