MS Windows
briani 27239
Info om hardware - clockfrekvens m.v.
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 19-05-04 09:47

Hej der

Jeg sidder med en Win2000 maskine som jeg gerne vil vide mere om. Når
jeg højreklikker på "Denne computer" og vælger "egenskaber" får jeg bl.a.

   "x86 Family 6 Model 8 Stepping"
   "130.596 KB RAM"

- Hvad betyder det med x86-familiy - er den en PIII eller hvad?
- Hvordan får jeg besked om CPU´en clockfrekvens?
- Er den angivning RAM-mængde den fysiske ram i maskinen?

Janus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 10:52

On Wed, 19 May 2004 10:47:18 +0200, Janus Sandsgaard <spam@janus.dk>
wrote:

>- Hvad betyder det med x86-familiy - er den en PIII eller hvad?
>- Hvordan får jeg besked om CPU´en clockfrekvens?
>- Er den angivning RAM-mængde den fysiske ram i maskinen?

AIDA32 er din ven. Find den med Google, der også er din ven

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : John

Dato : 19-05-04 14:35

"Jesper G. Poulsen" <Has@none> skrev i en meddelelse

> AIDA32 er din ven. Find den med Google, der også er din ven
>

> Med venlig hilsen
> Jesper G. Poulsen

Godt svar fra Jesper, her er flere værktøjer, mange gratis, de fleste med
screen-shot: http://majorgeeks.com/downloads14.html

Se også: http://www.belarc.com/free_download.html

Mvh John

---