Skærme
Fijala 3554
Så dukkede min 2001FP op
Fra : Brian Luckow

Dato : 18-05-04 21:54

FED skærm helt klart, og jeg kører endda med analog. Skal have købt mig et
Radeon X800 eller 9800XT på et eller andet tidspunkt, så jeg er spænt på at
se forskellen analog vs. digital. Mht. den stærkt omtalte screen door
effekt, så ser jeg det ikke som et problem. Jeg kan da godt se det når jeg
kigger efter det, men det generer mig ikke, og tror også man hurtigt vænner
sig til det. Denne skærm har så mange andre kvaliteter, at det overskygger
det lille problem (i mine øjne), tror næppe man kan finde en 100% perfekt
skærm.

Første gang jeg handler hos Dell, men jeg giver jer andre ret, det var en
yderst positiv og professionel betjenning man får hos dem.

Mvh., Brian Luckow

Fra : Henrik Ax

Dato : 21-05-04 21:17

Brian Luckow wrote:
> [...]
> mange andre kvaliteter, at det overskygger det lille problem (i mine
> øjne), tror næppe man kan finde en 100% perfekt skærm.

Hvordan ser et sort billede ud på din skærm?

Jeg har lige fået min tredie 2001FP'er, der desværre har samme fejl som de
to foregående.
Skærmen er markant lysere oppe i øverste højre hjørne. Det ses meget
tydeligt med Nokia Monitor test (sort bagrundsbillede) når der ikke er for
lyst på kontoret.
Det er tilsyneladende ikke noget ukendt problem for 2001FP modellen.
AnandTech havde samme problem med den 2001FP'er de anmeldte tilbage i
november 2003 (http://www.anandtech.com/guides/showdoc.html?i=1918&p=9).

mvh Henrik

Fra : Brian Luckow

Dato : 21-05-04 22:37

> Hvordan ser et sort billede ud på din skærm?

Fint, helt ensartet sort baggrund.

> [...]
> lyst på kontoret.
> Det er tilsyneladende ikke noget ukendt problem for 2001FP modellen.

Ja, jeg har havde også læst en del der havde det problem.

Så det første jeg gjorde da jeg fik skærmen, var at køre Nokia monitor test.
Det eneste den fejler, er to pixel i nederste venstre hjørne der konstant
lyser. Ses kun ved sort baggrund. Er ikke generende for mig, så den beholder
jeg, ville måske blot få en med flere fejl hvis jeg byttede den.

Hvordan har dine tre skærme været mht. defekte pixels?

Mvh., Brian Luckow

Fra : Henrik Ax

Dato : 22-05-04 08:24

Brian Luckow wrote:
> Hvordan har dine tre skærme været mht. defekte pixels?

Den første havde en enkelt konstant hvid pixel ca. midt på skærmen.
Nummer to havde to konstant hvide pixels. En ca. midt på skærmen og en i
bunden.
Nummer tre har ingen pixel fejl. Jeg tror nu at denne skærm er en tidligere
"ombytter". Den er produceret i januar hvor de to andre var produceret i
februar og april.

Det glæder mig at din skærm ikke har problemer med baglyset. Jeg håber det
gør det lidt lettere når jeg ta'r fat i Dell på mandag