pop up boks?
Fra : Magnus

Dato : 19-05-04 14:38

Hvordan laver jeg det sådan at når musen holdes over et link så vises der en
boks med en tekst som beskriver det aktueller til hvilken side det aktueller
link fører hen?

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-04 14:41

Magnus skrev:

> Hvordan laver jeg det sådan at når musen holdes over et link
> så vises der en boks med en tekst som beskriver det aktueller
> til hvilken side det aktueller link fører hen?

Med title:

title="Denne tekst vises som pop op">Link</a>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Magnus

Dato : 19-05-04 15:00

Er der ikke en begrænsning på hvor meget tekst der kan blive vist. Det skal
gerne være en del der skal kunne vises da?

Jeg får nemlig kun vist en linie eller et par ord hvis der for meget tekst.

/Magnus

Fra : Henrik

Dato : 19-05-04 16:24

> [...]
| gerne være en del der skal kunne vises da?
|
| Jeg får nemlig kun vist en linie eller et par ord hvis der for meget tekst.

Hej Magnus.

Jeg har lige prøvet at lave en "title"-box som foresålet af Jens Gyldenkærne Clausen med ca. 400 mellemlange ord i.
Den kan sagtens vises i IE.
Problemet er, at jeg kan ikke nå at læse den, inden "titel"-boxen forsvinder.

Er der for øvrigt nogen, der ved om visningstiden for sådan en box kan stilles i browseren ?

MVH

Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-05-04 17:42

"Henrik" <hfor@slethotmail.com> skrev :

>Er der for øvrigt nogen, der ved om visningstiden for sådan en box kan stilles i browseren ?

Kan man ikke, det er fast forudbestemt.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-05-04 15:22

Magnus skrev:

> Er der ikke en begrænsning på hvor meget tekst der kan blive
> vist. Det skal gerne være en del der skal kunne vises da?

Det afhænger af browseren (og muligvis også af operativsystemet).
Hvis du vil vise større mængder tekst kan du bruge noget som
nicetitles[1] eller Overlib [2].

Bemærk at der kan være understøttelsesproblemer med begge de to
nævnte muligheder.

NB: Læs gerne min signatur.

Noter:
======