Validering
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 18-05-04 23:01

Jeg har et mystisk problem med C3W-validering:

Når jeg får http://www.varde-gym.dk valideret 'by uri' er den fin nok.

Når jeg får nøjagtig den samme side valideret 'by file upload' er der en
masse fejl???:

Below are the results of attempting to parse this document with an SGML
parser.

1.. Line 9, column 71: document type does not allow element "META"
here

...-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

2.. Line 10, column 280: document type does not allow element "META"
here

...rtimod, man har mange steder at gå hen. ">

3.. Line 11, column 65: document type does not allow element "META"
here

...eywords" CONTENT="ungdomsuddannelser, gymnasium, hf">

4.. Line 12, column 33: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="Robots" CONTENT="ALL">

5.. Line 13, column 39: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="Revisit-after" CONTENT="30">

6.. Line 14, column 44: document type does not allow element "LINK"
here

<LINK REV=made href="mailto:lo@varde-gym.dk">

7.. Line 15, column 53: document type does not allow element "META"
here

<META HTTP-EQUIV="Reply-to" CONTENT="lo@varde-gym.dk">

8.. Line 16, column 63: document type does not allow element "META"
here

...E="Copyright" CONTENT="Må benyttes med kildeangivelse">

9.. Line 17, column 49: document type does not allow element "META"
here

<META HTTP-EQUIV="Content-language" CONTENT="dan">

10.. Line 18, column 37: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="Rating" CONTENT="General">

11.. Line 20, column 283: document type does not allow element "META"
here

...rtimod, man har mange steder at gå hen. ">

12.. Line 21, column 67: document type does not allow element "META"
here

...bject" CONTENT="ungdomsuddannelser, gymnasium, hf">

13.. Line 22, column 63: document type does not allow element "META"
here

...E="DC.Rights" CONTENT="Må benyttes med kildeangivelse">

14.. Line 23, column 60: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="DC.Identifier" CONTENT="http://www.varde-gym.dk">

15.. Line 24, column 57: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="DC.Publisher" CONTENT="Varde Gymnasium og Hf">

16.. Line 25, column 58: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="DC.Language" scheme="NISOZ39.50" CONTENT="dan">

17.. Line 26, column 56: document type does not allow element "META"
here

<META NAME="DC.Format" SCHEME="MIME" CONTENT="text/html">

18.. Line 27, column 74: document type does not allow element "LINK"
here

...p://purl.org/metadata/dublin_core_elements">

19.. Line 30, column 75: document type does not allow element "LINK"
here

.../css" href="css/spalte.css" media="screen">

20.. Line 31, column 73: document type does not allow element "LINK"
here

...text/css" href="css/print.css" media="print">

21.. Line 33, column 22: document type does not allow element "STYLE"
here

22.. Line 38, column 6: end tag for element "HEAD" which is not open

</head>

23.. Line 40, column 5: document type does not allow element "BODY"
here

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-05-04 23:17

Lisbet Laursen skrev:

> Når jeg får http://www.varde-gym.dk valideret 'by uri' er den
> fin nok.
>
> Når jeg får nøjagtig den samme side valideret 'by file upload'
> er der en masse fejl???:

Der er ingen fejl her - uanset om jeg vælger validering pr. uri
eller pr. upload (sidstnævnte kørt med Operas standard
valideringsfunktion Ctrl-Alt-V)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 20-05-04 17:08

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Der er ingen fejl her - uanset om jeg vælger validering pr. uri
> eller pr. upload (sidstnævnte kørt med Operas standard
> valideringsfunktion Ctrl-Alt-V)

Det er jo rart nok, at der ingen fejl er. Men jeg forstår altså ikke
fænomenet. Jeg er begyndt at fuske med xhtml, og det samme sker. Det er
ret forvirrende. Hvad mon årsagen kan være? Og hvilken melding skal jeg
stole mest på?

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-04 08:00

Lisbet Laursen skrev:

> [...]
> det samme sker. Det er ret forvirrende. Hvad mon årsagen kan
> være? Og hvilken melding skal jeg stole mest på?

Prøv at fortælle præcis hvad du gør når du validerer.

Det lyder mærkeligt at der skulle være forskel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 21-05-04 14:30

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Prøv at fortælle præcis hvad du gør når du validerer.
>
> Det lyder mærkeligt at der skulle være forskel.

Ja, og meget tyder naturligvis på, at det er mig, der kludrer i det.
Hvis jeg kommer ud for det igen, skal jeg forsøge at fortælle præcist,
hvad det er jeg gør.

Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-05-04 20:37

Lisbet Laursen <lisbet_overvad@hotmail.com> skrev:

> Ja, og meget tyder naturligvis på, at det er mig, der kludrer
> i det.

Der er et par småfejl på enkelte af siderne, se her:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.varde-gym.dk&warnings=yes&spider=yes

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 27-05-04 00:38

Allan Vebel wrote:

> Der er et par småfejl på enkelte af siderne, se her:

http://htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.varde-gym.dk&warnings=yes&spider=yes

Tak for det!

Venlig hilsen

Lisbet

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 27-05-04 00:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Prøv at fortælle præcis hvad du gør når du validerer.
>
> Det lyder mærkeligt at der skulle være forskel.

Hej igen

Formodentlig skete der det, at jeg var begyndt at "fuske med xhtml" og
derfor havde indstillet "Stones WebWriter" til det, og så også glemt at
annullere, at > skulle være / >

Tror jeg nok, men ved ikke. Det er åbenbart sin sag at ville være
korrekt "webmaster".

Med venlig hilsen

Lisbet

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-04 23:54

Lisbet Laursen <lisbet_overvad@hotmail.com> skrev:

> Det er åbenbart sin sag at ville være korrekt "webmaster".

Ja, her skal du have tungen lige i munden Jeg kan se at du
er i gang med at rette, men der fortsat en del fejl på mange af
siderne.

Det skal nok lykkes en dag.

--
Allan Vebel