Guppy yngel
Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 19-05-04 17:20

Hejsa

Vi købte for ca. 1 måned siden 5 guppyer (3 hunner, 2 hanner), og fik meget
hurtigt det første kuld unger (5 stk), og så her forleden dag fik en af de
andre hele 18 unger.

Hvor lang tid går der egentlig før man kan kønsbestemme ynglen ?

Hvor gamle skal de være før man forærer væk af dem ?

Kenn H. Jensen

Fra : Michael Larsen

Dato : 21-05-04 09:10

Kenn H. Jensen wrote:
> [...]
>
> Hvor lang tid går der egentlig før man kan kønsbestemme ynglen ?
>
> Hvor gamle skal de være før man forærer væk af dem ?

Jeg mener at huske at der gik ca. 3-4 uger inden jeg kunne kønsbestemme
ynglen. Jeg ville egentligt tro at det er omkring samme tidspunkt, at
man begynde at give væk af dem, men det kunne være intresant, om der var
nogle i gruppen der sidder inde med mere "faktuel" information omkring
dette ?

--
Mvh.
Michael Larsen

http://www.tech-nic.dk/akvarie/

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 22-05-04 07:27

Michael Larsen skrev i meddelelsen

> [...]
> tidspunkt, at man begynde at give væk af dem, men det kunne være
> intresant, om der var nogle i gruppen der sidder inde med mere

Tak for dit meget brugbare svar Michael.

Jeg fik set at jeg har fået postet mit indlæg med samme navn som et tidl.
indlæg, og det er derfor røget ind i 2. række Jeg håber ligesom dig på
at der kommer lidt mere fakta på bordet.

Kenn H. Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 22-05-04 08:52

Kenn H. Jensen skrev i et indlæg på usenet:

> [...]

Ungerne har ikke særlig brug for forældrene, så det er ligegyldigt.

Men vent til de er store nok til ikke at blive ædt i modtager-akvariet.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk