Nabos hund i haven
Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 19-05-04 20:23

Hvad er næste skridt når man har bedt sin nabo sørge for at hans hund ikke løber ind på min græsplæne når han lufter den.

Jeg har en forholdsvis åben have og naboen lufter konsekvent hunden uden at have den i snor

mvh Kim

Fra : Mari

Dato : 19-05-04 22:35

"Kim Bøndergaard Poulsen" <kim@fam-boendergaard.dk> skrev i en
meddelelse news:40abb345$0$257$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
ikke løber ind på min græsplæne når han lufter den.
> Jeg har en forholdsvis åben have og naboen lufter konsekvent hunden

Jeg plantede buksbom med 75 cm. afstand
- og dem kan hundene åbenbart ikke lide,
for de går ikke ind bag dem - og det er
sjældent jeg har efterladenskaber på fortovet
efter jeg plantede dem.

/Mari

Fra : trinity

Dato : 20-05-04 08:40

Hej

Det var da en kedelig nabo du har...
Jeg havde det problem engang at en genboes hund gik løs og sked på min
grænplæne og var ligeglad med at han blev gjort opmærksom på problemet
- jeg tog alle efterladenskaber på en skovl og gik over og ringede på
og spurte hvor han ville have det , for det var jo fra han's hund
så efterlod jeg lorten hos ham og siden var der ikke noget problem....

Måske kunne du sætte et hegn op?

mvh
¨trinity

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 20-05-04 11:00

Nu er det ikke fordi den ofte efterlader noget i haven - men jeg har tænkt på det samme.

Hegn - nej. Jeg har bevist valgt en åben have og det kan ikke være rigtigt at man skal hegne sig ind for at undgå den slags
problemer

/Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-05-04 10:23

> [...]
> og spurte hvor han ville have det , for det var jo fra han's hund
> så efterlod jeg lorten hos ham og siden var der ikke noget problem....

Det kan da ikke være rigtigt at man skal hegne sin have inde bare fordi ens
nabo er en tumpe og ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt.
Hvis man vil have sin have uden hegn er man i sin gode ret til det.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Anja Bjerke

Dato : 24-05-04 14:02

Herlig! LOL

Hilsen Anja

---

Fra : Tjinca

Dato : 21-05-04 06:29

> [...]
løber ind på min græsplæne når han lufter den.

> Jeg har en forholdsvis åben have og naboen lufter konsekvent hunden uden

.... det lader snarere til, at er en temmelig tungnem nabo end et
hundeproblem, måske skulle du prøv under dk.videnskab.psykologi

Spøg til side, men det er jo uden tvivl stadig din nabo der har et problem,
hunden ved jo ikke bedre. Jeg har desværre ikke et råd til dig, for mig vil
det personligt være pinligt nok, at naboen gør opmærksom på det allerede
første gang.

I øvrigt kan jeg nævne, at en bekendt opfordrede gentagne gange sin nabo,
til at holde sine omstrejfede hunde væk fra hans marker og skoven. Naboen
ville ikke høre, og personen ofrede en notits i lokal avisen, om at alle
hunde der fremover kom ind på hans ejendom, ville blive skudt.
Ikke at han som dyreelsker havde i sinde at gøre det, men den åbenlyse
trussel og det at folk i lokal område fik kendskab til det, hjalp.

I øvrigt har jeg aldrig helt forstået det.
I det villaområde mine forældre bor i, farer folk straks op over en
hundelort (inkl. mine forældre selv, der har hunde). Men da jeg som barn red
hesten hjem, og den fik smidt en ordentligt læs lort midt på vejen, kunne
folk ikke komme hurtig nok ud med skovl og trillebør og "rydde op" efter mig
med et smil!
Ja, jeg har da aldrig hørt kommentaren "Hallo, din hest har tabt noget"!

Tjinca

Fra : Claudio Adam

Dato : 21-05-04 16:03

Tjinca <tjinca10@hotmail.com> skrev:

> [...]
>med et smil!
>Ja, jeg har da aldrig hørt
>kommentaren "Hallo, din hest har tabt noget"!

Hvordan med at hegne naboen ind, er det lovligt?

--
med venlig hilsen
Adam