TDC - PPPoE eller DCHP
Fra : Ole Nielsen

Dato : 18-05-04 21:48

Hvad skal man vælge hvis man skal oprette en ny TDC bredbånd forbindelse
PPPoE eller DCHP.

Er det kun routeren der afgør det?

Mvh
Ole

Fra : Lise Bugtrup Hennebe~

Dato : 20-05-04 21:46

Hej Ole,

du skal bare lige starte med at slukke for dit TDC modem i et kvarters tid
inden du begynder at lege med det. Derefter bruger du bare PPPoE, så
"ringer" routeren op for dig, hvis man da kan kalde det det.

Hos mig virker det upåklageligt.
//Lise

Fra : Ole Nielsen

Dato : 21-05-04 18:38

Jeg tror spørgsmålet er misforstået. TDC tilbyder i dag både PPPoE og DHCP.

Er der nogle gode argumenter for at vælge den ene frem for den anden?

Mvh
Ole

Fra : Hans

Dato : 21-05-04 19:47

Ole Nielsen wrote:
> Jeg tror spørgsmålet er misforstået. TDC tilbyder i dag både PPPoE og
> DHCP.
>
> Er der nogle gode argumenter for at vælge den ene frem for den anden?

DHCP er det mest fleksible, flere ip-adresser hvis det ønskes, ingen PPPoE
dial-up klient hvis en maskine skal direkte på ADSL-modemet. Der bruges
intet kodeord eller kundenr. til opkoblingen (ingenting at gå og huske på
eller gemme).

/ Hans

Fra : Henrik Høy

Dato : 21-05-04 20:28

In article <40ae4e92$0$3057$14726298@news.sunsite.dk>,
email@kvik.org.invalid says...

> [...]
> dial-up klient hvis en maskine skal direkte på ADSL-modemet. Der bruges
> intet kodeord eller kundenr. til opkoblingen (ingenting at gå og huske på

PPPOE har dog en fordel, har man behov for at skifte mellem forskellige
routere eller behov for at koble op uden router, så er der ingen lease-
time.

--

Venlig hilsen

Henrik Høy
Fjern filter, hvis du svarer pr email.

Fra : Hans

Dato : 21-05-04 20:38

Henrik Høy wrote:
> [...]
> >

> PPPOE har dog en fordel, har man behov for at skifte mellem
> forskellige routere eller behov for at koble op uden router, så er

Korrekt, men ikke noget problem når man ved det. Mange routere kan også
klone en mac-adresse fra en lan-klient, så i praksis er det ikke noget
problem.

/ Hans