MS Windows
briani 27239
XP PRO vs XP Home
Fra : keldorff

Dato : 19-05-04 08:36

Hej med jer

Hvilke væsentlige forskelle er der på XP Pro og home edition?
Skal bruges til spil, office og netsurf mm. dvs. en privat person uden
nætværk og uden særlige behov.

Der er ca. 500,- at spare på de to versioner. Hvad skal jeg købe?

RK

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-04 09:22

On Wed, 19 May 2004 09:35:58 +0200, "keldorff"
<keldorff@xxxoncable.dk> wrote:

>Hvilke væsentlige forskelle er der på XP Pro og home edition?

Muligheden for at virke i et professionelt opsat netværk. XP Pro kan,
XP Home kan ikke.

>Skal bruges til spil, office og netsurf mm. dvs. en privat person uden
>nætværk og uden særlige behov.

Så er XP Home rigeligt for dig.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-05-04 09:24

"keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nætværk og uden særlige behov.
>
> Der er ca. 500,- at spare på de to versioner. Hvad skal jeg købe?

Mig bekendt kan XP pro noget mere netværksmæssigt og der er vist også visse
industriprogrammer som kører bedst under XP pro men bortset fra det skulle
der ikke være den store forskel. Min kæreste bruger XP Home og jeg bruger XP
Professional og jeg kan ikke rigtig se forskellen i funktionaliteten mellem
de 2 versioner. Jeg gætter på at XP Home formentlig alt rigeligt til dig.

Kim Larsen

Fra : Edmund

Dato : 20-05-04 00:31

Kim Larsen skrev:

> Jeg gætter på at XP Home formentlig alt rigeligt til dig.

XP home er også rigelig til mig, men når man læser en del her i gruppen,
er det ved at være træls at man ikke kan afprøve de fif som mange XP Pro
brugere kommer med.
--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 19-05-04 23:55

Nævn to XP Pro fif...

Fra : Edmund

Dato : 20-05-04 01:09

Jens Jensen skrev:

> Nævn to XP Pro fif...

Start kør gpedit.msc
start kør secpol.msc
--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 08:18

On Thu, 20 May 2004 01:09:17 +0100, "Edmund" <nospam@surfpost.dk>
wrote:

>Start kør gpedit.msc
>start kør secpol.msc

Har du noget at bruge policies til på din computer?

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 20-05-04 11:47

Jesper G. Poulsen skrev:

> Har du noget at bruge policies til på din computer?

Hvis secpol.msc er det samme som Group Policy Microsoft Management
Console så ja
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;DA;310497

Ellers ved jeg ikke hvad secpol.msc er for en størrelse. Det var bare en
komando jeg tilfældigt har fået skevet i min liste.

Så er der også det fif med at logge sig på som administrator, det kan
man ikke i XP home, der bliver man nødt til at gå i fejlsikker tilstand.

Administrator kontoen bliver ikke oprettet når man installerer home, og
det har da hos nogle skabt lidt forviring af og til

Men som jeg skrev "XP home er også rigelig til mig"
Det er kun gruppen her der skaber et behov, i andre sammenhænge er der
ikke nogle Pro ting jeg jeg har brug for.
Men derfor kan man jo godt mene at gpedit.msc ´s mulighed for at
deaktivere autoplay, og deaktivering af Windows Messenger burde havde
været i XP Home.

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Jensen

Dato : 20-05-04 11:06

Windows Messenger kan *afinstalleres/fjernes* i både Pro og Home. Det var
vist en af de kameler, MS måtte æde i forbindelse med en af de utallige
retssager. Autoplay?

Fra : Edmund

Dato : 20-05-04 12:31

Jens Jensen skrev:

> Windows Messenger kan *afinstalleres/fjernes* i både Pro og Home.

Du kan ikke afinstallere Windows Messenger i XP home uden diverse
fixfaxeriger

Den man fjerner i tilføj/fjern programmer er kun genvejen i startmenuen

--
Mvh Edmund

Fra : The Grif

Dato : 20-05-04 11:46

In news:2h3fn0F89897U1@uni-berlin.de,
Edmund <nospam@surfpost.dk> typed:

> [...]
> fixfaxeriger
>
> Den man fjerner i tilføj/fjern programmer er kun genvejen i

Kan fjernes ved klik start vælg kør
skriv: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

tryk ok Vupti

--
Mvh..
<<< Lasse The Grif >>>

Fra : Edmund

Dato : 21-05-04 05:33

The Grif skrev:

> Kan fjernes ved klik start vælg kør
> skriv: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> tryk ok Vupti

Og Vupt så kommer XP home med en fejl medelelse, det er meget
betrykkende
--
Mvh Edmund

Fra : M. Jørgensen

Dato : 22-05-04 13:35

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke afinstallere Windows Messenger i XP home uden diverse
> [...]

Hvis du har opdateret til SP1 så er den lige til at afinstallere lige som
andre win komponenter
/Mogens

Fra : Edmund

Dato : 22-05-04 15:20

M. Jørgensen skrev:

> Hvis du har opdateret til SP1 så er den lige til at afinstallere lige
> som andre win komponenter

Du kan ikke afinstallere messenger via "tilføj fjern programmer" det er
kun genvejen i starmenuen der fjernes.

Hvis man i messenger linjen i c:\windows\inf\sysoc.inf fjerner ordet
hide, så kommer der en ekstra linje i "tilføj fjern windows komponenter"
Så kan man afinstallere.

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-04 11:58

On Thu, 20 May 2004 12:05:51 +0200, "Jens Jensen"
<hansemannæluchter@mail.dk> wrote:

>retssager. Autoplay?

Du sætter en CD i og Windows får straks ejerfornemmelser over den og
begynder afspilning/whatever.

Klares med TweakUI.

Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen