MS Windows
briani 27239
Hvordan laver jeg dual-boot mellem XP og W~
Fra : cjtcjtcjt(fjern_alt_~

Dato : 21-05-04 01:00

Hvordan laver jeg dual-boot mellem XP og Win98 ?

Jeg har en harddsik som er delt lige over i to partitioner...?
Jeg vil gerne have XP på den ene og Windows 98 på den anden partition...?

Hvordan gør man det?

Skal man downloade en bootmanager?

- cjt

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-04 02:02

"cjtcjtcjt(fjern_alt_dette_i_parantes)" skrev :

>Jeg har en harddsik som er delt lige over i to partitioner...?
>Jeg vil gerne have XP på den ene og Windows 98 på den anden partition...?

Såfremt du vil installere begge Windows som ny installation, så
starter du blot med installere Win 98 på C:\ og derefter XP på en
anden, husk at vælg en ny installation.

Så får du automatisk dualboot.

--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Anders Pedersen

Dato : 21-05-04 22:08

On Fri, 21 May 2004 02:00:16 +0200, cjtcjtcjt(fjern_alt_dette_i_parantes)
wrote:

> [...]
>
> Jeg har en harddsik som er delt lige over i to partitioner...?
> Jeg vil gerne have XP på den ene og Windows 98 på den anden partition...?

Du instalere win98 på din anden partiton
Hvis xp er fAT 32 vil den altid være som c:
hvis du vælger d: til 98 så ville opstarts filerne til win98 være på c og
windows på d:
Og du akn ikke starste xp, så pad på med det

når du booter på 98cden
Dette Kan løses med at gøre partiton 2 primær ellert kører xp partiton
til NTFS

Efter installation kan du nu kun starste i win98

Du skal du mlave en rep.
Når det er gjort har du dual boot

> Skal man downloade en bootmanager?
Hvis du følger overstående anvisning har du ikke brug for en bootmanager.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-04 22:46

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Du instalere win98 på din anden partiton
>Hvis xp er fAT 32 vil den altid være som c:

Hvorfor? det er da Win 98, som bør være på C:\ (medmindre man
vælger at lave en lille systempartiton, hvad der kan anbefales).

C:\ bør være fat(32), så er det bare at installere 98 først og så
XP bagefter.

Keine Hexerei.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 23-05-04 09:33

On Fri, 21 May 2004 23:45:43 +0200, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvorfor? det er da Win 98, som bør være på C:\ (medmindre man
> vælger at lave en lille systempartiton, hvad der kan anbefales).
Når man starster win98 er den på c
c: er som standard den partition man starster på

> C:\ bør være fat(32), så er det bare at installere 98 først og så
> XP bagefter.

Det er iøvrigt den metode so jeg beskrev dne jeg brugte da jeg instalere
win98se.
og det enda den HURTIGT

Fin metode men den der tager længt tid
Da man skjal instalere alle service pack og alle opdateringer igen samt
alkle drivere og programmer
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-04 15:29

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev :

>Fin metode men den der tager længt tid
>Da man skjal instalere alle service pack og alle opdateringer igen samt
>alkle drivere og programmer

Den oprindelige spørger skulle installere begge OS'er fra bunden
af, som jeg forstod det.

Og så er der kun en (god) måde, at gøre det på, start med Win 98

Fra : - christian

Dato : 24-05-04 11:15

Tak for hjælpen,

Korrekt: Begge skal installeres fra bunden. Jeg starter med Win98SE...
Jeg ved godt at jeg er lidt dårlig til at læse, men jeg fandt aldrig rigtigt
ud af,
hvad Anders mente!

Hilsen
Carsten