Ramme omkring div giver mindre højde??
Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-05-04 10:59

Hej NG
Jeg har et meget mærkeligt problem synes jeg, jeg har denne her side:
www.koeleindustrien.dk?page=historie og
www.koeleindustrien.dk/ramme.php?page=historie
Siderne er ens pånær at ved ramme.php har jeg tilføjet en ramme omkring
"content" som er den div der indeholder indholdet af siden. Når der er en
ramme omkring bliver siden lavere end hvis der ikke er en ramme. På forsiden
kan man ikke se noget problem, men på siderne med mindre indhold kan man,
forsiden vises endda korrekt i begge tilfælde.
Problemet opstår i hvert tilfælde i IE 6.0 og Opera 7.5.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-05-04 11:13

"Peter Anskjær" <peter@_fjern_dette_nskjaer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg har et meget mærkeligt problem synes jeg, jeg har denne her side:

Havde lige glemt at jeg har forsøgt at skifte til xhtml 1.0, har ikke fået
rettet fejlene endnu, det vil jeg lige forsøge at gøre, hvis det ikke løser
problemer vil jeg vende tilbage.

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 20-05-04 11:35

> [...]
>
> Havde lige glemt at jeg har forsøgt at skifte til xhtml 1.0, har ikke fået
> rettet fejlene endnu, det vil jeg lige forsøge at gøre, hvis det ikke

Siden validerer nu, men problemet er der stadigvæk. Der er muligtvis et par
af undersiderne der ikke validerer, men problemet er også på sider der
validerer såsom http://koeleindustrien.dk/?page=historie

Mvh
Peter

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-05-04 23:18

> [...]
> forsiden vises endda korrekt i begge tilfælde.
> Problemet opstår i hvert tilfælde i IE 6.0 og Opera 7.5.

Jeg har prøvet lidt forskelligt for at se hvad det kan skyldes, jeg er
kommet frem til at hvis jeg ingen formattering har i content-teksten, så er
problemet der ikke, ligeledes er problemet der ikke hvis jeg afslutter med
et billede, f.eks en usynlig gif. Der behøver ikke være ramme hele vejen
omkring, kun nedenunder.
Er der ikke nogle som har set problemet før og ved hvad det skyldes.
Det vil være lidt kedeligt at skulle indsætte en usynlig gif efter content
for at løse problemet.

Mhv
Peter