Bovlam Avensis
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 07:49

Hey gruppe,

Som i nok ved kører jeg pt rundt i mine de gamles Avensis 1.8 16v fra 1998.

Denne er blevet utrolig sløv.

Ved normalkørsel (altså under 3.500 rpm), er der ikke noget mærkbart, men
lige så snart den piskes over 4.000 rpm dør den fuldstændig. Den trækker
rent, bare ikke nok. Jeg har timet den med stoptur fra 0-100 nogle gange ->
tiderne ligger på omkring 15½ sekund. På motorvejen i går blæste jeg til den
for at se hvad der var tilbage på toppen, guuuud, den er så sløv. Den skal
kæmpe gevaldigt for at komme over 165 på speedo'et :(

Bilen burde have 110hk, men det tvivler meget meget stærkt på at den har en
dag over 90hk.

Min første tanke var en sammenklappet katalysator - men bilen gik smertefrit
igennem syn i slutningen af april, så dét er det nok ikke.

Bilen plejer at have hvad jeg vil kalde øko- og sportsmode. Altså ved en
acc. hvor man træder varsomt accelererer den blød og roligt. Træder man så
til, kan man mærke at den lige tænker sig om et splitsekund før alle sluser
åbnes helt. Det er det sidste spark jeg synes den mangler nu.

Bilen har gået 94.000km, har altid været serviceret på aut. Toyota værksted.

--
Mvh Bjørn,
Pt. kørende i Avensis 1.8 '98

Fra : Roberto Saldo

Dato : 19-05-04 07:53

Bjørn wrote:
> [...]
> lige så snart den piskes over 4.000 rpm dør den fuldstændig. Den trækker

Hmmm trækker den vejret ordentligt?
Der sidder ikke en død muserede i luftfilteret vel?

> [...]
>
> Min første tanke var en sammenklappet katalysator - men bilen gik smertefrit
> igennem syn i slutningen af april, så dét er det nok ikke.

Tester de overhovedet det?

> [...]
> åbnes helt. Det er det sidste spark jeg synes den mangler nu.
>
> Bilen har gået 94.000km, har altid været serviceret på aut. Toyota værksted.

Ja ja det er jo ikke nogen garanti for noget.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 08:10

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm trækker den vejret ordentligt?
> Der sidder ikke en død muserede i luftfilteret vel?

Jeg har faktisk ikke engang haft lejlighed til at åbne motorhjelmen endnu...
:/

> Tester de overhovedet det?

De måler vel forureningsniveauet.. og er katten klappet burde de vil kunne
se det?

> Ja ja det er jo ikke nogen garanti for noget.

Det ved jeg.. :) Mere det at der burde være 26.000km tilbage i tændkabler og
tændrør :)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-05-04 08:17

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message news:40ab07d6$0$467$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Mvh Bjørn,
> Pt. kørende i Avensis 1.8 '98
> Opel Vectra A CDX '94 <- nu med takseret frontskade

Hvad koster det så? - og har man fået fat i synderen?

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 08:30

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message

> Hvad koster det så? - og har man fået fat i synderen?

Skaden er takseret til 7.000 kroner. Ikke fordi det er SÅ slemt igen. De vil
så desværre ikke koste en original kofanger på bilen - bare fordi den er
over 5 år gammel. Taksator så ret presset ud da han fortalte mig det... og
han kunne sagtens se at jeg ikke var enig med ham. Det havde vi en lidt
længere diskussion om, men der SKAL en original kofanger på sådan er dét
bare... så må vi se hvordan jeg får kringlet den...

Bilen bliver lavet i starten af næste uge.

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 09:00

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere diskussion om, men der SKAL en original kofanger på sådan er dét
> bare... så må vi se hvordan jeg får kringlet den...

GF?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:12

> "Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> vil
og

> GF?

Nej, det er Opels egen taksator. Han har så udfyldt en takseringsrapport, og
indsendt den til mit forsikringsselskab til godkendelse. Jeg kunne ikke
engang få ham til at skrive en org. kofanger på for at prøve dét. Så lidt
hidsig blev jeg.

Bilen er forsikret ved Thisted Amt. GF ville ikke forsikre den.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:16

> Bilen er forsikret ved Thisted Amt. GF ville ikke forsikre den.

hvorfor ville de ikke det ?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-05-04 09:18

<Juel> wrote in message news:40ab17d3$0$3053$14726298@news.sunsite.dk...

> hvorfor ville de ikke det ?

Fordi Bjørn ikke er gammel nok (afair).

/Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:37

<Juel> skrev i en meddelelse

> hvorfor ville de ikke det ?

Fordi min bil har for stor motor...

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:40

> Fordi min bil har for stor motor...

What hvad er den da på ??

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:47

<Juel> skrev i en meddelelse

> What hvad er den da på ??

Det er en 2.5i 24v...

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:19

> Det er en 2.5i 24v...

der er tydeligvis forskel på folk, min har 170 og den har de forsikret

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:31

"Jesper" <nej tak> skrev i en meddelelse

> der er tydeligvis forskel på folk, min har 170 og den har de forsikret

Hvad for en bil kører du da i?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:30

> Hvad for en bil kører du da i?

bimmer 2,5liters 170hypper..

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:38

> bimmer 2,5liters 170hypper..

Kasko?

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:37

> Kasko?

Nopes.. kun ansvar..

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:43

> Nopes.. kun ansvar..

Så er det nok derfor... Prøv at ringe til dem og høre hvad du skal give for
en kasko...

GF ville ikke tegne kasko for min, men ren ansvar er ikke aktuelt...

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 09:49

> What hvad er den da på ??

Det er en V6 med 2,5 ltr slagvolumen og 170 hk (190 hk målt på tre
rullefelter)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 09:59

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> ...målt på tre rullefelter)

Og?

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 10:05

> "Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Og?

Den har så mange kræfter, fordi der sidder en Saab-gearkasse på bilen :)

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 10:35

> Den har så mange kræfter, fordi der sidder en Saab-gearkasse på bilen :)

Det er ikke så meget antallet af heste, mere at Jan W. mener at det er
nødvendigt at understrege at den er målt på 3 felter.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:22

> Det er ikke så meget antallet af heste, mere at Jan W. mener at det er
> nødvendigt at understrege at den er målt på 3 felter.

Hvorfor tror du..?

Km nu - giv mig dit bedste bud..

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 13:23

> Den har så mange kræfter, fordi der sidder en Saab-gearkasse på bilen :)

Du ved da også lige, hvad der skal til for at gøre Henrik glad.. *LOL*

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Fam. Olsen

Dato : 19-05-04 16:27

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> Den har så mange kræfter, fordi der sidder en Saab-gearkasse på bilen :)

Saab siger du? Dem skyder vi til måls efter i cirkus milli.

He he jeg må nok lige forklare: Saab fabrikerer de apparater der rejser
skydeskiverne op.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 11:42

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> He he jeg må nok lige forklare: Saab fabrikerer de apparater der rejser
> skydeskiverne op.

Dét er da almen viden..

M.v.h.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-05-04 13:21

Henrik B. wrote:
> "Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Dét er da almen viden..

Så har jeg fået en dårlig opdragelse...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik B.

Dato : 21-05-04 13:57

meddelelse news:40adf40f$0$3058$14726298@news.sunsite.dk...

> Så har jeg fået en dårlig opdragelse...

Dét benægtes slet ikke. )

M.v.h.

Fra : Deaster

Dato : 19-05-04 09:47

Bjørn wrote:

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> og

> Nej, det er Opels egen taksator.

What, har Opel fået taksatorer, er det ikke nærmere en fra
Taksatorringen ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 11:26

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> What, har Opel fået taksatorer, er det ikke nærmere en fra
> Taksatorringen ?

Det er en Opel pladesmed, der har til opgave at taksere... Han har så sådan
et fint program 'AutoTaks' så sidder han trykker ind hvad for nogle dele der
skal skiftes, og så regner programmet selv ud hvad det koster incl.
arbejdsløn og evt. lak. Han vælger så ud fra en liste hvilket selskab
takseringen skal sendes til, billedemateriale er vedhæftet. Når han så
sender takseringen til selskabet, bliver det så nok se af en rigtig
"taksator". Den rigtige taksator kan så gennemgå rapporten og sige god for
den - eller sige at han selv vil se bilen. Det har så nok også nok at gøre
med at min skaden på min bil kun er takseret til et lille beløb.

Fra : Deaster

Dato : 19-05-04 11:34

Bjørn wrote:

> [...]
> sådan et fint program 'AutoTaks' så sidder han trykker ind hvad for
> nogle dele der skal skiftes, og så regner programmet selv ud hvad det

Jep, I know. Men det gør ham dog ikke til taksator

> [...]
> rapporten og sige god for den - eller sige at han selv vil se bilen.
> Det har så nok også nok at gøre med at min skaden på min bil kun er

Nemlig, de fleste skader under 20K bliver efterhånden fototakseret.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 14:08

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen bliver lavet i starten af næste uge.

Der var jeg så lidt for hurtig!

I stedet hedder det: "Bilen bliver lavet i næste uge" - 4 arbejdsdage...
imponerende...

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 08:10

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse >
> Tester de overhovedet det?

Tvivler på den kan klare en gastest med en smadret KAT. . Men tojotaen må jo
have en MAF og lambdasonde ?, dem ville jeg kigge på... .