MS Windows
briani 27239
CD-drev og DVD-drev virker ikke
Fra : Bent Jensen

Dato : 18-05-04 21:03

Hejsa

Jeg har et problem med mine drev. Hvis jeg skal bruge en cd eller en
dvd skal skiven være i mine drev når jeg starter computeren op, ellers
kan den ikke se noget på skiven.

Det eneste tidspunkt hvor jeg kan bruge en anden cd skive er hvis jeg
skal brænde mere end en skive. Så kan jeg godt sætte en ny tom skive
i, og brænde derpå, men hvis jeg lukker programmet ned efter at have
brændt den første og starter det op igen kan jeg ikke.

Jeg har prøvet 3 forskellige drev, med samme resultat.

Jeg bruger Windows XP prof.

Er der nogle der kan hjælpe mig???

Fra : Peter

Dato : 19-05-04 00:07

"Bent Jensen" <mrmanden@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brændt den første og starter det op igen kan jeg ikke.
>
> Jeg har prøvet 3 forskellige drev, med samme resultat.

Nogle gange kan det hjælpe, at fjerne drevene, genstarte Windows og lade den
finde dem igen.

Hvordan er dine drev plads kombineret?

Den bedste opstilling jeg er kommer frem til er som følger:

IDE0 master: boot harddisk
IDE0 slave : sekundær harddisk eller CD-rom

IDE1 master: Brænder
IDE1 slave : tom eller CD-rom

Husk at jumpe drevene rigtigt.

Peter B

Fra : hcma

Dato : 19-05-04 10:22

> [...]
> brændt den første og starter det op igen kan jeg ikke.
>
> Jeg har prøvet 3 forskellige drev, med samme resultat.

Måske dette: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_er_vaek
m v h
hcma

Fra : Bent Jensen

Dato : 20-05-04 14:41

hcma <hcma@has.dk> skrev:

>Måske dette:
>http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#
>cd_drev_er_vaek

Jeg har prøvet begge dele nu, og stadig ingen virkning.