Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forskellen på Canon Ixus og S-serien
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 20-05-04 23:37

Kunne godt tænke mig at få forklaret forskellen på Canons Ixus og S
serierne. Kan se at S-serien har flere indstillelsesmuligheder - men ikke er
dyrere. Hvad taler imod S-serien? Er den sværere at bruge som peg og skyd
kamera?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-05-04 07:09

In article <Aqarc.861$Vf.17277@news000.worldonline.dk>, Peter Elmkvist Snabe wrote:
> [...]
> dyrere. Hvad taler imod S-serien? Er den sværere at bruge som peg og skyd

Nej, men den er fysisk større.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Christer Holte

Dato : 21-05-04 09:51

> Kunne godt tænke mig at få forklaret forskellen på Canons Ixus og S
> serierne?

Jeg har haft både Ixus og et S40 i hænderne...Begge er lækre kameraer !
S -serien vil jeg mene er til dem som ikke vil have et G fordi det er for
"avanceret" men som samtigdig synes at ixus er for lommekamera agtig. Med
andre er S - serien mellemtingen mellem et G og et Ixus hvor man får mange
af indstillingsmulighederne fra G men mere et ixus i dets udførelse. Min
anbefaling vil være et Canon fra S-serien...

Fra : Asle Bjerva

Dato : 21-05-04 13:10

"Christer Holte" <nospamFJERN@christerholte.dk> skrev i melding

> [...]
> af indstillingsmulighederne fra G men mere et ixus i dets udførelse. Min
> anbefaling vil være et Canon fra S-serien...

Jeg har 5 Mpix kameraer: et Minolta D7U og et Canon S50.
Bildekvaliteten er ens. (men Minoltaen har bedre objektiv spesielt
brennvidden.)
Mulighetene til manuell betjening er nesten fullstendig på S50, det som
mangler er:
* manuell avstandsinnstilling med meterangivelse, man må bruke LCD med
forstørring,
* mulighet til å velge zoom fritt. Kameraet har fem stopp-punkter ved zoom,
og man kan ikke velge midt i mellom to.
Ellers er det et alt for stort avvik mellom optisk søker og faktisk bilde,
avviket er heller ikke sentrert.

Ellers er S50 det kameraet som "alltid" er med, og da får man bildene. Har
prøvd Ixus, og det ble for lite for mine hender.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no