urenlig kat
Fra : Anne Britt Jensen

Dato : 19-05-04 18:37

Jeg har en 4 år gammel hankat (kastreret) som er udekat. Han er nu pludselig
begyndt at tisse alle mulige steder indendørs. Hver gang der ligger en
taske, et stykke tøj eller lign på gulvet, sætter han sig og tisser der.
Så sent som for 10 minutter siden, stod han o mijauvede udenfor fordi han
ville ind. Jeg lukkede ham ind og han gik direkte hen til min rygsæk som lå
på gulvet og tissede på den.
Han har en kattebakke inde og ellers plejer det for det meste at blive
klaret udendørs. I hvert fald i sommerhalvåret.

Der er ikke sket nogen ændringer i vores hverdag, som altid er hektisk med 2
børn på 8 og 2 år.

Nogle ideer til hvad det kan skyldes og hvad jeg eventuelt kan gøre?

Anne

--
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11114590

Fra : Jane

Dato : 19-05-04 19:02

Anne Britt Jensen skrev i

> Jeg har en 4 år gammel hankat (kastreret) som er udekat. Han er nu
> pludselig begyndt at tisse alle mulige steder indendørs.

Jeg mener at have hørt, at hvis en kat pludselig bliver urenlig
kan det være sygdom. Måske har han blærebetændelse?

Jane
--
http://www.æbleskrog.dk/

Fra : zasha

Dato : 19-05-04 19:07

> [...]
> begyndt at tisse alle mulige steder indendørs. Hver gang der ligger en
> taske, et stykke tøj eller lign på gulvet, sætter han sig og tisser der.

Hej Anne :)

Jeg har samme problem med Mulle for tiden, han har ellers aldrig været en
tisse-gris...

Jeg har, så vidt jeg ved, heller ikke ændret noget i hans tilværelse (han er
primært indekat, får dog lov at komme ud søndag morgen)

Jeg har indkøb en flaske Feliway hos dyrlægen og sprayer så de steder han
har tisset (efter vask med Urtekrams universalrengøring)
samt har stillet madskåle et par af stederne også

Det ser ud som om det virker (banker under bordet og håber)

Derudover får han så lidt mere opmærksomhed end normalt, jeg ville gerne
lege med ham, men han gider ikke de lege jeg kan komme i tanke om....må få
lidt inspiration...

Men prøv Feliway og madtricket, og forsøg at undgå ting på gulvet (det er
virkeligt svært for mig - da jeg er et vaskeægte rode-hoved *G*)

Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi
http://chocolade.dk
og
http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Mette B

Dato : 19-05-04 22:45

> [...]
> børn på 8 og 2 år.
>
> Nogle ideer til hvad det kan skyldes og hvad jeg eventuelt kan gøre?

Hej Anne

Jeg har også haft en urenlig kastreret hankat der tissede alle mulige
steder indenfor. Det skyldtes hver gang blærebetændelse ! Det fik han
tit forår og efterår.. samt hvis jeg havde købt foder han ikke kunne tåle.

Tal med dyrlægen, og få taget en urinprøve

Katte er nemlig meget renlige dyr, og gør kun indenfor hvis de ikke kan
anderledes.. og med blærebetændelse kan de ikke holde sig.

Det er da et forslag

mvh

Mette B.

Med venlig hilsen