Bange kat efter flytning
Fra : Gitte Andreasen

Dato : 19-05-04 23:12

Jeg er lige flyttet idag. Den ene kat tog det meget pænt, og den føler
sig allerede hjemme efter et par timer.

Men den anden kat - som altid har været nervøst anlagt, han kan slet
ikke finde ud af det. Han er først lige begyndt at komme frem nu, men
han knurrer og hvæser af den anden kat, som slet ikke kan forstå
hvorfor, hans bror er så sur på ham.
Jeg er bange for om han går i panik og går grasat på enten mig eller
hans bror.
Det er sket en gang før, men det er et år siden, hvor han havde en
nervøs periode.

Er der noget jeg kan gøre andet end at give ham tid til at affinde sig
med situationen?

Hilsen
Gitte

Fra : Camilla Baird

Dato : 19-05-04 23:34

Gitte Andreasen wrote:
> [...]
> nervøs periode.
>
> Er der noget jeg kan gøre andet end at give ham tid til at affinde sig

Først og fremmest skal du ikke lade dig mærke med, at der er noget at
være nervøs for. Derefter ville jeg overveje at købe FeliWay til
stikkontakten -
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=419/sprog=1/item=yes -
og/eller FeliFriend til kattene -
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=443/sprog=1/item=yes/
mvh Camilla www.korat.dk

--
?ÿ?‡

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 20-05-04 01:59

Jeg håber, det når at komme med posten på lørdag. Det er så slemt med
ham, at jeg tror, han vil angribe min anden kat snart.. meget snart, for
jeg bliver vækket konstant af hvæsen osv (klokken er 3 om natten lige nu).

Med venlig hilsen
Gitte Andreasen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 20-05-04 02:18

Jeg har nu skildt dem ad i hvert sit rum, for imens jeg skrev forrige
indslag, lavede han optakt til at ville angribe den anden. Den anden er
nu også begyndt at hvæse af ham, hvilket er så synd, fordi han nu har
gjort den ellers rolige kat bange ved hans nærvær.

Nå, jeg må sove på sofaen i nat, og så håber jeg, at uromageren kan
falde lidt til ro på mit soveværelse.

Gitte

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-05-04 10:10

Gitte Andreasen <laraKATTE@BAKKElara.dk> writes:

> [...]
> gjort den ellers rolige kat bange ved hans nærvær.
>
> Nå, jeg må sove på sofaen i nat, og så håber jeg, at uromageren kan

Stakkels misser og dig med da...
Du kan evt også prøve at give den ypsioheel, som er et beroligende
produkt som bla kan bruges til transport og udstillinger fordi katten
ikke bliver bedøvet/fjern (hvilket gør den meget mere bange...), det
kan også bruges af mennesker
Fås nok på apoteket, tør ikke lige love at jeg har stavet det
rigtigt... Men det virker ret hurtigt, så du og misserne kan finde den
indre ro igen...

> Gitte

Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : jytte jensen

Dato : 20-05-04 18:24

> [...]
> gjort den ellers rolige kat bange ved hans nærvær.
>
> Nå, jeg må sove på sofaen i nat, og så håber jeg, at uromageren kan

Hej Gitte
Det lyder sørme trist for jer alle.
Nogle gange kan det - for mennesker ihvertfald - være ret beroligende at
spise.
Nu ved jeg jo ikke hvordan han bliver fodret, men prøv at give ham al
det han kan spise af sin yndlingsmad og godbidder.
Det er nok ikke skidesundt, men i en nødsituation.

Held og lykke
Jytte

Med venlig hilsen
jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 20-05-04 21:48

Han har ikke spist så meget, men lidt har jeg da set, han har spist.

Han fandt selv ud af at åbne døren i dag, så han gik selvfølgelig ud,
men det ser ud som om han er faldet til ro. Nu er den anden kat så
blevet sur på ham, hvilket er forståeligt nok. Jeg prøver at lade dem gå
sammen nu, og jeg har bestilt feliway til stikkontakten, og jeg håber,
det kan få dem til at slappe helt af i vores nye hjem, når jeg
forhåbentligt får det med posten på lørdag.
Lige nu ligger de og sover.. i samme rum men med et vågent øre mod
hinanden. Så jeg håber, det er en omgang, der hurtigt går over, da jeg
ikke lige har så meget overskud til at skulle igennem det samme, som jeg
var for et par år tilbage.

Jeg har netop fundet ders ynglingsmad i en kasse, og det får de, når jeg
går i seng, hvis jeg kan finde ekstra skåle. Jeg har ikke haft så meget
tid til at pakke ud, da min mormor desværre døde i går nat, og så er der
jo en masse ting, der skal planlægges mht bisættelse osv..

Gitte

Fra : Jane

Dato : 20-05-04 22:02

Gitte Andreasen skrev i <news:40ad199d88a37@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> går i seng, hvis jeg kan finde ekstra skåle. Jeg har ikke haft så meget
> tid til at pakke ud, da min mormor desværre døde i går nat, og så er

Kan det tænkes at kattene måske også reagerer på at du
er oprevet? Nogle gange er de jo lidt telepatiske.

Krydsede fingre og potedask, med håb om at alting går bedre
snarest.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : AEK

Dato : 20-05-04 22:37

Hej Gitte,

jeg har noget FeliFriend, som du må låne.
Hvis du vil....
Jeg kan sende det i morgen, så har du det på lørdag .

/ Anya.

---

Fra : Gitte Andreasen

Dato : 21-05-04 09:07

Takker mange gange, men jeg er ikke sikker på, det er nødvendigt :)

Jeg adskilte dem i nat, så jeg kunne få lidt søvn.

Her til morgen lod jeg dem gå sammen igen, og der har ikke været hvæsen
eller knurren endnu, selvom de går tæt forbi hinanden og endda kigger
hinanden ind i øjnene en smule. Det kunne de slet ikke i går. De holder
stadig meget øje med hinanden og er lidt anspændte, men der er klart en
bedring idag.
Måske er det fordi, jeg lukkede den kat, som sov i stuen i går, med mig
ind i soveværelset denne gang, så de begge har haft mulighed for at
undersøge begge rum på enmandshånd?

Men i hvert fald - tak for jeres gode råd og støtte - det er så rart at
kunne få det herinde :)

Gitte

Fra : AEK

Dato : 21-05-04 10:24

"Gitte Andreasen" <laraKATTE@BAKKElara.dk> skrev i en meddelelse

> Takker mange gange, men jeg er ikke sikker på, det er nødvendigt :)

Det lyder godt. Fortsat held og lykke med dem

> Men i hvert fald - tak for jeres gode råd og støtte - det er så rart at
> kunne få det herinde :)

Det er så fedt med denne nyhedsgruppe, at man få gode råd , trøst m.v.

/ Anya.

---