Vw Golf 2,0 fra 2000 ????
Fra : Daywalker

Dato : 19-05-04 11:21

Hvordan er bilen og er den hurtig

Erfaringer gode som dårlige ønskes

På forhånd TAK

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:19

> Hvordan er bilen og er den hurtig

Den er fin.

Den har ikke synderligt sportslige køreegenskaber - men de er gode og
stabile. Hvios der skal mere spor til, skal du have en sekscylindret - de
har andre baghjulsophæg.

Bilen ruster ikke, og den har en lækker kabine i sammenligning med andre
tilsvarende biler af samme model-årgang.

Er den hurtig, spørger du.

Så får man lyst til at spørge: I forhold til hvad..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:38

> Så får man lyst til at spørge: I forhold til hvad..?

P.S.: Her er de officielle opgivelser, årgang 2000:

VW Golf 2,0 Comfortline 2000

Konstruktionsland :

Oprindelig nypris :
234.251 kr.

Karrosseritype :
Hatch

Antal døre :
3

Brændstoftype :

Geartype :
Man.

Bagagevolumen bag bagsæde :
330 liter

Bagagevolumen med nedfældet bagsæde :
1184 liter

Længde :
415 cm

Bredde :
174 cm

Højde :
144 cm

Vendediameter :
10,9 m

Egenvægt :
1225 kg

Påhængsvægt uden påløbsbremse :
600 kg

Påhængsvægt med påløbsbremse :
1200 kg

Acceleration 0-100 km/t :
10,5 s

Tophastighed :
195 km/t

Antal cylindre :
4

Slagvolumen :
1.983 ccm

Effekt :
115 HK

Drejningsmoment :
170 NM

Brændstofforbrug (gns.) :
12,6 km/l

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-05-04 17:33

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> P.S.: Her er de officielle opgivelser, årgang 2000:

>--

Alle disse specifikationer kan min Stilo godt matche. Incl. finish i
kabinen.

Desuden har den 4 døre, er 10 cm. længere samt kører på diesel.

Hvad angår forbrug og moment, er Galfen jo håbløst bagud.

Desuden er der mange features i Stiloen som koster blodigt som ekstraudstyr
til Galfen. F.eks. bizone-klima, regulerbart bagsæde incl. ryglæn osv.

Der skulle så 15.000 kr. mere på bordet for Stiloen, meeeen mig og Iveco'en
skammer os ikke.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 18:43

On Wed, 19 May 2004 14:37:54 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar>
wrote:

> Acceleration 0-100 km/t: 10,5 s

Nej, den er ikke hurtig...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 19:52

> Nej, den er ikke hurtig...

Ikke så hurtig som min i hvert fald..

--
/Jan W Nielsen, Vectra 0-100 på 10,5.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-05-04 20:02

> Nej, den er ikke hurtig...

>--

Mogens, som jeg så mange gange forsigtigt har prøvet at forklare dig, så har
jeg købt en bil der fuldt ud dækker mine behov. Det samme har du.

Skal vi diskutere sådan konkret om 10.5 sec. til 100 er hurtigt, så er det
ikke imponerende, sammenlignet med hvad andre kan.

Jeg kan konstatere at jeg i hvert fald ikke skal have flere biler der skal
over 4.500 o/min. før de yder noget.

Jeg skal jo ikke bruge det til en skid. Nøgternt fortalt.

Det er mig inderligt imod, at bilens drivline ikke holder bilens levetid ud.
Jeg vil vove den påstand at det trick kan jeg udføre med de fleste biler på
markedet, men fanneme ikke hvis der skal accelereres til 100 på en 6-7
sekunder...........hver gang.

Og jeg investerer ikke mine penge i biler der har fabelagtige ydelser, bare
for at have dem.

Jeg køber det jeg har behov for. That's it. )

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 20:49

Altså ikke hurtig

/Mogens
Lupo 3L væk fra motorvejene !

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 21:28

> Mogens, som jeg så mange gange forsigtigt har prøvet at forklare dig, så
har
> jeg købt en bil der fuldt ud dækker mine behov. Det samme har du.

Det er lidt som den der med "min far er stærkere end din far", ikke..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 21:33

On Wed, 19 May 2004 22:28:16 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det er lidt som den der med "min far er stærkere end din far", ikke..?

Næh - man kan da ikke i 2004 sige, at dén tid er hurtig, vel?
Det var den i '76, men næppe i 2004...

/Mogens
som gerne ser en mail fra Hans Paulin !

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 21:36

On Wed, 19 May 2004 22:33:20 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næh - man kan da ikke i 2004 sige, at dén tid er hurtig, vel?
>Det var den i '76, men næppe i 2004...

Min kone så tilfældigt denne posting og gav mig ret !!

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 21:51

> Min kone så tilfældigt denne posting og gav mig ret !!

Det gør det ikke bedre - tænk hvis koner generelt var sandhedsvidner.

Hils hende i øvrigt - hun er en sød en af slagsen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 19-05-04 21:51

> Næh - man kan da ikke i 2004 sige, at dén tid er hurtig, vel?
> Det var den i '76, men næppe i 2004...

Jeg synes, det er en lidt "åndet" diskussion.

Derfor svarede jeg også "i forhold til hvad".

Jeg mener selve spørgsmålet (og dit svar) er meningsløst. Nogle vil synes,
den er hurtig. Andre (som dig) slet ikke.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 21:57

On Wed, 19 May 2004 22:50:34 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg synes, det er en lidt "åndet" diskussion.

Også denne?

>Derfor svarede jeg også "i forhold til hvad".
>Jeg mener selve spørgsmålet (og dit svar) er meningsløst. Nogle vil synes,
>den er hurtig. Andre (som dig) slet ikke.

Se'fø'li' - men nu blev der jo spurgt....

>Det gør det ikke bedre - tænk hvis koner generelt var sandhedsvidner.

Fame uhygligt du

>Hils hende i øvrigt - hun er en sød een af slagsen.

Jow tak - dét bli'r hun sgu glad for !

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:31

"Daywalker" <daywalker666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse