Skærme
Fijala 3554
DVD afspilning.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 19-05-04 07:48

Hej.

Jeg har et Nvidia FX5200 grafikkort. Jeg har trukket et s-videokbale
samt audio ind i stuen, hvor jeg har tilsluttet kablerne til scartboxen,
og sat den i scart-connectoren bagpå tv'et.

Jeg kan få lyd på, men intet billede.

Skal der noget specielt driversoftware installeres i forb. med
videokortet, for at det skal kunne sende video ud, og hvad skal tv'et
stilles på ?.

Erik

Fra : JK

Dato : 19-05-04 10:16

On Wed, 19 May 2004 08:47:43 +0200, Erik Jakobsen <eja@urbakken.dk>
wrote:

> [...]
>
>Skal der noget specielt driversoftware installeres i forb. med
>videokortet, for at det skal kunne sende video ud, og hvad skal tv'et

For det første skal opløsning som regel sættes til 800x600 i windows.
For det andet skal du i driver-opsætningen for grafikkortet kunne se
noget TV-mode (efter boot med et TV-tilsluttet). Settings herfor må
desuden ikke stå på NTSC, da PAL-fjernsyn så viser sort-hvidt. Men det
er en mindre detalje, nu hvor du ikke har noget billede.

Det er desuden ikke sikkert at dit fjernsyn er nyt nok til at
understøtte s-vhs. Er det mindre end 8 år gammelt, kan det vel.

Scart-adapteren har også en composite indgang, og du kan prøve med
den. Der findes korte adapter kabler fra s-vhs til composite.

mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-04 13:05

In news:<759ma01flm6nsh4evaf44i8iifiimesmcu@4ax.com>
JK <junk@mail.dk> wrote:
Settings herfor må
> desuden ikke stå på NTSC, da PAL-fjernsyn så viser sort-hvidt.

Det må det da, men kan hans tv ikke gengive NTSC materiale, mangler han bare
farverne, og billedet vil sikkert rulle.

> Det er desuden ikke sikkert at dit fjernsyn er nyt nok til at
> understøtte s-vhs. Er det mindre end 8 år gammelt, kan det vel.

Ikke S-VHS, det hedder S-Video.

> Scart-adapteren har også en composite indgang, og du kan prøve med
> den. Der findes korte adapter kabler fra s-vhs til composite.

Korrekt, men stadig ikke S-VHS, det er en video standard, S-Video er en
transmissions standard.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : JK

Dato : 19-05-04 20:24

On Wed, 19 May 2004 14:05:10 +0200, "N_B_DK" <n_b_dk@SPAMhotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Det må det da, men kan hans tv ikke gengive NTSC materiale, mangler han bare
>farverne, og billedet vil sikkert rulle.

Super mig her og super mig der. Det er da et stykke tid siden jeg har
rodet med TV-out. DVD-afspiller er lidt nemmere.

mvh

John

Fra : N_B_DK

Dato : 19-05-04 20:56

In news:<jvcna09n4khvoaasl0rich4im7kmeiu5t1@4ax.com>
JK <junk@mailzone.com> wrote:
> Super mig her og super mig der. Det er da et stykke tid siden jeg har
> rodet med TV-out. DVD-afspiller er lidt nemmere.

S-video står ikke for super video, men separate video (altså at chrominans
og luminans er separeret).

Der er nu ikke den store forskel om signalet kommer fra en DVD eller et
grafikkorts TV out stik. *S*

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-05-04 16:27

N_B_DK wrote:

> [...]
> og luminans er separeret).
>
> Der er nu ikke den store forskel om signalet kommer fra en DVD eller et

Hej til alle, der har svaret her. Problemet skulle nok ikke have været
spurgt om her, da det er på min Linuxmaskine, jeg ikke kan få det til at
virke.

Men jeg har fået råd til linuxproblemet.

Undskyld at jeg har taget jeres tid.

Erik.