Don Ø taget med fingrene i kagekassen ;o)
Fra : Thomas

Dato : 18-05-04 21:55

Hej NG

Spændende om Don Ø kan slippe ud af denne bare fordi han "har 5 biler
derhjemme" .

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=249301

Ku lige passe at sådanne en gut skulle have særbehandling

Mvh

Thomas

Fra : Emil Jensen

Dato : 19-05-04 00:34

> Spændende om Don Ø kan slippe ud af denne bare fordi han "har 5 biler
> derhjemme" .
>
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=249301

Don Ø mener selv han har en god forklaring, nemlig at hans
fransk-registrerede BMW var til service i Vejle! Det synes jeg selv ikke
lyder som en god forklaring ...

Emil

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-05-04 21:05

"Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Don Ø mener selv han har en god forklaring, nemlig at hans
> fransk-registrerede BMW var til service i Vejle! Det synes jeg selv ikke
> lyder som en god forklaring ...

Hvordan er bilen kommet til DK ?
Har Don'ald selv kørt den eller hur ?

Det synes jeg er mindst ligeså interessant.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 20:29

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan er bilen kommet til DK ?
> Har Don'ald selv kørt den eller hur ?
>
> Det synes jeg er mindst ligeså interessant.

BMW Vejle hentede den i Frankrig, så vidt jeg kan se:
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=249301 :

"Rent uheld
Det var et rent tilfælde, at Don Ø røg i nettet, og han skal nu finde en
pokkers god forklaring for at undgå et betydeligt regnskab med ToldSkat.

Den har han også, siger han.

- Min franske vogn havde været til service hos BMW i Vejle. Firmaet var for
tre uger siden nede i mit sommerhus i Frankrig med en anden vogn og tog
BMW'en med tilbage for at servicere den. Da jeg så alligevel skulle til
Esbjerg, stod jeg af toget i Vejle og hentede min bil for at sætte den i
garagen derhjemme, inden jeg skal have den til Frankrig igen. Andet er der
ikke i det, siger Flemming Østergaard, der finder interessen for køreturen
lovlig overdrevet."
--
Møller

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-05-04 12:36

"Møller" <eam_at_privat_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tre uger siden nede i mit sommerhus i Frankrig med en anden vogn og tog
> BMW'en med tilbage for at servicere den.

Hvordan foregik den transport så?
Var det på trailer/autotransporter, eller på egne hjul?
Hvis det var på egne hjul, så var der jo også et problem der.

Men det hele ender jo nok med, at Don lover aldrig mere at lave den slags,
og så er det ude af verden.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mikael L

Dato : 22-05-04 13:21

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Var det på trailer/autotransporter, eller på egne hjul?
> Hvis det var på egne hjul, så var der jo også et problem der.

Hvis det er forhandleren der har hentet den, har de vel bare haft et sæt
prøveplader med til at klaske på når de er rullet over grænsen. Så er det
problem løst.

Mikael

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 23-05-04 13:20

Mikael L faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Hvis det er forhandleren der har hentet den, har de vel bare haft et sæt
> prøveplader med til at klaske på når de er rullet over grænsen. Så er det
> problem løst.

Må de godt kaste et sæt danske prøveplader på en bil der allerede _er_
indregistreret i et andet land?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://55.5cm.dk/geek/usenet.html

Besøg IRC'erne på #dk.fritid.bil @ QuakeNet
Se også http://irc.dkfritidbil.dk/ for mere info

Fra : Mikael L

Dato : 23-05-04 15:22

"Henrik Bøgh" <henrik@lagengymnastik.dk> skrev i en meddelelse
> Mikael L faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:
>
> [...]
>
> Må de godt kaste et sæt danske prøveplader på en bil der allerede _er_
> indregistreret i et andet land?

Ja det skal værkstederne gøre når der kommer udlandske biler forbi og de
skal prøvekøres.

Mikael

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 24-05-04 07:20

Mikael L wrote:

> Ja det skal værkstederne gøre når der kommer udlandske biler forbi og de
> skal prøvekøres.
>
> Mikael

Mener at der for værksteder gælder specielle regler .. og specielle
forsikringsregler. De må kører i en udenlandsk indregistreret bil lige
så tosset de vil (i princippet) blot de holder sig inde for en radius af
max 20km fra værkstedet eller noget i den stil. Så i forhold til
prøvekørsel er der ikke behov for plader ..

/Jan

Fra : Mikael L

Dato : 24-05-04 14:38

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> max 20km fra værkstedet eller noget i den stil. Så i forhold til
> prøvekørsel er der ikke behov for plader ..

Da jeg for snart nogle år siden (1998) var mekker, brugte vi altid
prøveplader på biler på fremmede plader. Det hænder da også at der kommer
tyske biler til DK som demovogne. Her piller man bare de tyske plader af og
lægger i bagagerummet og sætter prøveplader på. Det er set så sent som i år.

Mikael

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 24-05-04 14:43

Mikael L faldt i søvn over tastaturet og fik skrevet:

[...]

> Ja det skal værkstederne gøre når der kommer udlandske biler forbi og de
> skal prøvekøres.

Nu dyrker jeg måske lige en gang insekt-erotik her men prøvekøres er da ikke
det samme som transport i den her sammenhæng?
(at det så måske kan være svært at dokumentere at det er det ene frem for
det andet er så en helt anden sag)

Fra : Mikael L

Dato : 24-05-04 14:59

> [...]
> det samme som transport i den her sammenhæng?
> (at det så måske kan være svært at dokumentere at det er det ene frem for

Der er nogle særlige regler for de faste prøveskilte som værkstederne har.
De regler kender jeg ikke ud og ind, men jeg tror bestemt ikke at værkstedet
kan få problemer, hvis de har hentet en bil i Frankrig og sætter deres egne
prøveskilte på når de ruller over grænsen.

Mikael

Fra : Bent Erik Gjerlevsen

Dato : 19-05-04 08:14

--
Bent-Erik Gjerlevsen
E-Mail: gjerlevsen28@mail.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-04 08:17

"Bent Erik Gjerlevsen" <gjerlevsen28@mail.dk> wrote in message
> Er det her Janteloven gælder, eller er det bare misundelse.

Helt klart misundelse

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 08:59

> Helt klart misundelse

Gælder loven for én, gælder den for alle.

M.v.h.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-05-04 09:02

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> Gælder loven for én, gælder den for alle.

Er det janteloven du mener ?

Spøg til side, helt klart, selvfølgelig gælder loven for alle, men man kan
da godt være lidt misundelig over sådan en bil.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-05-04 09:09

Christian B. Andresen wrote:
> Spøg til side, helt klart, selvfølgelig gælder loven for alle,

Det kan sgu ikke få mit pis i kog, at han har taget bilen i Danmark een
gang..

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 09:11

Morten Fruergaard wrote:
> Det kan sgu ikke få mit pis i kog, at han har taget bilen i Danmark
> een gang..

Ej heller mit.

P.S. Log lige på MSN

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-05-04 09:25

John Sahl wrote:
> P.S. Log lige på MSN

Det kan jeg desværre ikke...

Sidder bag noget firewall og alt muligt andet på arbejde, hvor jeg un kan
sende mails og gå på nettet. Men ingen MSN...

Mail?
Eller kan det vente til i aften?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 19-05-04 09:28

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message news:40ab19ed$0$3048$14726298@news.sunsite.dk...

> Det kan jeg desværre ikke...
>
> Sidder bag noget firewall og alt muligt andet på arbejde, hvor jeg un kan
> sende mails og gå på nettet. Men ingen MSN...

Ikke fordi jeg skal blande mig, men I kunne jo overeveje at bruge webicq...

/Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 10:08

Jakob Jeppesen wrote:
> Ikke fordi jeg skal blande mig, men I kunne jo overeveje at bruge
> webicq...

http://go.icq.com virker fint for de fleste, men emsige opsætninger
på lokale netværk kan også dræbe muligheden for denne løsning..

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 10:09

Morten Fruergaard wrote:
> Mail?
> Eller kan det vente til i aften?

Vi venter bare ,-)

Fra : Henrik B.

Dato : 19-05-04 09:10

> Er det janteloven du mener ?
>
> Spøg til side, helt klart, selvfølgelig gælder loven for alle, men man kan
> da godt være lidt misundelig over sådan en bil.

Måske ikke lige dén bil, herfra. Men ja selvfølgelig kan man det. Men
hvorfor køber manden den ikke bare på DK-plader - han har pengene til det.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 17:47

On Wed, 19 May 2004 10:09:39 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Men hvorfor køber manden den ikke bare på DK-plader - han har pengene til det.

Det er jo derfor, han har penge...:)

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 11:42

> Det er jo derfor, han har penge...:)

DOH!.....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 15:22

> "Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> det.

> DOH!.....

D.v.s. at forbrydelse betaler sig
--
Møller

Fra : Henrik B.

Dato : 20-05-04 15:32

> D.v.s. at forbrydelse betaler sig

Dét skal tiden (og Ekstra Bladet) jo så vise.

M.v.h.