IP adresser
Fra : Simon

Dato : 01-05-01 23:19

Hej

Jeg har - efter kyndig vejledning andetsteds her i nyhedsgruppen - fået
opsat en FTP server, og det ser ud til at virke fint. Men nu har jeg haft
besøg af en eller anden, der godt nok ikke (så vidt jeg kan se) har været
inde og rode, men alligevel er noteret i log'en med IP adresse.

Og mit spørgsmål til "de vidende" er så: kan man et eller andet sted se hvem
det er der har den pågældende IP adresse?

På forhånd tak!

Simon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-05-01 23:22

Simon skrev:

> [...]
>besøg af en eller anden, der godt nok ikke (så vidt jeg kan se) har været
>inde og rode, men alligevel er noteret i log'en med IP adresse.

Øh ... sagde du ikke lige at det er en server og at den er på
nettet?

Hvad havde du regnet med?

--
Bertel

Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 01-05-01 23:32

>besøg af en eller anden, der godt nok ikke (så vidt jeg kan se) har været

Strengt!!

>Og mit spørgsmål til "de vidende" er så: kan man et eller andet sted se
hvem
>det er der har den pågældende IP adresse?

Du kan prøve hos dk-hostmaster, men det fordrer at der er reverse lookup på
nummeret.

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Resolve.pl?ip=213.237.77.83&host=&ns=&lang=
da

/Kim

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 02-05-01 08:49

Simon wrote:

> [...]
>
> Og mit spørgsmål til "de vidende" er så: kan man et eller andet sted se hvem
> det er der har den pågældende IP adresse?

Hvis ip nummeret ikke har reverse opslag kan man bruge
traceroute (tracert) til at finde vejen til vedkommende.

Så kan man mange gange regne ud i hvilket land personen
befinder sig og hvilken udbyder vedkommende har.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 02-05-01 09:18

Den Wed, 2 May 2001 00:18:55 +0200, skrev "Simon" <Simon@doek.dk> :

>Og mit spørgsmål til "de vidende" er så: kan man et eller andet sted se hvem
>det er der har den pågældende IP adresse?

http://www.ripe.net/cgi-bin/whois
http://www.arin.net/whois/index.html

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/