Top Gear.... de gale mennesker.
Fra : Jimmy

Dato : 19-05-04 15:42

Aldrig har jeg da set mage til opreklamering af engelske biler og nedrakning
af god tysk Kvalität.
Man tester en McLaren Mercedes SLR og peger fingre af plastiken i kabinen..
Så tester man en Morgan lavet i træ og kalder den for et vidunder...skønt
dens styreegenskaber er dårligere end en Ford T´s.
Man tester en Cayenne og peger fingre af designet.
Og så tester man Rover, var det vist... og man sammenligner den med en
limosine med RR-egenskaber...
Hvor latterlig kan man være..
Men nu er det jo også et engelsk program, og briternes bilproduktion halter
og efterspørgslen ligeså.

Der er ikke noget at sige til, at en del af produktionen af engelske biler
er overtaget af .... Da daaaaah Tyskerne.

Mvh.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 19-05-04 18:02

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> skrev i en meddelelse
> Aldrig har jeg da set mage til opreklamering af engelske biler og
nedrakning
> af god tysk Kvalität.

Tjek denne :) - de kan tilsyneladende godt overtales til italienske biler!
<http://home.concepts.nl/~pc100835/hco_topgear.2004.05.16.Alfa.166_and_AutoD
elta.147GTA.divx511.avi>

\Mandal

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-04 18:17

> Aldrig har jeg da set mage til opreklamering af engelske biler og
nedrakning
> af god tysk Kvalität.

Jeg tror at TopGear's anmeldelser skal ses fra en lidt anden vinkel end dem
i f.eks. bilmagasinet. Det er jo ikke fordi de kun gør forskel på engelske
og tyske biler. De ser jo på bilerne i forhold til hvad man forventer af
dem - de kan sagtens skamrose en lille koreanerbil til 30.000 kr fra ny (i
England) og så svine en BMW Z8 f.eks.
At de kritiserer interiøret på de tyske biler, skyldes vel primært at man
netop har (og bør have) høje forventninger til dette - det er trods alt en
af de ting de er kendt for.
Hos en engelsk bil har måske højere forventninger til andre ting - f.eks.
charme. Her kan de jo også sagtens kritisere de engelske biler.
Personligt synes jeg generelt at de laver nogle glimrende anmeldelser -
netop fordi de tager højde for forventningerne til bilen, frem for
kvaliteten i forhold til en bil af en helt anden karaktér.
Når du nu nævner eksemplerne med McLaren'en, skal jeg da indrømme at jeg
ikke har set lige dette klip, men jeg synes da ikke at det er specielt slemt
at de peger fingre af plastiken i kabinen - det var da langt værre, hvis de
sagde den kørte ad h.. til. Nu er McLaren'en jo primært en bil henvendt til
de kunder der sætter pris på racer-egenskaber. Morgan'en derimod er jo
henvendt mod nogle helt andre kunder - her er køreegenskaber nok ikke lige
den mest kritiske ting, hvorfor de nok vælger at se mere eller mindre stort
på disse.
Og hvem har iøvrigt sagt at man behøver at være enig med dem? En anmeldelse
er trods alt subjektiv.

/Kasper Hansen, der har tonsvis af TopGear videoklip liggende...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-04 18:33

Du skal jo forresten huske at Jeremy Clarkson (værten) er den (meget)
lykkelige ejer af en Mercedes SL55 AMG eller sådan noget (kan ikke finde
rundt i de MB typenavne)...

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 18:38

On Wed, 19 May 2004 19:16:51 +0200, Kasper Hansen [8270] wrote:

> /Kasper Hansen, der har tonsvis af TopGear videoklip liggende...

På computer?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-04 19:03

> På computer?

Ja, jeg har vist ca. 6,5gb...

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-05-04 20:33

On Wed, 19 May 2004 20:03:27 +0200, Kasper Hansen [8270] wrote:

> Ja, jeg har vist ca. 6,5gb...

Okay for BBC magter ikke, at vise TopGear ... hint hint

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-05-04 23:42

> Okay for BBC magter ikke, at vise TopGear ... hint hint

Du kan sende mig en mail, hvis du vil have det på DVD - orker ikke at bruge
hele min upstream på at uploade i flere dage :)

/Kasper Hansen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-05-04 08:36

On Thu, 20 May 2004 00:41:34 +0200, Kasper Hansen [8270] wrote:

> Du kan sende mig en mail, hvis du vil have det på DVD - orker ikke at
> bruge hele min upstream på at uploade i flere dage :)

Hehe, jeg har desværre ikke DVD-drev ellers tak for tilbudet

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-05-04 11:57

On Thu, 20 May 2004 09:35:56 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Hehe, jeg har desværre ikke DVD-drev ellers tak for tilbudet

Jeg kan da godt konverer det fra DVD og til Alm CD'er for dig
Flemming Jacobsen

Fra : Annette Jensen

Dato : 23-05-04 19:57

> Du kan sende mig en mail, hvis du vil have det på DVD - orker ikke at
bruge
> hele min upstream på at uploade i flere dage :)

Bank mig lige en mail på boller_i_karry (at) hotmail.com - vil du? :)

På forhånd tak.

// Troels

Fra : Nicolai

Dato : 19-05-04 19:53

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message news:<40ab722b$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> Hvor latterlig kan man være..
> Men nu er det jo også et engelsk program, og briternes bilproduktion halter

Mr. Clarkson og co. er kendt for ikke at lade sig blænde af flotte
presentationer og presse materiale, så måske fortæller de faktisk bare
om hvordan de opfatter bilerne?

"God tysk kvalitet" er vel subjektivt hvis der tænkes på plastikens
kvalitet i kabinen, det samme er designet på Cayennen. At der er gode
ting at sige om engelske biler er næppe holdet bag Top Gears skyld.
SVJH var de forøvrigt ikke ubetinget begejstrede for Bentley
Continental.

Jeremy Clarkson har forøvrigt selv en Mercedes SL 55 (før den en
Ferrari 355), så at han hader tyske biler tror jeg ikke har noget på
sig.

> Der er ikke noget at sige til, at en del af produktionen af engelske biler
> er overtaget af .... Da daaaaah Tyskerne.

Hvem var det der ikke kunne få Rover til at løbe rundt og derfor
solgte firmaet med et stort tab?

At de kan lide andre biler end de engelske kan f.eks. ses her (ca 40MB
video):
http://home.concepts.nl/~pc100835/hco_topgear.2004.05.16.Alfa.166_and_AutoDelta.147GTA.divx511.avi

Her er en test af en Mercedes E 320 CDI som får rimeligt mange
stjerner: http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1074077,00.html

En MG med knap så mange stjerne:
http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12529-1074059,00.html

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Jimmy

Dato : 19-05-04 20:20

"Nicolai" <nkh@stolpaaos.dk> skrev i en meddelelse
> "Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message

[snip]

> Mr. Clarkson og co. er kendt for ikke at lade sig blænde af flotte
> presentationer og presse materiale, så måske fortæller de faktisk bare
> om hvordan de opfatter bilerne?

Lige netop.. med en brites øjne..

> [...]
> ting at sige om engelske biler er næppe holdet bag Top Gears skyld.
> SVJH var de forøvrigt ikke ubetinget begejstrede for Bentley

"Bentley Motors, now owned by the Volkswagen Group, is benefiting from very
substantial investment and is developing new models to extend still further
the breadth of customers' choice."
(sakset fra Bentley´s egen officielle homepage.)

> Jeremy Clarkson har forøvrigt selv en Mercedes SL 55 (før den en
> Ferrari 355), så at han hader tyske biler tror jeg ikke har noget på
> sig.

Ja ja, men man kan jo betales for at fremhæve engelske bilprodukter, selvom
man kører tysk eller italiensk.
Hvis han sad og rakkede Morgan, MG og Rover ned, som var det Wartburg, så
ville han nok ikke have jobbet.

> Hvem var det der ikke kunne få Rover til at løbe rundt og derfor
> solgte firmaet med et stort tab?

Nok fordi man ikke kunne få lov til at ændre noget på bilerne.

> [...]
>
> Her er en test af en Mercedes E 320 CDI som får rimeligt mange

Det må være designet, han ikke bryder sig om.
Han bryder sig ikke om sporty biler, med mindre, at der står Lotus på dem.
Ok, jeg ville da ikke have noget imod at eje en Lotus Esprit, bare til at
køre til bageren efter morgenbrød i om søndagen, men resten af deres bilpark
er ynkelig.
Der er noget med de der engelske biler og så rust. Rust elsker de engelske
biler. So I´ve been told...

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-05-04 20:51

> Lige netop.. med en brites øjne..

Jeg tror ikke at der er nogen der kan anmelde noget 100% objektivt, så
hvorfor skulle Topgear kunne?

> Ja ja, men man kan jo betales for at fremhæve engelske bilprodukter,
selvom
> man kører tysk eller italiensk.

Jeg tror nu ikke at han bliver betalt for at mene noget som helst. Det var
fx. JC der roste Opel Speedster Turboen til skyerne (Dog i Vauxhall udgaven)
og sagde at Opel havde bygget en bedre bil end Lotus, selvom det var samme
platform.

> Hvis han sad og rakkede Morgan, MG og Rover ned, som var det Wartburg, så
> ville han nok ikke have jobbet.

Han var jo lige netop ikke glad for Morgan'en og Rover'en. Han ville have en
rigtig sportsvogn i stedet.

> Han bryder sig ikke om sporty biler, med mindre, at der står Lotus på dem.

Hehe. Det passer så ikke, men det har du jo læst :)

> Ok, jeg ville da ikke have noget imod at eje en Lotus Esprit, bare til at
> køre til bageren efter morgenbrød i om søndagen, men resten af deres
bilpark
> er ynkelig.

Hvem ville ikke være glad for sådan en bil som legetøj.

> Der er noget med de der engelske biler og så rust. Rust elsker de engelske
> biler. So I´ve been told...

Rust elsker alle gamle biler. Om den er japansk, tysk, engelsk eller
italiensk gør tilsyneladende ikke den helt store forskel.

--
Claus Fabritius
Boost boost boooost

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 20-05-04 10:26

Jimmy wrote:

[Clarkson]

> Han bryder sig ikke om sporty biler, med mindre, at der står Lotus på dem.

Det holder vist ikke heeelt.. Jeg har set ham være pænt
entusiastisk over bl.a. Ferrari 355, en række TVR modeller, Opel
Speedster og mange andre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 20-05-04 21:28

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message news:<40abb35a$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> the breadth of customers' choice."
> (sakset fra Bentley´s egen officielle homepage.)

Joo, men ejerforholdet ændre da ikke på at bilen er bygget i England
af englændere. SVJH var han glad for den nye RR (men det var jo så nok
fordi han havde glemt hvem der kastede motore og penge efter
firmaet?).

> [...]
> man kører tysk eller italiensk.
> Hvis han sad og rakkede Morgan, MG og Rover ned, som var det Wartburg, så

Han er jo netop kendt for ikke at være bange for at lægge sig ud med
fabrikanterne. Han siger sin mening og bliver betalt af de forlag der
udgiver hans historier og BBC der viser hans tv shows.

Forøvrigt tror jeg at VW har bedre råd til at 'gøre det godt' for
anmelderene end Morgan, MG og Rover tilsammen

> Nok fordi man ikke kunne få lov til at ændre noget på bilerne.

? Mener du at da BMW's topledelse kom til England efter købet af Rover
stod der en flok meget store englændere og overbeviste tyskerene om at
"den der Honda som vi har sat noget plastik træ i, den rører i bare
ikke ved!"?

> [...]
> er ynkelig.
> Der er noget med de der engelske biler og så rust. Rust elsker de engelske

Jeg tror du skal prøve at se nogle af disse videoer hvor han bruger
flere dag på at kede sig ihjel med kedelige sporty biler (nå ja, han
smadre jo en Porsche 911 i en af dem... så det underbygger nok bare at
han hader, ikke bare tyske biler, men specielt sporty tyske biler...
):

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00004D08R/qid=1085084538/sr=2-1/ref=sr_2_11_1/026-8298144-5446828

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0000C24HM/qid=1085084538/sr=2-2/ref=sr_2_11_2/026-8298144-5446828

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00006LSG5/qid=1085084538/sr=2-3/ref=sr_2_11_3/026-8298144-5446828

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B00005RCAR/qid=1085084538/sr=1-4/ref=sr_1_11_4/026-8298144-5446828

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 21-05-04 22:08

Nicolai wrote:

[clarkson]

> Han er jo netop kendt for ikke at være bange for at lægge sig ud med
> fabrikanterne. Han siger sin mening og bliver betalt af de forlag der
> udgiver hans historier og BBC der viser hans tv shows.

Efter en stribe år med TopGear stoppede han som vært på
programmet. Efter et år eller to med rejseprogrammer og den slags
var han dog tilbage igen. I hans "afskedsshow" viste han en masse
af de anmeldelser han havde lavet gennem årene og korsede sig over
hvor forkert han havde været på den. Da han første gang anmeldte
Ford Sierra dømte han den til at være en døgnflue der ville lide
en hurtig død. Austin Princess (mener jeg det var) spåede han en
stor og lysende fremtid. Han viste en 6-8 bilanmeldelser han alle
havde taget gruelig fejl med og sagde noget om det at være
motorjournalist og tage så meget fejl. Generelt et ganske
underholdende afsnit af TopGear..

Jeg er ret vild med Clarkson, jeg synes altid hans anmeldelser er
underholdende og har en eller andet interessant og uventet
indgangsvinkel til tingene. Hans ris og roser tager jeg dog ikke
for mere end de er, generelt tror jeg ikke han skal tages så
alvorligt som mange tager ham..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-04 01:20

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> wrote in message news:<40AE6FAE.926FEAE4@carftp.com>...

> [...]
> indgangsvinkel til tingene. Hans ris og roser tager jeg dog ikke
> for mere end de er, generelt tror jeg ikke han skal tages så

Klart klart, det ser man også ret hurtigt når man læser hans
anmeldelser på timesonline.co.uk , ingen anden ville bruge en side af
en anmeldelse på at skrive om hvordan han som ung kørte rundt som
sælger eller om hvordan ejere af Jaguar D-typer kun snakker om chassis
nummere og så lige slutte af med to afsnit om den bil anmeldelsen
handler om

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Henning

Dato : 19-05-04 20:00

>Man tester en McLaren Mercedes SLR og peger fingre af plastiken i kabinen..

Husk lige hvorfor - han sammenlignede prisen med et hus. Køber du hus
til 1.5 mill. forventer du også en del af det indvendige

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-05-04 20:52

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Husk lige hvorfor - han sammenlignede prisen med et hus. Køber du hus
> til 1.5 mill. forventer du også en del af det indvendige

Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men i Kbh skal man vist være glad for at få
4 vægge og et tag til den pris :)
--
Claus Fabritius
Boost boost boooost

Fra : Henning

Dato : 20-05-04 11:08

On Wed, 19 May 2004 21:51:48 +0200, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Nu ved jeg ikke hvor du er fra, men i Kbh skal man vist være glad for at få
>4 vægge og et tag til den pris :)

Bor selv midt i Kbh - jeg refererede bare til hvad de sagde i
programmet

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-05-04 15:01

Jimmy wrote:
> [...]
> Man tester en McLaren Mercedes SLR og peger fingre af plastiken i
> kabinen.. Så tester man en Morgan lavet i træ og kalder den for et

Begge ovennævnte biler er da svjv bygget i England.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 20-05-04 15:29

On Thu, 20 May 2004 16:01:12 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Begge ovennævnte biler er da svjv bygget i England.

www.europeancarweb.com/firstlook/0404ec_slr
"The McLaren Mercedes SLR is assembled at McLaren in England, but the
engines come from Germany, and only the best AMG engineers assemble
this, the first powerplant developed entirely by Mercedes-AMG"

/Mogens

Fra : Jimmy

Dato : 20-05-04 15:49

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Begge ovennævnte biler er da svjv bygget i England.

Ja, køreegenskaberne havde han ingen problemer med, når nu en brite havde
tunet tyskeren.
Men når han så peger fingre af plastiken i kabinen, så er det fordi han
keder sig og måtte bare finde noget at brokke sig over.

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 20-05-04 15:54

On Thu, 20 May 2004 16:48:32 +0200, "Jimmy" <exlex@bingosoft.org>
wrote:

> [...]
>Men når han så peger fingre af plastiken i kabinen, så er det fordi han
>keder sig og måtte bare finde noget at brokke sig over.

Eller også er det fordi han vitterlig ikke syntes det var på sin plads
med plastik der kunne klapre i kabinen på SÅ dyr og eksklusiv en bil?

Hvis jeg gav 40 årslønne for en bil ville jeg da også blive lidt
skuffet over at finde billige materialer midt i det hele.

/Tommy
--
http://www.the-coffeeshop.dk/
1985 Saab 9000 Turbo - http://fotoarkiv.com/gallery/saab

Fra : Blaster

Dato : 20-05-04 16:54

Det ligner da heller ikke noget at smide plastik i sådan en dyr bil, jeg var
ved at kaste på over lyden da han banekede på plastiken. Kom igen
Mercedes....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-05-04 21:51

Blaster wrote:
> Det ligner da heller ikke noget at smide plastik i sådan en dyr bil,
> jeg var ved at kaste på over lyden da han banekede på plastiken. Kom
> igen Mercedes....

Er du sikker på at det er plastic og ikke "bare" carbon fiber ?
Ifølge dette link er der nemlig "kun" brugt læder, carbon og metal i
interiøret på SLR:
http://www.autosite.com/Previews/2005-mercedes-benz-slr-mclaren.asp
"Unlike a typical racecar, however, you'll find civilized fare inside the
Mercedes-Benz SLR McLaren, with leather upholstery covering most surfaces
including the dashboard."

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Nicolai

Dato : 21-05-04 03:41

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message news:<40ad1a4f$0$533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Mercedes-Benz SLR McLaren, with leather upholstery covering most surfaces

http://www.konrad.124.fastwebserver.de/slr_news_e.htm

http://www.konrad.124.fastwebserver.de/news/R199/slr_18.jpg

http://www.konrad.124.fastwebserver.de/news/R199/slr_15.jpg

http://www.konrad.124.fastwebserver.de/news/R199/slr_21.jpg

http://www.konrad.124.fastwebserver.de/news/R199/slr_22.jpg

Det ville da være fjollet at male carbon så det ligner plastik der
udgiver sig for at være aluminium.

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-05-04 08:39

Nicolai wrote:

> Det ville da være fjollet at male carbon så det ligner plastik der
> udgiver sig for at være aluminium.

Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener ?
Jeg skrev jo netop at den består af læder, carbon og metal (f.eks.
aluminium).

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Nicolai

Dato : 21-05-04 17:34

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message news:<40adb210$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> Jeg forstår ikke rigtigt hvad du mener ?
> Jeg skrev jo netop at den består af læder, carbon og metal (f.eks.
> aluminium).

Ifølge dit citat er de *fleste* overflader beklædt med læder.

Længere nede på siden står der: "Carbon and metallic accents brighten
the interior, including an aluminum center panel embossed with the
letters SLR and covering the controls for the Bose audio system."

Hvis man kigger på de billeder jeg lagde links til ser man en
midterkonsol der er malet så det skal ligne aluminium. Jeg kan ikke
forestille mig at man vil spolere en carbon overflade på den måde,
altså må det være det det ligner, nemlig malet plastik.

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Claus Fabritius

Dato : 22-05-04 01:08

> Ifølge dit citat er de *fleste* overflader beklædt med læder.

Og resten er dækket med metal eller carbon/kulfiber.

> [...]

> forestille mig at man vil spolere en carbon overflade på den måde,
> altså må det være det det ligner, nemlig malet plastik.

Der står jo lige netop at det er lavet i alu. hvad er problemet?
--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing

Fra : Nicolai

Dato : 22-05-04 14:01

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message news:<c8m5gm$28jl$1@news.cybercity.dk>...

> Der står jo lige netop at det er lavet i alu. hvad er problemet?

At det skal ligne aluminium, men ikke er det.... Det er da ret
tydeligt på billederne at det er et andet materiale der er malet så
det skal ligne aluminium. Jeg kan ikke forestille mig at man vil male
carbon på den måde, altså må det være plastik.....

I Bil Magasinet nr. 2, 2004, står der på side 37 i billedteksten
"Kabinen er en blanding af plastic, læder og aluminium i skøn
harmoni.". Hvilket igen får mig til at tro at de overflader der ligner
malet plastik er malet plastik. Hvis bare man kunne gå ned til den
lokale Mercedes forhandler og mærke efter

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-05-04 21:40

Nicolai wrote:

> At det skal ligne aluminium, men ikke er det.... Det er da ret
> tydeligt på billederne at det er et andet materiale der er malet så
> det skal ligne aluminium.

Jeg synes nu det ligner meget godt noget aluminium.

> [...]
> "Kabinen er en blanding af plastic, læder og aluminium i skøn
> harmoni.". Hvilket igen får mig til at tro at de overflader der ligner

Jeg tror at Bilmagasinet måske tager fejl af plastic og carbon.

> Hvis bare man kunne gå ned til den
> lokale Mercedes forhandler og mærke efter

Jeg går lige ud og tjekker på min SLR i morgen, når det er blevet lyst

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-04 01:15

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message news:<40afba9e$0$524$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> Jeg synes nu det ligner meget godt noget aluminium.

Jeg synes det ligner malet plastik :)

> Jeg tror at Bilmagasinet måske tager fejl af plastic og carbon.

Måske, isåfald er det både Top Gear og Bil Magasinet der tager fejl...
Jeg har desværre ikke andre tests liggende der kan opklare det.

> Jeg går lige ud og tjekker på min SLR i morgen, når det er blevet lyst

Nice, bare du også snupper nogle billeder

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 30-05-04 09:27

Nicolai wrote:

> Nice, bare du også snupper nogle billeder

Øv, nu kan jeg ikke huske hvor jeg har parkeret den henne
Nå så må vi lige vente til jeg får en ny hjem, jeg gider ikke rende og lede
efter den anden

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 24-05-04 23:15

On 2004-05-19, Jimmy <exlex@bingosoft.org> wrote:

> Og så tester man Rover, var det vist... og man sammenligner den med en
> limosine med RR-egenskaber...

Jeg synes de glemte at fortælle at den Rover blev udviklet mens BMW
kørte firmaet. Som ny blev den forøvrigt rakket ned af Top Gear, bl.a.
mente de at interiøret var tyskers misforståede opfattelse af en
engelsk klub.

Men sådan er de jo. Der blev sikkert heller snakket meget om Audi, da
Bently vandt Le Mans sidste år...

Fra : Jimmy

Dato : 25-05-04 11:38

"Jesper Lauridsen" <rorschak@sorrystofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> engelsk klub.
>
> Men sådan er de jo. Der blev sikkert heller snakket meget om Audi, da

Sådan er der så meget.
Så lige endnu et afsnit, hvor man skældte ud over BMW og kaldte Mercedes en
pensionistvogn.
Ok, jeg ville da også gerne have en AM DB7, men den skal jo sammenlignes med
biler fra Ferrari-fabrikken og ikke BMW.
BMW er jo efterhånden allemandseje, og designet fejler ikke noget, og er
absolut ikke grim, som den dumme brite ellers synes.
Det lod også til at Porsche heller ikke levede helt op til hans
forventninger. Nedgjorde den på mange måder... alt for mange..
Jeg havde intet imod at eje en GT3. Hvis man køber en GT3 er det ikke fordi,
man ønsker en bil med same interiør og køreegenskaber som en Rover eller
Phaeton, når nu vi skal blive i prisniveauet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-05-04 14:59

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> skrev :

>Sådan er der så meget.

Jep

>Så lige endnu et afsnit, hvor man skældte ud over BMW og kaldte Mercedes en
>pensionistvogn.

Den BMW ser sgu' da osse spøjs ud, og designet af rumpetten ? Har
designeren spist svenske skovsvampe ?

>Ok, jeg ville da også gerne have en AM DB7, men den skal jo sammenlignes med
>biler fra Ferrari-fabrikken og ikke BMW.

Den blve vist også sammenlignet med en Jaguar , når det kom dertil

>BMW er jo efterhånden allemandseje, og designet fejler ikke noget, og er
>absolut ikke grim, som den dumme brite ellers synes.

Er han dum, bare fordi han ikke deler din mening ?

>Det lod også til at Porsche heller ikke levede helt op til hans
>forventninger. Nedgjorde den på mange måder... alt for mange..

Tjaehh - hvis den ikke lever op til det han forventer, er det da bedre
han fortæller det, fremfor at tækkes folk ;)

Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!

Fra : Nicolai

Dato : 26-05-04 01:12

"Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote in message news:<40b321ef$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Sådan er der så meget.
> Så lige endnu et afsnit, hvor man skældte ud over BMW og kaldte Mercedes en
> pensionistvogn.

Jeg tror der må være to programmer der begge går under navnet Top
Gear... Hvis der er tale om testen af den på det tidspunkt helt nye
BMW 5 serie, så kunne de netop godt lide den. De kunne ikke lide
Jaguaren pga. fronten. De startede med at siger noget i retning af
"før i tiden var det en no brainer at vælge en BMW" (altså, at man
ikke endgang behøver at tænke sig om for at gøre det rigtige valg), og
de sluttede af med "sådan er det stadig". Men hvis du har set
programmet på 3+ kan det tænkes at teksteren har fordrejet det, der
går utroligt meget tabt der.

> Ok, jeg ville da også gerne have en AM DB7, men den skal jo sammenlignes med
> biler fra Ferrari-fabrikken og ikke BMW.

De blev ikke testet mod hinanden, bilerne optrådte bare i samme
program i forskellige indslag. BMW 5 serien blev faktisk ikke testet
mod nogen, det var en enetest hvor de hurtigt sammenlignede med en
Jaguar og en Mercedes (og kom frem til at de bedst kunne lide BMWen).

> BMW er jo efterhånden allemandseje, og designet fejler ikke noget, og er
> absolut ikke grim, som den dumme brite ellers synes.

Smag og behag er heldigvis forskelligt. Hvilket også var hvad de
kommenterede i indslaget. SVJH sagde de ikke at *de* ikke kunne lide
den, men bare at designet ville dele vandene.

> [...]
> man ønsker en bil med same interiør og køreegenskaber som en Rover eller
> Phaeton, når nu vi skal blive i prisniveauet.

Clarkson sagde at GT3'eren var den bedste køreoplevelse han havde haft
det år og ham den knap så høje sagde at han ville gå hjem og bygge sin
911'er om til en mini-GT3'er.....

MVH
Nicolai

www.nk-h.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-05-04 12:19

Nicolai wrote:

> [...]
> de sluttede af med "sådan er det stadig". Men hvis du har set
> programmet på 3+ kan det tænkes at teksteren har fordrejet det, der

Jep, det blev oversat til noget i stil med at "man skal være
hjernedød for at vælge BMW'en og sådan er det stadig", unægtelig
en lidt anden pointe end den testpersonen kom med.. "a no brainer"
kan vel oversættes til noget i stil med "det oplagte"/"logik for
burhøns". "I gamle dage var det logik for burhøns at vælge BMW'en,
sådan er det stadig"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 26-05-04 03:08

On Tue, 25 May 2004 12:37:31 +0200, "Jimmy" <exlex@bingosoft.org> wrote:

>Så lige endnu et afsnit, hvor man skældte ud over BMW og kaldte Mercedes en
>pensionistvogn.

Den nye 5-serie blev faktisk rost. Det er bare 3+s oversætter der ikke
forstår engelsk.