MS Windows
briani 27239
XP - Fejlmeddelelse
Fra : J W Nielsen

Dato : 19-05-04 09:07

Hej...
Kan I hjælpe mig med følgende fejlmeddelelse:

"Lukningen er iværksat af NT Authority system.
Windows skal genstarte fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) sluttede
uventet."

Denne kommer på en arbejdskammerats PC med jævne mellemrum efter en
installation af XP.
Den kommer ikke i bestemte situationer, men kan både være under brug af Word
eller Explorer, men kræver desværre genstart hver gang !
Hvordan kan vi undgå ovenstående ?

Mvh
Jørgen

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-05-04 09:15

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Word
> eller Explorer, men kræver desværre genstart hver gang !

Få opdateret Windows, og installer noget antivirus. Det tyder på at han har
"virus" Jeg kender kun til Blaster og Sasser, der opfører sig på den måde,
men der er muligvis flere.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : J W Nielsen

Dato : 19-05-04 09:26

Hej Ole - tak for lynhurtig tilbagemelding...

> Få opdateret Windows, og installer noget antivirus. Det tyder på at
> han har "virus" Jeg kender kun til Blaster og Sasser, der opfører sig
> på den måde, men der er muligvis flere.

det er s.. da også f...... med de vira.
Jeg tror ikke han har haft den på nettet i sammelangt ½ time efter
installationen af XP...
Så må vi på den igen...

Mvh og tak
Jørgen

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-05-04 09:46

> [...]
>
> det er s.. da også f...... med de vira.
> Jeg tror ikke han har haft den på nettet i sammelangt ½ time efter

Hvis den er på en forbindelse, hvor den er online hele tiden, f.x bredbånd
eller webspeed og der ikke er noge nfirewall, vil de to nævnte vira komme
uanset om man åbner en browser eller andre programmer der "går på nettet".

Fra : Peter

Dato : 19-05-04 11:08

"J W Nielsen" <jwnsletdette@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror ikke han har haft den på nettet i sammelangt ½ time efter
> [...]

En ½ time. I går eftermiddags installerede jeg en XP Home på en bærbar, og
5 minutter efter at jeg kom på Nettet og begyndte på Windows update, havde
jeg en Sasser.
Ved at bruge shutdown -a under kør et par gange, lykkedes det dog et
gennemføre opdateringen.
Stinger fra Mcafee fjernede derefter 36 filer med Sasser.

Peter B

Fra : hcma

Dato : 19-05-04 10:21

> [...]
Word
> eller Explorer, men kræver desværre genstart hver gang !

Har også mistanke til Blaster eller Sasser.
Blaster- og Sasser-fix her:
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm

Hvis det ikke hjælper, er der her en vejledning i formatering/installering
med bl.a. hvad man gør FØR man går på nettet.
bl.a. punkt. 11 som lukker for Blaster.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
m v h
hcma