Deling af mapper
Fra : Lise Bugtrup Hennebe~

Dato : 20-05-04 21:49

Hej,

jeg har netop lavet et lille netværk hjemme.
Jeg står så og skal have adgang fra en af de andre PC'er til min.
Jeg vil bare ikke have at den anden har adgang til hele PC'en, kun nogle
enkelte mapper.
Jeg har delt mapperne, men jeg kan ikke se dem fra den der skal kunne hente
data fra de mapper.

Er der nogen som har et godt tip?

//Lise

Fra : Søren Blom

Dato : 20-05-04 23:50

"Lise Bugtrup Henneberg" <teamlh@mail.dk> skrev
> [...]
> enkelte mapper.
> Jeg har delt mapperne, men jeg kan ikke se dem fra den der skal kunne

Har du også huskede at dele drevet mapperne lægger på?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 21-05-04 08:58

On Fri, 21 May 2004 00:49:53 +0200, Søren Blom wrote:

> Har du også huskede at dele drevet mapperne lægger på?

Det er ikke nødvendig at dele drevet.
så vil de anden bruger få adgang til hele drevet

--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen

Fra : JJ

Dato : 21-05-04 16:19

"Lise Bugtrup Henneberg" <teamlh@mail.dk> wrote in message
> [...]
> enkelte mapper.
> Jeg har delt mapperne, men jeg kan ikke se dem fra den der skal kunne

Hvilken OS bruger du

JJ

Fra : Lise Bugtrup Hennebe~

Dato : 21-05-04 22:27

Sorry, ja jeg bruger Win XP Pro.

Jeg har delt diverse mapper, og endda prøvet at dele drevene. Men lige fedt
hjælper det.
Nu har jeg så prøvet at køre en ny netværksinstallation, da det ser ud til
at begge maskiner har mistet alle data mens de har været slukket.

Nå men når jeg går ind for at oprette forbindelse til et netværksdrev, så
kan den intet finde andet end sig selv. Dette er galt på begge maskiner.

Og når jeg beder om at få vist arbejdsgruppecomputere, dukker denne besked
op - også på begge computere.
"Hjemme (mit netværk) er ikke tilgængelig. DU har muligvis ikke tilladelse
til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administratior for
at finde ud af om du har adgangstilladelse.
Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket."

Men hver især kører de fint, samt at de uden problemer går på nettet gennem
routeren.

//Lise

Fra : JJ

Dato : 22-05-04 07:40

> [...]
> Listen med servere i dette netværk er ikke til rådighed i øjeblikket."
>
> Men hver især kører de fint, samt at de uden problemer går på nettet

Har de samme arbejdsgruppe ? det skal de have.
Computer beskrivelse og Computer navn må ikke være det samme på de 2
maskiner.

Og når du køre netværks indstilling skal du vælge den hvor man kobler på
internet via en anden computer.
Så skulle det virke.

JJ