Punto - mangler lidt råd...
Fra : jones_net

Dato : 18-05-04 21:22

Hejsa

Jeg har set en Fiat Punto 1,2 16V ELX 85HK 5 dørs til 85.000,- med 100.000
på tælleren fra år 2000.

Er det for langt for en Punto motor, eller kan den "sagtens" klare 100.000
km mere?
Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal kigge
efter, når jeg skal ud og prøve den?

/J

Fra : chr

Dato : 18-05-04 21:36

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> km mere?
> Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal kigge

km 100.000 og den fik lidt bank...motoren var fin.....

Fra : jones_net

Dato : 18-05-04 21:52

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse

> km 100.000 og den fik lidt bank...motoren var fin.....

Som jeg læser det, så er det da egentlig meget godt klaret

/J

Fra : JK

Dato : 19-05-04 10:25

On Tue, 18 May 2004 22:22:05 +0200, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>km mere?
>Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal kigge

Det er da ikke spor langt ! Jeg har hørt om en Uno med 300.000 km.

Nogle er 'nervøse' for at komme igang med periodiske syn, og sælger
bilen inden.

Den kan sagtens klare dobbelt så meget, og endda 3x så meget. Det
afhænger af, om olieskift er passet. Hellere skifte lidt tiere end for
sjældent, specielt hvis man bruger billigere olie.
Det er kun fuldsyntetisk olie man kan køre 20-25.000 km med.

Jeg ville lytte til motoren. Har ventilløfterne det godt ? larmer den
ved motorvejskørsel ?

Ellers er det værd at være opmærksom på støddæmpernes tilstand.

Bilen er vel ikke kørt hårdt. Men mange kvinder har nu en køremåde,
der er baseret på 2 stillinger for spederen. Typisk med små biler.

mvh

John

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 10:49

jones_net wrote:
> Er det for langt for en Punto motor, eller kan den "sagtens" klare
> 100.000 km mere?

Den klarer sagtens mere... No need to worry..

> Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal
> kigge efter, når jeg skal ud og prøve den?

Uden at være ekspert i Punto mener jeg der er noget med
svingarmene bag, men stil dit spørgsmål på
www.fiatklubdanmark.dk/php/forum/ så ved jeg du får
gode svar..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 19-05-04 17:44

On Wed, 19 May 2004 11:49:01 +0200, "John Sahl"
<spamtrap7@mandezonen.dk> wrote:

>så ved jeg, du får gode svar..

Jow, jow - vel ligesom hér?

Citat fra dit link, hvor en ny skribent arriverer og efter lidt
kævleri for denne posting: "Jeg synes bare, I skulle få et liv alle
sammen... tag det lidt cool og ryg en fed... hvis man ikke kan li
lugten i bageriet, kan man jo som altid bare skride... så get a grip
folkens...."

LOL :)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 19-05-04 17:50

> [...]
> sammen... tag det lidt cool og ryg en fed... hvis man ikke kan li
> lugten i bageriet, kan man jo som altid bare skride... så get a grip

Ja, den forening er jeg s'gu heller ikke udpræget tilfreds med. For meget
"striben", og for lidt seriøsitet.

Alternativt kunne det også være mig der bare er blevet for
gammel.................... *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 20:03

Folmer Rasmussen wrote:
> Ja, den forening er jeg s'gu heller ikke udpræget tilfreds med. For
> meget "striben", og for lidt seriøsitet.

Delvist enig.

> Alternativt kunne det også være mig der bare er blevet for
> gammel.................... *LOL*

Der er stadig en del der sidder med ret god viden, mindst en
af dem har været deltagende her i gruppen, men er det ikke
mere, det var hans viden jeg vidste ville komme spørgeren til
gode ved at spørge på Fiat Klub Danmarks forum.

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 20:04

Mogens Knudsen wrote:
> [...]
> sammen... tag det lidt cool og ryg en fed... hvis man ikke kan li
> lugten i bageriet, kan man jo som altid bare skride... så get a grip

Vil jeg da egentligt godt have et link til, for det er ikke
normal omgangstone, dog er der altid i alle fora enkelte
der ikke fatter normal god opførsel, ikk?

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-05-04 15:31

jones_net wrote:
> [...]
> 100.000 km mere?
> Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal
> kigge efter, når jeg skal ud og prøve den?

Hej

Jeg har en Fiat Punto 1,2 16V Sporting fra 03.2000. Jeg har lige rundet
120.000 og var til syn med den i mandags. Den gik gennem syn uden
bemærkninger. Den er passet med alle service eftersyn.
Jeg har haft to problemer. Efter undervognsvask kom der vand i
sikringsboksen. Boksen blev skiftet under garantien. Rust/bobler i
lakken langs med gummilisten, hvor forruden og taget mødes.

M.v.h
Niels

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 15:36

Hej!

jones_net wrote:

> [...]
> på tælleren fra år 2000.
>
> Er det for langt for en Punto motor, eller kan den "sagtens" klare 100.000

Moderne motorer kan sagtens klare 300.000km eller mere hvis de ellers bliver
passet ordentligt med olie+filter og har været kørt fornuftig. Min Escort '96
har trillet 217.000km og motoren virker da fint endnu og bruger ikke olie af
betydning.

Og skulle den endeligt gå istykker er det ikke sikkert det bliver "dyrt" at få
lavet alligevel.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

(som synes folk fokuserer alt for meget på enkeltkomponenten "motor" ved
bilkøb...:))

Fra : John Sahl

Dato : 19-05-04 15:39

Kim Voss Schrader wrote:
> (som synes folk fokuserer alt for meget på enkeltkomponenten "motor"
ved
> bilkøb...:))

Det er den klump i bilen som folk fatter mindst af jo ,-)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-04 15:42

Hej!

John Sahl wrote:

> ved
>
> Det er den klump i bilen som folk fatter mindst af jo ,-)

Tja, det er jo nok derfor. Og så har folk hørt at den skulle være DYR :) Lidt
ligesom med fjernsyn hvor billedrøret er det folk fokuserer på og glemmer alt
andet.

Person: "Mit fjernsyn er istykker, kan det være billedrøret?"
Reparatør: "Nej, de går sjældent istykker"
Person: "Nå, så er det nok bare en sikring!"

Fjernsyn indeholder tilsyneladende kun disse to komponenter

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jones_net

Dato : 19-05-04 21:15

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> km mere?
> Er der noget at være bange for - her tænker jeg på, hvad jeg skal kigge

I skal have mange tak for alle jeres svar. Nu er der så kommet en anden
spiller på banen - hende den langhårede... Hun foreslog, at vi købte en lidt
billigere bil, for måske at skifte den ud lidt tidligere (hvis den ikke kan
holde længere).
Jeg vil smutte på Fiat klub DK, og stille flere spørgsmål såsom:

Vil det være bedre at købe en Punto til 60.000,- fra 1997?
Modellen er en anden, den kører 3 km mindre på en liter (EU norm), og måske
skal der bruges flere penge på reparationer.
Men bliver de 25.000,- hurtigt spist op af udgifter til mekaniker (jeg er
_ikke_ fritidsmekaniker, så det bedre kan betale sig at betale dem med
det samme på den nyere bil?

Hvis I vil give jeres b7 med, så må I meget gerne

/J

Fra : jones_net

Dato : 19-05-04 21:22

> [...]
> Men bliver de 25.000,- hurtigt spist op af udgifter til mekaniker (jeg er
> _ikke_ fritidsmekaniker, så det bedre kan betale sig at betale dem med

Ups, jeg glemte lige at spørge, om det er muligt, at have en barnevogn i
bagagerummet - jeg ved godt det sikkert ikke er let, men kan det lade sig
gøre? Købet af bil er bl.a. begrundet af familieforøgelse...

/J

Fra : chr

Dato : 19-05-04 21:43

> [...]
> bagagerummet - jeg ved godt det sikkert ikke er let, men kan det lade sig
> gøre? Købet af bil er bl.a. begrundet af familieforøgelse...

Prøv at regn ud hvor meget de kr 25.000 koster mere pr md, i forhold til den
'gamle' fra 1997, jeg ville vælge den nye pga. den er en del mere sikker end
den gamle.

I den nye model kan der godt være en barnevogn i bagagerummet, når man tager
hattehylden ud og ligger nederst i bagagerummet,derefter
barnevognskassen,-så stellet,hjulene skal nok af i den ene side af
barnevognen, afhængigt af hvilken barnevogn du har så skal nogle have
barnevognskassen slået sammen, prøv med din egen barnevogn!.

Chr.

Fra : jones_net

Dato : 20-05-04 07:19

> [...]
> barnevognen, afhængigt af hvilken barnevogn du har så skal nogle have
> barnevognskassen slået sammen, prøv med din egen barnevogn!.

Tak for pakningsvejledningen
Jeg kan desværre ikke teste med barnevogn endnu, da jeg først henter den om
1½ måned - lige før termin... Har ikke plads til den lige nu, da vi pt. bor
i lejlighed. Det var derfor jeg håbede på, at der fandtes en nybagt far/mor
med en Punto i garagen

/J