Konvetering af ADSL samt trådløst
Fra : J.K.

Dato : 21-05-04 16:27

Hej gruppe

Jeg har idag en bredbånds forbindelse fra TDC. Jeg har selv en Linksys
trådløs router til at koble mine andre computere, stationære såsom bærbare
på min bredbåndsforbindelse fra TDC.

Nu skifter jeg snart til TELE2. Er der noget jeg skal være opmærksom på. Jeg
har idag 4 dynamiske IP adresser men TELE2 har fortalt mig at en fast IP
adresse er nok så vil routeren selv give mine andre computer deres IP
adresser.

Vil bare gerne være på forkant med om jeg skal bestille nogle andre IP
adresser eller det er godt nok som det er.

--
Hilsen
J.K.

Fra : Hans

Dato : 21-05-04 17:16

J.K. wrote:
> [...]
>
> Vil bare gerne være på forkant med om jeg skal bestille nogle andre IP
> adresser eller det er godt nok som det er.

Hvis det er en DHCP-baseret løsning fra TDC du har, så behøver ikke at
foretage dig noget. Du vil sikkert kun opleve en kort afbrydelse mens du
bliver flyttet på centralen. Hvis det er en TDC PPPoE opkobling skal du blot
ændre routeren til DHCP.

/ Hans

Fra : KsNa

Dato : 21-05-04 17:18

"J.K." <gruppe@xxxknudstrup.info> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vil bare gerne være på forkant med om jeg skal bestille nogle andre IP
> adresser eller det er godt nok som det er.

Når du har en router, er én IP nok.

Mvh
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-05-04 19:13

On Fri, 21 May 2004 17:26:40 +0200, "J.K." <gruppe@xxxknudstrup.info>
wrote:

> [...]
>har idag 4 dynamiske IP adresser men TELE2 har fortalt mig at en fast IP
>adresse er nok så vil routeren selv give mine andre computer deres IP

Det er helt korrekt hvad Tele2 fortæller dig.

men man kan dog godt blive i tvivl om du overhovedet har en Router,
når du har haft 4 Dynamiske Ip´er hos TDC.. For så er du da blevet
vildledt af TDC, hvis de mente du skulle bruge 4 IP´er...

hvis du kun har et accesspoint, og ikke en router, skal du naturligvis
have en Ip pr tilslutning.