Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner software
Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-05-04 21:41

Jeg har en Nikon LS-4000 ED, som jeg er godt tilfreds med. Til nu har jeg
brugt Nikon's medfølgende software, og er ikke helt tilfreds med de
muligheder, der er. Har kigget på Silverfast, men den udgave, der
understøtter LS-4000 ser ud til at koste ca 350$$

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken scnnaer-ware andre bruger, gerne
med en god begrundelse, så jeg kan finde ud af om jeg skal køve noget nyt.

Jeg scanner mest dias.

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-05-04 22:03

"Bo Bjerre"
> [...]
> med en god begrundelse, så jeg kan finde ud af om jeg skal køve noget nyt.

Jeg blev meget glad for silverfast, god og effektiv interface med
alle de muligheder man kan ønske sig. Men jeg ville nok have
klaret mig med nikon's eget software, hvis ikke silverfast havde
fulgt med ls2000'ern. -max-

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-05-04 22:07

"-max-" <ma22x3@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> alle de muligheder man kan ønske sig. Men jeg ville nok have
> klaret mig med nikon's eget software, hvis ikke silverfast havde

-skal jeg opfatte det så'n at SilverFast er for dyr, eller Nikon's egen
software er god nok ?

Jeg kunne godt tænke mig at der var nogle standard profiler, der var sat
rimeligt optimalt op for et antal filmtyper af forskellige fabrikater. Det
ville gøre det lettere at skyde sig ind på nye filmtyper.

Findes den mulighed i SilverFast ?

Bo //

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-05-04 22:20

"Bo Bjerre"

> [...]
> rimeligt optimalt op for et antal filmtyper af forskellige fabrikater. Det
> ville gøre det lettere at skyde sig ind på nye filmtyper.

Det er et par år siden jeg brugte den, men dengang lavede jeg
mine egne profiler for forkellige film. Silverfast er bestemt prisen
værd for folk der fårstår at udnytte mulighederne, det er et proff
software. Nu skanner jeg ikke mere, men jeg ville købe det hvis
jeg skulle lave andet end feriebilleder. -max-

Fra : Anders Trolle

Dato : 20-05-04 00:31

> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken scnnaer-ware andre bruger, gerne
> med en god begrundelse, så jeg kan finde ud af om jeg skal køve noget nyt.

Jeg har haft rigtigt gode erfaringer med VueScan fra Hamrick.
http://www.hamrick.com/vsm.html. Det giver fortrinlige scans med en CoolScan
IV - bedre end Nikons eget software. Pris 60$

Mvh.
Anders Trolle

Fra : Skeptikeren

Dato : 20-05-04 15:21

On Wed, 19 May 2004 22:40:52 +0200, "Bo Bjerre"
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

> [...]
>med en god begrundelse, så jeg kan finde ud af om jeg skal køve noget nyt.

Jeg har brugt Vuescan til min LS30 i lang tid. Det er det mest
flekwible program jeg kender - når man ikke vil ofre hvad Silverfast
koster. Prøv det - og køb det hvis du kan lide det. Det er let at
fjerne, der ligger kun programmet på dit drev, ingen underlige ting og
sager i reg. databasen eller andre steder.
http://www.hamrick.com/index.html

mvh

sk

Fra : Skeptikeren

Dato : 20-05-04 16:45

> [...]
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

>Jeg har en Nikon LS-4000 ED, som jeg er godt tilfreds med. Til nu har jeg

beklager! jeg havde ikke set Anders' svar; men så er vi da flere, der
kan lide Vuescan.
I øvrigt kan du læse videre på comp.periphs.scanners, der er masser
af anbefalinger og gode råd.

sk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-05-04 19:56

"Skeptikeren" <skeptikeren@tele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> kan lide Vuescan.
> I øvrigt kan du læse videre på comp.periphs.scanners, der er masser

Tak for anbefalingerne, jeg kendte ikke den omtalte news gruppe, så den
sætter jeg ppå overvågning en uges tid...

Bo //