Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale billeder
Fra : Digitale billeder

Dato : 20-05-04 15:10

Lidt fritids foto forsøg med digital camera.

http://digitalbillede.1go.dk/

Fra : \"Bangsbo Design\"

Dato : 20-05-04 15:35

Flotte billeder men desværre alt for store ...

Selv med ADSL bliver man let træt af at vente.

Med venlig hilsen
Keld
--
Keld Gydum
Stenbakkevej 37 2.th.

Fra : Digitale billeder

Dato : 20-05-04 16:01

> Flotte billeder men desværre alt for store ...
>
> Selv med ADSL bliver man let træt af at vente.
>
> Med venlig hilsen
> Keld
> --

ok taget til efterretning, de bliver halveret til 640x480

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 20-05-04 16:46

Digitale billeder wrote:

> ok taget til efterretning, de bliver halveret til 640x480

Ærgerligt - billederne passede perfekt til min skærmopløsning

Jeg håber at du alligevel laver et link til de oprindelige billeder,
hvis der er plads til dem på serveren. Og så ville det være rart med en
smule information om udstyret, som er anvendt.

--
Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Fra : Digitale billeder

Dato : 20-05-04 16:51

.. Og så ville det være rart med en
> smule information om udstyret, som er anvendt.
>
> --
> Vh Kurt http://www.aub.dk/~kkjen

Det må være billederne som man i første omgang skal kigge på og evt. have en
mening om og ikke udstyret.

Det er meget tydeligt at det påvirker rimelig meget her i dk.fritid.foto,
når det oplyses hvad der er brugt af udstyr.

Fra : HKJ

Dato : 20-05-04 16:59

"Digitale billeder" <nospam@hotmail.com> wrote in message
> Det må være billederne som man i første omgang skal kigge på og evt. have
en
> mening om og ikke udstyret.

Det er da også rart at vide at sådan nogle billeder ikke kræver det store
udstyr.

Fra : Digitale billeder

Dato : 20-05-04 17:04

> Det er da også rart at vide at sådan nogle billeder ikke kræver det store
> udstyr.

Der kommer flere billeder i de næste dage.
Ja og udstyr skal der nok blive fortalt om inden for 1-2 uger.

Fra : HKJ

Dato : 20-05-04 17:08

> Der kommer flere billeder i de næste dage.
> Ja og udstyr skal der nok blive fortalt om inden for 1-2 uger.

Nu er det ingen særlig godt bevaret hemmelighed hvad dit udstyr er.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-04 18:05

Uheldigvis faldt Digitale billeder over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Der kommer flere billeder i de næste dage.
> Ja og udstyr skal der nok blive fortalt om inden for 1-2 uger.

Sikkert nok, det er jo det meget omtalte Aldi kamera...

Claus

Fra : emj

Dato : 20-05-04 22:11

On Thu, 20 May 2004 19:04:39 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Sikkert nok, det er jo det meget omtalte Aldi kamera...

Det er et Premier DC3A30 iflg. exiffen i billederne
Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-04 10:38

Uheldigvis faldt emj over tastaturet og skrev derved følgende:

> Det er et Premier DC3A30 iflg. exiffen i billederne

Og det er Aldi kameraet..

Claus

Fra : Christian

Dato : 21-05-04 23:36

On Thu, 20 May 2004 17:51:18 +0200, "Digitale billeder"
<nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Det er meget tydeligt at det påvirker rimelig meget her i dk.fritid.foto,
>når det oplyses hvad der er brugt af udstyr.

Der findes fotografer, der for eksempel ikke kan bestemme sig for,
hvor skarpt de synes dit billede er, før de ved, hvor mange pixels dit
kamera kan præstere.
--
czj (Remove _væk_ from e-mail address)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-05-04 06:27

In article <5r0ta09ub0ma82kfrn3m3nllmdjcmpglmq@4ax.com>, Christian wrote:
> Der findes fotografer, der for eksempel ikke kan bestemme sig for,
> hvor skarpt de synes dit billede er, før de ved, hvor mange pixels dit
> kamera kan præstere.

Det kommer også an på om man vurderer kameraet/optikken, eller
slutbilledet.

Skalering af billedet med en god algoritme (ex. bicubic sharper
i Photoshop), vil gøre et billede en hel del skarpere.

Jeg syntes at billedet her var uskarpt, da det er skaleret ned
hvor det ikke burde være det. Den eneste undskyldning er, at det
er et billigt 1 mpix kamera, og at det ikke er skaleret.
Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Helge Olsen

Dato : 20-05-04 17:05

> Lidt fritids foto forsøg med digital camera.
>

> http://digitalbillede.1go.dk/

Syns de var fine jeg. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å se originalene,
spesielt på den siste. Og selvfølgelig å vite hva slags utstyr som er brukt
:)

/Helge

Fra : Helge Olsen

Dato : 20-05-04 17:29

> Syns de var fine jeg. Men jeg kunne godt ha tenkt meg å se originalene,
> spesielt på den siste. Og selvfølgelig å vite hva slags utstyr som er
> [...]

Så hva det var for kamera nå. Var ikke så vanskelig å finne ut hvis man
gidder å sjekke det åpenbare :)

/Helge

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 17:41

Jeg syns de er røv kedelige. Hvad er det for et budskab du prøver at
fortælle? - At du har fået et kamera, og har lært hvor "fyr" sidder?

Fra : Helge Olsen

Dato : 20-05-04 17:52

"Michael H" <no mail> wrote in message
> Jeg syns de er røv kedelige. Hvad er det for et budskab du prøver at
> fortælle? - At du har fået et kamera, og har lært hvor "fyr" sidder?

"Lidt fritids foto forsøg med digital camera."

Høres ut som om budskapet er temmelig enkelt og greit. Alt fotografi er ikke
nødvendigvis kunst eller forsøk på å formidle et (artistisk) budskap...

/Helge

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-04 21:25

In article <c8ie2t$k45$1@news.net.uni-c.dk>, Digitale billeder wrote:

> Lidt fritids foto forsøg med digital camera.
>
> http://digitalbillede.1go.dk/

Når du sætter demned i størrelse, så burde du kunne få dem
skarpere, og hente noget af det din optik mangler.

Jeg har rimelig god erfaring med bicubic sharper i Photoshop.
Så slipper man næsten for USM.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260