Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dantax sx 5200 Z
Fra : Søren Kappel

Dato : 19-05-04 15:43

Hejsa

Har lige set at Føtex har dette kamera på tilbud til 1799,-. Er der noget
til hindre for (dårlige oplevelser) at man skal købe dette kamera?

Med venlig hilsen

Søren Kappel

Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-04 19:34

Søren Kappel wrote:
> [...]
>
> Har lige set at Føtex har dette kamera på tilbud til 1799,-. Er der
> noget til hindre for (dårlige oplevelser) at man skal købe dette

Du kan altså få et ægte Canon kamera til den pris!
Et langt bedre købt efter min bedste overbevisning.

Peter

Fra : Mukker

Dato : 19-05-04 20:27

Peter Holm skrev:

> Du kan altså få et ægte Canon kamera til den pris!
> Et langt bedre købt efter min bedste overbevisning.
>
> Mvh
> Peter

Men, Canon kameraet er kun på 2 megapixel.
Jeg overvejer også Dantax kameraet. Men, Bilka har også i denne uge Canon DX
(et-eller-andet) på tilbud ca. samme pris

Specifikationerne er ca. de samme for begge kameraer. Dog skal det siges at
der "kun" er 16 MB hukomelse i Canon, hvorimod der medfølger 128 MB til
Dantax'en.

Men, hvilket et burde man vælge - hvis man ser bort fra mærkerne ??

Mvh.

Mukker

Fra : Peter Holm

Dato : 19-05-04 20:45

> Men, hvilket et burde man vælge - hvis man ser bort fra mærkerne ??

Det gør man ikke. Man vælger Canon frem for et no-brand. Og man vælger godt
objektiv (Canon) frem for mange pixels (typisk no-brand salgsargument, der
intet er værd i det fleste tilfælde)
Jeg kan ikke finde noget Canon kamera i Bilkas avis på nettet, så det kan
jeg ikke udtale mig om. Jeg har dog heller aldrig hørt om et Canon DX
digital kamera.

Mvh
peter

Fra : TC

Dato : 19-05-04 22:49

"Peter Holm" <> skrev i en meddelelse
<SNIP>
Jeg har dog heller aldrig hørt om et Canon DX
> digital kamera.
>
> Mvh
> peter

Nok fordi det er et Kodak Easy Share DX4530 de har
http://www.bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochures/20B9266F7C97AC47C1256E90002769D5/$File/side19.pdf

Dog vil jeg stole mere på det, end noget der står Dantax på, og som kun er et
weekend tilbud, så man ikke når, at tænke sig om.
Føjtex har iøvrigt også et HP som "Uge-tilbud", hvis du alligevel er ude efter
et billigt brugervenligt point and forget kamera, og ikke bor i nærheden af
Bilka.
Ikke super duper højtpoleret kvalitet, til kunst fotografen, men stadig bedre
end Dantax!

Mvh.
Tommy