Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE6 og tif-billeder
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 22:34

Greetings!

Hvordan får man IE6 til at anvende andet end Kodak Imaging
(skodsoftware) til visning at tif-billeder?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 20-05-04 22:39

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse
> Hvordan får man IE6 til at anvende andet end Kodak Imaging
> (skodsoftware) til visning at tif-billeder?

Er det ikke Mappeindstillinger - Filtyper ?

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 22:59

On Thu, 20 May 2004 23:39:03 +0200, "Ivan V. Klattrup"
<nyhedsgruppespam@webspeed.dk> wrote:

>Er det ikke Mappeindstillinger - Filtyper ?

Tilsyneladende ikke. Filtypen står til Irfanview, men TIF lader sig
ikke åbne med Irfanview. JPG og GIF virker fint med Irfanview.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 20-05-04 23:11

> Tilsyneladende ikke. Filtypen står til Irfanview, men TIF lader sig
> ikke åbne med Irfanview. JPG og GIF virker fint med Irfanview.
>

> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hej Jesper!

Irfan View 3.91 skulle da kunne vise TIF/TIFF. Medmindre et andet program er
prioriteret. Har du checket flueben...?

Mvh John

---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-04 08:46

On Fri, 21 May 2004 00:11:04 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

>Irfan View 3.91 skulle da kunne vise TIF/TIFF. Medmindre et andet program er
>prioriteret. Har du checket flueben...?

Flueben?

I Irfanview, ja.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 21-05-04 12:11

> Flueben?
>
> I Irfanview, ja.
>

> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Hummm, Jesper.. er lidt på Herrens mark...

Du har selvfølgelig også installeret alle Irfan View plug-ins (separat
download).
Jeg mener at kunne huske, at TIF på min 'puter vises med PowerPoint (og ikke
Kodak Imaging). PowerPoint er en del af (nogle) Office. Hvis den mangler,
kan viewer-delen downloades separat og gratis hos Microsoft. Håber, det
løser dit problem.

Mvh John

---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-04 12:44

On Fri, 21 May 2004 13:10:58 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

>Hummm, Jesper.. er lidt på Herrens mark...

Så er vi 2

>Du har selvfølgelig også installeret alle Irfan View plug-ins (separat
>download).

Nej. Jeg har generelt set ikke behov for at Irfanview skal vise film,
feks. Men jeg vil da se om der findes et TIF-plugin.

>Kodak Imaging). PowerPoint er en del af (nogle) Office. Hvis den mangler,
>kan viewer-delen downloades separat og gratis hos Microsoft. Håber, det

Det kan ihvertfald ikke løse mit problem, da jeg ikke har MS Office
(eller stumper deraf).

Jeg prøver at kigge på Irfanview og plugins.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 21-05-04 13:23

> [...]
> feks. Men jeg vil da se om der findes et TIF-plugin.
>
> Jeg prøver at kigge på Irfanview og plugins.

Her Jesper: http://tdconline.tucows.com/preview/194967.html (fil-liste og
download NEDERST på siden)

Ellers: Gem tif-filerne i Billed-mappen, åbn Irfan View, og åbn tif-filen.
Eller: Gem tif-filen på Skrivebord, ALT/CRTL og højreklik med mus, og vælg
"åbn med". Fortæl os, hvordan det går, noget af det MÅ da virke!

Held og lykke! John

---

Fra : John

Dato : 21-05-04 13:32

"John" <nogen@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> Eller: Gem tif-filen på Skrivebord, ALT/CRTL og højreklik med mus, og vælg
> "åbn med".

Ooooops..... faldt over mit keyboard... skal ikke være ALT/CRTL men
ALT/SHIFT.

Mvh John

---

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-04 14:04

On Fri, 21 May 2004 14:22:53 +0200, "John" <nogen@tdcspace.dk> wrote:

>Her Jesper: http://tdconline.tucows.com/preview/194967.html (fil-liste og
>download NEDERST på siden)

Prøv at trykke på linket

>"åbn med". Fortæl os, hvordan det går, noget af det MÅ da virke!

Irfanview kan sagtens åbne en TIF-fil. Men IE kan ikke sende en
TIF-fil til andet end Kodaks skrammel. Og det skrammel har jeg fjernet
fra maskinen.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 21-05-04 14:18

> [...]
>
> Irfanview kan sagtens åbne en TIF-fil. Men IE kan ikke sende en
> TIF-fil til andet end Kodaks skrammel. Og det skrammel har jeg fjernet

Hahaha... sådan! "Simple (solution) is sometimes best", siger amerikanerne.
Mvh John

---