Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med Iiyama Pro Lite E481S-B
Fra : Error

Dato : 20-05-04 14:19

Hej gruPPe

Jeg er som mange andre her ved at finde den ultimative LCD skærm :)

Mine krav er:

19 tommer
S-IPS panel
Min opløsning: 1280 x 1024
DVI
Kontrast 400:1 min
Pris 4000-6000 kr.

Skal kunne bruges til både spil og windows/office og lidt billede
behandling.

Jeg har snart set på så mange mærker og været prad.de og denne gruppe
igennem 100 gange, for at høre om andres erfaringer.

Jeg er kommet frem til at Iiyama Pro Lite E481S-B er den skærm der
opfylder mine ønsker mest.

Jeg har svært ved at finde steder hvor skærmen er testet, er der nogen
der har et godt link til en test?

Og sidst men ikke mindst, hører jeg gerne andres erfaringer med denne
skærm og mærket i det hele taget.

vh
Rene

Fra : Henning Larsen

Dato : 20-05-04 20:40

"Error" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der har et godt link til en test?
>
> Og sidst men ikke mindst, hører jeg gerne andres erfaringer med denne

Jeg har en Iiyama 19" CRT skærm i den lidt dyre ende. Det er en Vision
Master Pro 454 til 3400 kr. Skærmen er bedre end jeg havde regnet med, meget
skarp og farveægte. Faktisk bedre end den 19" Sony jeg havde forinden, og
det var endda Sonys topmodel da den var ny. Så mærket går du ikke galt i
byen med.

Henning

Fra : Error

Dato : 20-05-04 21:29

> [...]
>det var endda Sonys topmodel da den var ny. Så mærket går du ikke galt i

Tak for svaret.

Der er sket det siden jeg skrev her, at jeg er faldet for en anden
skærm :)

Nemlig en Samsung SyncMaster 172X 17

Efter at have læst:

http://www.extremeoverclocking.com/reviews/monitors/Samsung_172x_4.html/

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1033&page=6/

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/samsung_4.html/

Er jeg rimelig sikker på den :)

Fra : Thomas VJ

Dato : 21-05-04 18:43

"Error" <keyboard_error@hotmail.com> wrote in message

<klip>
> Tak for svaret.
>
> Der er sket det siden jeg skrev her, at jeg er faldet for en anden
> [...]
Jeg har lige hentet en 172X i dag. Umiddelbart er jeg godt tilfreds bortset
fra at den er lige knap så skarp som min gamle Hitachi 19" CRT skærm, men
det er vel normalt... Ved ikke om grafik kortet har nogen betydning - lige
nu er det et GeForce3 kort der driver skærmen analogt - måske det ville give
en anelse skarpere billede med DVI (?)
Kæresten syntes selvfølgelig at den er alt for pæn, og den ser nu også ret
sej og minimalistisk ud.
Hvis jeg skal kritisere noget på design siden, så skulle det lige være den
lille grønne knap der sidder i bunden af rammen og fortæller mig at skærmen
er tændt... _det_kan_jeg_sgu_da_godt_se!!!_ Ellers ville der nok ikke være
noget billede på skærmen, vel Sherlock.
Jeg har ikke kunnet konstatere nogle pixelfejl på den og hvis jeg ellers
finder noget at beklage mig over i løbet af de næste par dage, så skal jeg
nok give lyd fra mig igen. Jeg regner med at teste skærmen med Far Cry og en
DVD.

mvh,
Thomas

Fra : Error

Dato : 21-05-04 22:00

> [...]
>nok give lyd fra mig igen. Jeg regner med at teste skærmen med Far Cry og en

Jeg ser frm til at høre om dine erfaringer med skærmen, i spil og
windows...

Fra : Thomas VJ

Dato : 25-05-04 22:28

> Jeg ser frm til at høre om dine erfaringer med skærmen, i spil og
> windows...

Mine problemer med skarpheden forsvandt da jeg fandt den lille auto-knap på
skærmen, så nu er jeg faktisk 100% tilfreds med skærmen. Den er væsentligt
federe end alle de andre fladskærme jeg endnu har set - men mener dog ikke
jeg har set en Iiyama Pro Lite endnu...
God til spil og film (på trods af et ældre GF3 grafik kort) såvel som til 2D
applikationer.
Nu mangler jeg bare at vænne mig til en en 17" med 1280x1024 opløsning - min
gamle 19" CRT skærm kørte med en 1600x1200 opløsning...

mvh,
--
Thomas VJ

dykkerteori.dk - lær teorien før du rejser.

Fra : Madsen

Dato : 25-05-04 23:04

On Tue, 25 May 2004 23:28:03 +0200, "Thomas VJ"
<forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

>Nu mangler jeg bare at vænne mig til en en 17" med 1280x1024 opløsning - min
>gamle 19" CRT skærm kørte med en 1600x1200 opløsning...

ja sådan har jeg det også selv. overvejer om jeg skal købe en 19
tommer, men jeg tror at jeg vender mig til 17 :)

Blinker din grønne knap også når du slukker computeren?

Fra : Thomas VJ

Dato : 26-05-04 10:19

"Madsen" <keyboard_error@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> On Tue, 25 May 2004 23:28:03 +0200, "Thomas VJ"
> <forkertadresse@nowhere.invalid> wrote:

<klip>

> Blinker din grønne knap også når du slukker computeren?

Ja - og det er egentllig til at leve med - jeg plejer alligevel at slukke
monitoren når jeg slukker pc'en. Derimod, som jeg skrev tidligere, så
irriterer det mig at den grønne lampe lyser når skærmen (og pc'en) er tændt.

mvh,
Thomas

Fra : Jonas

Dato : 21-05-04 22:53

Søg i gruppen inden du spørger.. der har været mange forespørgsler på denne
skærm. Jeg har selv en og er meget tilfreds.

Fra : Error

Dato : 22-05-04 07:21

On Fri, 21 May 2004 23:52:37 +0200, "Jonas" <jkm@SLETready.dk> wrote:

>Søg i gruppen inden du spørger.. der har været mange forespørgsler på denne
>skærm. Jeg har selv en og er meget tilfreds.

Hvie jeg havde fundet det der stod i gruppen tilfredsstillende havde
jeg ikke skrevet. Derudover kunne der sagtens være nye erfaringer der
ikke var kommet med :)