Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EXIF
Fra :

Dato : 18-05-04 19:53

Hej i gruppen
Hvorfor forsvinder en del af EXIF når billedet har været igennem PS

Hilsen Henrik

Fra : Kim Andersen

Dato : 19-05-04 10:42

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:c8dm2e$2dr4$1@news.cybercity.dk...
> Hej i gruppen
> Hvorfor forsvinder en del af EXIF når billedet har været igennem PS

Måske fordi at det er blevet manipuleret med, og der med ikke er "autentisk"
billede mere.

/Kim

Fra : Erik Aalund

Dato : 19-05-04 10:52

"HØ" <hh@city.dk> wrote in message news:c8dm2e$2dr4$1@news.cybercity.dk

> Hej i gruppen
> Hvorfor forsvinder en del af EXIF når billedet har været igennem PS
>
> Hilsen Henrik

Gemmer du dine bileder via "save for web"?
hilsen
Erik

Fra :

Dato : 19-05-04 20:40

"> Gemmer du dine bileder via "save for web"?
> hilsen
> Erik

Nej jeg gemmer som "save as"

Orginal EXIF:
File Name
IMG_1331.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time
17-05-2004 16:57:45
Shooting Mode
Program AE
Tv( Shutter Speed )
1/640
Av( Aperture Value )
18
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
800
Lens
24.0 - 200.0mm
Focal Length
125.0mm
Image Size
3072x2048
Image Quality
Fine
Flash
Off
White Balance
Auto
AF Mode
AI Focus AF
Parameters
Contrast Normal
Sharpness Normal
Color saturation Normal
Color tone Normal
Color Space
sRGB
File Size
3207KB
Drive Mode
Continuous shooting
Owner's Name
Henrik Høvring
Camera Body No.
1130427735

Efter PS:

File Name
IMG_1332.JPG
Camera Model Name
Canon EOS 300D DIGITAL
Shooting Date/Time
17-05-2004 16:57:46
Tv( Shutter Speed )
1/640
Av( Aperture Value )
18
ISO Speed
800
Image Size
3072x2048
Flash
Off
File Size
2034KB
Owner's Name
Jeg ved godt det er 2 forskellige eksempler,men EXIF blev først reduceret
efter PS.Nogle forslag??

Henrik

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 20-05-04 16:34

"HØ" <hh@city.dk> writes:

> Nej jeg gemmer som "save as"

De data som forsvinder, er de data der ligger i en såkaldt
makernote (en del af Exif data). Det er data der ikke er defineret i
Exif standarden, og som er forskellige fra fabrikant til fabrikant.

Jeg har tidligere set at PS 7 netop fjerner makernotes. PS Elements 2
respekterer dem, så man kan jo håbe at PS CS også gør. Hvis det er PS 7
eller tidligere du har, så tror jeg ikke der er noget at gøre andet
end evt. at bruge værktøjer der kan trække data ud inden redigering og
tilføje dem igen bagefter.

--
Sten Bæk Sørensen

Fra : Jane

Dato : 20-05-04 22:10

Sten Bæk Sørensen skrev i <news:m3r7tfnmes.fsf@mahler.baek-soerensen.dk>:

> end evt. at bruge værktøjer der kan trække data ud inden redigering og
> tilføje dem igen bagefter.

Hvilket program kan du anbefale til at tilføje exif data med?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : HKJ

Dato : 21-05-04 15:52

Prøv http://www.exifer.friedemann.info/

Fra : Jane

Dato : 21-05-04 16:54

HKJ skrev i <news:c8l53c$rsf$1@news.cybercity.dk>:

> Prøv http://www.exifer.friedemann.info/

Tak det vil jeg gøre.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Thomas Corell

Dato : 22-05-04 09:23

HKJ wrote:

> Prøv http://www.exifer.friedemann.info/

Og hvis man er til command-line tool's der kan køre på flere platforme:

http://www.sentex.net/~mwandel/jhead/

--
Don't waste space

Fra : Sten Bæk Sørensen

Dato : 21-05-04 10:31

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> writes:

> Hvilket program kan du anbefale til at tilføje exif data med?

Jeg bruger ikke selv noget værktøj til det, så jeg kender desværre
ikke nogen konkrete programmer, men mon ikke der er andre her i
gruppen der gør?

--
Sten Bæk Sørensen