Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitizer - hvilken?
Fra : David List

Dato : 20-05-04 17:48

Hvilken nyere model digitizer er god til prisen?

Jeg har selv kigget lidt paa det, men det er altsaa svaert at vurdere,
naar man ikke har brugt en tidligere. Jeg kan se at det ikke laengere
kun er Wacom, der goer sig paa markedet, og at andre fabrikater er
billigere med produkter som tilsyneladende, for en begynder som mig,
er magen til Wacom's. Jeg foeler mig dog ikke overbevist om at varen
er "den samme".

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 18:27

Jeg har en stor wacom (12x12", A3) seriel interface til salg for 2500. Kan
ses og prøves i Vanløse

--Michael

Fra : David List

Dato : 20-05-04 19:53

On Thu, 20 May 2004 19:26:32 +0200,
Michael H <>
wrote in <40acea47$0$306$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:
> Jeg har en stor wacom (12x12", A3) seriel interface til salg for 2500. Kan
> ses og prøves i Vanløse

Mange tak for tilbuddet. Jeg bor faktisk ikke saa langt vaek :)

Jeg har dog proevet at "fornemme" hvordan saadan en virker hos vor
tekniske tegner paa min arbejdsplads, og din digitizer er ganske
enkelt for stor til den plads den kan faa paa mit bord - ogsaa selv om
den gemmes af vejen naar den ikke bruges :(

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-04 20:48

Jeg startede med en Sandberg "PenPointer" til 4-500 kr. Den fungerede fint,
syntes jeg dengang. Driverne til XP fungerede dog ikke. Der skal også
batteri i pennen. Nu har jeg en Wacom A3, hvor der ikke skal batteri i
hverken pen eller den trådløse mus, og hvor man kan inddele digitizeren i
forskellige områder, således at forskellige områder på skriveplanet dækker
forskellige områder på skærmen. En Wacom A3 understøtter fx. mit
multimonitorsystem, således at et lille felt hjælper mig til at navigere
rundt på begge skærme, imens at et stort felt er tilknyttet kun den ene
skærm, til detaljearbejde i photoshop. Jeg har faktisk hørt meget godt om de
små graphire (??) digitizere, som ikke er meget dyrere end fx. sandbergs.

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-05-04 21:18

"David List"
> [...]
> enkelt for stor til den plads den kan faa paa mit bord - ogsaa selv om
> den gemmes af vejen naar den ikke bruges :(

Ja man skal nok tænke sig lidt om inden man farer ud og køber
den største og bedste, jeg byttede selv en A4+ til em A5, som
er mere end rigeligt.. -max-

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-04 21:30

In article <l34vn1-j3t.ln1@initio.dk>, David List wrote:
> Hvilken nyere model digitizer er god til prisen?

Jeg har selv en Wacom Graphire 3 i A6. Jeg har ikke behov for
en større, og ville nok ikke bytte. Hvis den bliver stor, så skal
man også flytte pennen det mere.

En ting der er forskel på de billige og de dyre er, at jo dyrere en
model (også hos Wacom), jo længere væk fra pladen kan pennen "trackes"
og anvendes.

Nogle andre mærker har batteri i pennen, Wacom har ikke.

> [...]
> billigere med produkter som tilsyneladende, for en begynder som mig,
> er magen til Wacom's. Jeg foeler mig dog ikke overbevist om at varen

Mekanisk er der også nogen forskel. Men prøv dig da evt frem med
en billig. Du kan bruge det til at finde størrelse, inden du ofrer
det dobbelte på en Wacom.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Dr.Ralph

Dato : 21-05-04 14:11

> Hvilken nyere model digitizer er god til prisen?

Kvalitet og ptis hænger sammen, ligesom med optik :)

Jeg har selv wacom Pro serien, Intuos 2 A5 Platin:

http://www.wacom-europe.com/uk/products/intuos2/intuos_a5.asp

Koster 2.800 kr

--
Kind Regards/Venlig hilsen