Tændings bundstykke
Fra : Allan Olsen

Dato : 19-05-04 10:20

Til alle godmodige hjælpere

Jeg er ejeren af en Ford Sierra 1.6 laser fra 1986.

Mit problem er følgende
Hvis jeg starter bilen og sætter lys på bilen og fjerner nøglen, så stopper
motoren som den skal, MEN hvis bilens motor har kørt i ca 1 minut, og jeg
fjerne nøglen så forsætter motoren med at køre indtil jeg slukker lyset.

Det er ikke eftertændine men helt normal motor gang, jeg kan gasse op og ned
motoren køre helt fint.

PS. Der ikke rodet med ledningsnettet på noget tidspunkt, Kan det være
bundstykket i tændingslåsen som er defekt ?.

På forhånd tak for hjælpen til alle venlige sjæle.

MVH
Allan Olsen
aho@abenghaven.dk

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-05-04 11:16

"Allan Olsen" <aho@abenghaven.dk> skrev

> PS. Der ikke rodet med ledningsnettet på noget tidspunkt,

Der er altså ikke eftermonteret automatisk kørelys? Autoradio?

Mvh.

Fra : Allan Olsen

Dato : 19-05-04 17:20

Nej der er intet lavet ved bilens el net, der er ikke automatisk kørelys
eller autoradio.

Fra : alexbo

Dato : 19-05-04 17:28

"Allan Olsen" skrev i

> Nej der er intet lavet ved bilens el net,

Skal det forstås sådan at du har kendt bilen fra ny, og derfor med sikkerhed
kan sige, at der aldrig har været monteret kørelys.
For problemet er et typisk kørelysproblem.

Kørelysrelæet kobler lys og tænding sammen,.

Alex Christensen

Fra : Allan Olsen

Dato : 20-05-04 11:17

Ja jeg købte som ny bilen i 86, og der er ikke kørelys i bilen, det eneste
(Luxus) der er på bilen er elruder i de 2 døre.

Allan

Fra : alexbo

Dato : 20-05-04 14:23

"Allan Olsen" skrev

> Ja jeg købte som ny bilen i 86, og der er ikke kørelys i bilen, det eneste
> (Luxus) der er på bilen er elruder i de 2 døre.

Formentlig fordørene, selv i vore dage kan man købe biler med elruder i
fordørene og rudesving i bagdørene.
Det forstår jeg ikke en brik af, jeg kan uden problemer bruge et rudesving i
v. fordør, med lidt besvær kan jeg nå h. fordør.
Men det er mig helt umuligt at nå bagdørene mens jeg kører.
Så hvorfor fanden er elruderne ikke i bagdørene.

Tilbage til dit lys,
skal motoren være startet,
prøv at sætte tænding på, tænde lys, vente, slukke tænding, holder lyset så
tændingen?
Jeg tror mere på hovedlysrelæet end på bundstykket,
hvis ikke jeg husker forkert kan du kun tænde hovedlys med tænding på, og
hvis relæet hænger kan det holde måske baglæns størm til tænding.
Det ses ofte ved kørelys.

mvh
Alex Christensen