nulstilling af cisco 677
Fra : Thomas Skyt

Dato : 21-05-04 15:56

Hej,

jeg har fået fat i en Cisco 677 og har selvfølgeligt ikke fået
brugerkodeordet med, så jeg har brug for en måde at nulstille bæstet på.
Kan det overhovedet lade sig gøre? Selv det med at holde CTRL-C nede på
den serielle konsol når man tænder for routeren virker ikke - det gør det
på en 675'er jeg har, som ikke har noget brugerkodeord indstillet.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 17:11

On Fri, 21 May 2004 16:56:12 +0200, Thomas Skyt
<thomas@sofagang.dk> wrote:

> jeg har fået fat i en Cisco 677 og har selvfølgeligt ikke fået
> brugerkodeordet med, så jeg har brug for en måde at nulstille bæstet på.

Prøv på www.cisco.com at søge på password recovery 677.

-A

Fra : Thomas Skyt

Dato : 21-05-04 17:43

On Fri, 21 May 2004 18:10:39 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Prøv på www.cisco.com at søge på password recovery 677.

Det gør jeg - en af løsningerne forudsætter konsol-adgang uden kodeord
(sådan som jeg har det på 675'eren). Men når jeg end ikke kan komme ind i
det laveste sikkerhedstrin, så er jeg godt på den.

/thomas

Fra : Thomas Skyt

Dato : 21-05-04 17:45

On Fri, 21 May 2004 18:42:51 +0200, Thomas Skyt wrote:

> Det gør jeg - en af løsningerne forudsætter konsol-adgang uden kodeord
> (sådan som jeg har det på 675'eren). Men når jeg end ikke kan komme ind i
> det laveste sikkerhedstrin, så er jeg godt på den.

Det er forresten denne side jeg fandt om det:
http://cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps295/products_password_recovery09186a0080094154.shtml

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-05-04 18:42

<thomas@sofagang.dk> wrote:

> Det gør jeg - en af løsningerne forudsætter konsol-adgang uden kodeord
> (sådan som jeg har det på 675'eren). Men når jeg end ikke kan komme ind
> i det laveste sikkerhedstrin, så er jeg godt på den.

Kommer du da ikke direkte i RMON-mode, når du breaker den?
Derfra skulle 'es 6' og 'rb' kunne gøre det.

-A

Fra : Thomas Skyt

Dato : 22-05-04 09:50

On Fri, 21 May 2004 19:41:52 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Kommer du da ikke direkte i RMON-mode, når du breaker den?
> Derfra skulle 'es 6' og 'rb' kunne gøre det.

Desværre ikke, men nu prøver jeg lige at gøre det Martin Schultz foreslår.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-05-04 11:58

On Sat, 22 May 2004 10:49:37 +0200, Thomas Skyt
<thomas@sofagang.dk> wrote:

> Desværre ikke, men nu prøver jeg lige at gøre det Martin Schultz
> foreslår.

Jeg kan se at det hjalp. Der ser ud til, at du brugte en forkert
break-kombination.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Skyt

Dato : 23-05-04 13:42

On Sat, 22 May 2004 12:58:20 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg kan se at det hjalp. Der ser ud til, at du brugte en forkert
> break-kombination.

Det gætter jeg også på.

Nu sidder jeg så bare med en nytteløs kombination af routere, idet de
understøtter to forskellige sæt protokoller, hvilket jeg ikke liiige havde
taget højde for.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-05-04 17:06

On Sun, 23 May 2004 14:42:02 +0200, Thomas Skyt
<thomas@sofagang.dk> wrote:

> Nu sidder jeg så bare med en nytteløs kombination af routere,
> idet de understøtter to forskellige sæt protokoller, hvilket
> jeg ikke liiige havde taget højde for.

Hvad havde du forestillet dig at bruge dem til?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Skyt

Dato : 24-05-04 00:39

On Sun, 23 May 2004 18:06:26 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvad havde du forestillet dig at bruge dem til?

En linie tværs gennem mine forældres hus, idet det ikke er til at lægge
netværkskabler skjult og der stadig er 4x 2-poler twisted telefonledning
fri fra bryggers og op på førstesalen.
Ved at sætte dem i Bridging mode og en fælles protokol (i kombination med
masser af kaffe og tålmodighed samt vores alles ven, Google) skulle det
ikke være videre svært.

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-05-04 22:38

On Mon, 24 May 2004 01:39:22 +0200, Thomas Skyt
<thomas@sofagang.dk> wrote:

> Ved at sætte dem i Bridging mode og en fælles protokol (i kombination med
> masser af kaffe og tålmodighed samt vores alles ven, Google) skulle det
> ikke være videre svært.

For det første kan man (normalt) slet ikke køre ADSL back-to-
back, og desuden er ADSL ikke 'bare' ADSL.

De kører med forskellig encoding (675 kører CAP og 677 kører
DMT), så selv hvis man kunne ville netop de to boxe alligevel
ikke forstå hinanden.

Der kan (selv med samme encoding) være mindre forskelle i
implementering, der gør at tingene alligevel ikke virker sammen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomas Skyt

Dato : 24-05-04 23:14

On Mon, 24 May 2004 23:37:31 +0200, Asbjorn Hojmark wrote:

> For det første kan man (normalt) slet ikke køre ADSL back-to-
> back, og desuden er ADSL ikke 'bare' ADSL.

Det er jeg godt klar over. Nu ved jeg ikke hvad du lige mener med 'bare'
ADSL. Jeg ved godt at jeg maksimalt vil kunne opnå udstyrets
upstream-hastighed, idet det nu engang er asymmetrisk udstyr med prioritet
på downstream-delen.

Derudover er en DSLAM hundedyr når jeg kun vil køre een enkelt linie.

> De kører med forskellig encoding (675 kører CAP og 677 kører
> DMT), så selv hvis man kunne ville netop de to boxe alligevel
> ikke forstå hinanden.

Det at de kører forskellige encoding protokoller burde jeg have undersøgt
på forhånd ... min bommert, som jeg nu vil have rettet op på.

> Der kan (selv med samme encoding) være mindre forskelle i
> implementering, der gør at tingene alligevel ikke virker sammen.

Tjah ... men hvor intet vover, intet vinder :)

Og hvis alt glipper må jeg vel ty til at konstruere noget
microcontroller-baseret stads med to RS485-links over de snoede
telefon-ledninger. Man er vel nysgerrig af natur for ingenting? :)

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-05-04 23:27

On Tue, 25 May 2004 00:13:53 +0200, Thomas Skyt
<thomas@sofagang.dk> wrote:

> Det er jeg godt klar over. Nu ved jeg ikke hvad du lige mener
> med 'bare' ADSL.

Jeg mener, at 'ADSL' ikke er så kompatibelt som man forbinder det
med så mange andre standarder, og så gav jeg et par eksempler.

> Jeg ved godt at jeg maksimalt vil kunne opnå udstyrets upstream-
> hastighed, idet det nu engang er asymmetrisk udstyr med prioritet
> på downstream-delen.

Der er en basal misforståelse her, for to ADSL CPE'er kan som
udgangspunkt slet ikke snakke med hinanden. (Hvis man kunne få
den ene af dem vil at opføre sig som en DSLAM, var det en anden
sag, men det er ikke typisk for den slags).

(Det ville være noget andet med fx G., der godt kan køre back-to-
back).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-05-04 18:45

On Fri, 21 May 2004 16:56:12 +0200, Thomas Skyt wrote:

> [...]
> den serielle konsol når man tænder for routeren virker ikke - det gør det
> på en 675'er jeg har, som ikke har noget brugerkodeord indstillet.

På 677eren er det ikke nok bare at trykke c-c uden bootup. Det skal trykkes
lige efter hello. Det virker ikke hvis man holder den inde.

Martin

Fra : Thomas Skyt

Dato : 22-05-04 09:49

On Fri, 21 May 2004 19:44:33 +0200, Martin Schultz wrote:

> På 677eren er det ikke nok bare at trykke c-c uden bootup. Det skal trykkes
> lige efter hello. Det virker ikke hvis man holder den inde.

Okay. Det vil jeg prøve og håber på et positivt resultat :)

/Thomas

Fra : Thomas Skyt

Dato : 22-05-04 10:17

On Sat, 22 May 2004 10:48:49 +0200, Thomas Skyt wrote:

> [...]

Det hjalp! Tak for hjælpen.

/Thomas